• Σχόλιο του χρήστη 'Βενέρης Παναγιώτης' | 4 Φεβρουαρίου 2014, 12:35

    Στο Ν. 4178 / 12 Αρθ. 49. Παρ 4 αναφέρεται ότι στο άρθρο 21 του ν. 4030/2011 (Α΄ 249) προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής: «3. Στις νησιωτικές περιοχές αρμοδιότητας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, πέραν των ανωτέρω διατάξεων, είναι αρμόδια για τη γνωμοδότηση επί των αρχιτεκτονικών μελετών για κάθε οικοδομική εργασία για την άδεια της οποίας απαιτείται και η υποβολή αρχιτεκτονικής μελέτης κατά τις κείμενες διατάξεις» Η προσθήκη αυτή από τις πολεοδομικές υπηρεσίες ερμηνεύεται ότι κάθε κτίσμα (ακόμη και το πλέον αδιάφορο σε μια περιοχή εκτός σχεδίου σε οποιοδήποτε νησί), περνά από Σ.Α. Αποτέλεσμα της ερμηνείας αυτής είναι να έχουν «φρακάρει» τα Σ.Α. τουλάχιστο για τα μεγάλα νησιά, άνευ ουσιώδους λόγου και βέβαια άνευ προστατευταίου αντικειμένου. Μια τέτοια ρύθμιση θα είχε πιθανόν έννοια μόνο για τα μικρά νησιά όπως αυτά είχαν προσδιορισθεί το 2002 από το τότε Υπουργείο Αιγαίου. Επειδή πιστεύω ότι το πνεύμα του Νομοθέτη ήταν διαφορετικό (δηλαδή ήταν εν ολίγοις ότι περνούσε από ΣΧΟΠ Αιγαίου παλαιότερα, σήμερα να περνά Σ.Α.), αλλά η διατύπωση στο Ν. 4178 / 12 Αρθ. 49. Παρ 4. είναι τέτοια που δημιουργεί παρερμηνείες, θεωρώ ότι η ρύθμιση αυτή (ν. 4178/12 αρθ. 49 παρ. 4) πρέπει να επαλειφθεί με το παρόν Σ/Ν, ή άλλως να περιορισθεί μόνο στα μικρά νησιά που διαθέτουν ειδικά διατάγματα προστασίας. Εξ’ άλλου πιστεύω ότι τα νησιά μας προστατεύονται επαρκώς από τις ρυθμίσεις του Ν 4030/11 αρθ. 21 παρ. 1 και 2. όπως τροποποιούνται με το παρόν Σ/Ν. Προτείνω επομένως την κατάργηση της παρ. 3 του αρθ. 21 του Ν. 4030/11 όπως αυτή προστέθηκε με την παρ. 4 του αρθ. 49 του Ν. 4178/12, ή άλλως, να έχει ισχύ μόνο για τα μικρά νησιά που προστατεύονται με ειδικά Δγματα (κυρίως του 2002) Την παρατήρηση αυτή την κάνω υπό την ιδιότητα του πρ. Σ.Α. Κω γνωρίζοντας προφανώς όλες τις τοπικές ιδιαιτερότητες τουλάχιστο σε επίπεδο Δωδ/σου. Επειδή οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αφορούν σε τροποποιήσεις του Ν. 4030/11. κρίνω σκόπιμο να κάνω συμπληρωματική παρέμβαση για τροποποίηση του αρθ. 32 του Ν. 4030/11 που αφορά στη σύνθεση των ΣΥΠΟΘΑ Στο Ν. 4030/11 Άρθρο 32 προβλέπεται ότι τα Περιφερειακά ΣΥΠΟΘΑ απαρτίζονται από τρεις εκπροσώπους της Αποκεντρωμ. Διοικ., ένα εκπρόσωπο ΤΕΕ και ένα εκπρόσωπο ΠΕΔ. Σύμφωνα με την εγκ. 10/2012 του ΥΠΕΚΑ, αρμόδια Υπηρεσία για να εισηγείται στα ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. αυτά, είναι η Δνση Περιβάλλοντος – Χωροταξίας της Περιφέρειας. Έτσι, οι αιρετές Περιφέρειες είναι επιφορτισμένες με εισηγήσεις στα αρμόδια περιφερειακά ΣΥΠΟΘΑ δίχως όμως παράλληλα να έχουν εκπρόσωπό τους σ’ αυτά ενώ παράλληλα υπάρχουν τρεις εκπρόσωποι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πληθώρα προβλημάτων τόσο στον τύπο όσο και στην ουσία. Στο σημείο αυτό πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι η ΕΝΠΕ εκπροσωπείται στο κεντρικό ΣΥΠΟΘΑ. Κατόπιν των ανωτέρω προτείνω στο παρόν Σ/Ν να προστεθεί ρύθμιση η οποία να τροποποιεί το αρθρ. 32 του Ν. 4030/11 έτσι ώστε στη σύνθεση των Περιφερειακών ΣΥΠΟΘΑ να συμπεριλαμβάνεται ως τακτικό μέλος εκπρόσωπος της Περιφέρειας με τον αναπληρωτή του. Έχοντας ασχοληθεί επί σειρά ετών από πλευράς διοίκησης με θέματα πολεοδομικού σχεδιασμού, θεωρώ ότι την άποψή μου αυτή ασπάζονται τουλάχιστο όσοι ασχολούνται με το αντικείμενο αυτό. Είχε επίσης συζητηθεί και παλαιότερα σε επίπεδο ΕΝΠΕ - Επιτροπή Χωροταξίας, η οποία και συμφωνεί. Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι η προτεινόμενη τροποποίηση είναι επιβεβλημένη και μπορεί να συμπεριληφθεί στο παρόν Σ/Ν.