• Σχόλιο του χρήστη 'Δροσιά Μολλά' | 4 Φεβρουαρίου 2014, 14:33

    ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ η “αθώα” διαφοροποίηση για το ΚΕΣΑ Αιγαίου - είναι ακατανόητη αυτή η διάκριση με τα άλλα 2 ΚΕΣΑ. Η εμμονή στην υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων δημιουργεί εντυπώσεις εξυπηρέτησης σκοπιμοτήτων άσχετων με τη διατήρηση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Είτε να μπορούν ΟΛΑ τα ΚΕΣΑ να εξετάζουν όλες τις ενστάσεις είτε κανένα. Είναι τουλάχιστον άστοχη η εμπλοκή του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου σε θέματα που αφορούν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Μήπως να βάλουμε τον υπουργό ναυτιλίας να φτιάξει και.... μορφολογικούς κανόνες ανάλογα με τα προσωπικά γούστα ή συμφέροντα του εκάστοτε ΚΕΣΑ Αιγαίου (καταργώντας στην πράξη και την παρ.ε του αρθ.21); Τότε τι χρειάζεται το ΥΠΕΚΑ; Ή μήπως στο ΥΠΕΚΑ δεν υπάγεται το Αιγαίο; ΟΡΘΩΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ η παρ.3 του άρθρου 25 διότι είναι σαφώς αντίθετη με την επιστημονική προσέγγιση κριτικής ενσωμάτωσης νέων κατασκευών σε ιστορικά περιβάλλοντα και δαιμονοποιεί την σύγχρονη αρχιτεκτονική πράξη σε αντίθεση με τις αρχές των διεθνών συμβάσεων που έχει προσυπογράψει η χώρα μας. Η αναπαραγωγή του “παραδοσιακού “ υποκατάστατου είναι αυτή που θα πρέπει να εγκρίνεται με πλειοψηφία ¾ - και σωστότερα να απαγορεύεται ως αντιβαίνουσα στην ανάγκη διατήρησης της αυθεντικότητας. Εξάλλου η εμπειρία στην ύπαιθρο -ιδιαίτερα δε στο Αιγαίο- έχει δείξει οτι με αφορμή τους ειδικούς όρους δόμησης δημιουργούνται ιδανικές συνθήκες ανάπτυξης διαπλοκής και αθέμιτου ανταγωνισμού. Η αντικατάσταση των ΕΠΑΕ με τα ΣΑ και η στελέχωσή τους με κλήρωση από λίστα ελευθέρων επαγγελματιών με συγκεκριμένα κριτήρια, έδειξε την πρόθεση της διοίκησης να σπάσει τα κυκλώματα που έβρισκαν στις ΕΠΑΕ προνομιακό πεδίο για άσκηση εξουσίας και έλεγχο της πιάτσας. Αυτή η κατάκτηση πρέπει να περιφρουρηθεί και όχι να επιστρέψουμε τεχνηέντως και εμμέσως στο προηγούμενο καθεστώς. Η δυνατότητα παράτασης της θητείας των μελών των ΣΑ, λογικοφανής μεν εάν ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ η έλλειψη διαθεσιμότητας, παρόλ'αυτά εγκυμονεί κινδύνους παγίωσης εξαρτήσεων. Να επανεξεταστεί και σίγουρα να μην επεκταθεί στα ΚΕΣΑ - όπου και τα μεγάλα συμφέροντα. Περαιτέρω, τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για την κατάρτιση λίστας ελευθέρων επαγγελματιών θα έπρεπε να ισχύουν και για τους εκπροσώπους της διοίκησης, εάν μας ενδιαφέρει όντως η ορθή κρίση από αρχιτέκτονες με εμπειρία και γνώση στα θέματα της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Ήδη δημιουργεί σύγχιση η αλληλοεπικάλυψη μεταξύ συμβουλίων Υπ.Πολιτισμού και ΣΑ. Να ληφθεί μέριμνα ώστε να καταμεριστούν οι αρμοδιότητες και να αποφεύγεται ο διπλός ή τριπλός έλεγχος (πχ αρχαιολογία, ΣΑ και ΚΕΣΑ).