• Σχόλιο του χρήστη 'Panayotides Michael' | 14 Φεβρουαρίου 2014, 11:37

    Γενικά Σχόλια: (Α ~ Ε) Α. Με εκτίμηση και σεβασμό προς την τεράστια προσπάθεια των συντακτών του παρόντος Νομοσχεδίου, και ασχέτως της επί μέρους κριτικής και προτάσεις για βελτιώσεις κειμένου και διευκρινήσεις, πιστεύω ότι είναι αναγκαίο να αναφέρω ένα «Ινδιάνικο» απόφθεγμα, “Δεν υπάρχει λόγος να τρέχεις να προλάβεις λάθος τραίνο ”.. Εν προκειμένω, το υπ’ όψιν Σχέδιο Νόμου αγνοεί την απουσία των προϋποθέσεων (και ιεράρχιση αυτών) που απαιτούνται για την εφαρμογή του, εντός εύλογου χρόνου, ιδιαίτερα για τις «Ειδικές Εκτάσεις» του Άρθρου 2, ήτοι κατά προτεραιότητα: Α1. «Τράπεζα Γης» . ΑΜΕΣΗ Ίδρυση (με Χρονοδιάγραμμα) για άμεση έναρξη επεξεργασίας τουλάχιστον των υφισταμένων δεδομένων.(π.χ. Αξιολόγηση και αναδρομική εκτίμηση των υφισταμένων ιδιοκτησιών) Α2. «Κτηματολόγιο» Χρονοδιάγραμμα για τις «Ειδικές Εκτάσεις» (για τους ήδη αμετάκλητους χαρακτηρισμούς Χρήσης Γης), Α3. «Επίλυση Αντιρρήσεων» (με χρονοδιάγραμμα) Χρήσης Γης που έχουν ήδη κατατεθεί, ώστε να καταστούν αμετάκλητοι οι χαρακτηρισμοί Χρήσης στο Κτηματολόγιο, Α4. «Χωροταξικό Πλαίσιο» (Σχεέδίο) για όλες τις Μη Αμφισβητούμενες Δημόσιες Εκτάσεις τις οποίες θα κληθεί να διαχειριστεί η Τράπεζα Γης, ώστε να είναι εφικτή η δυνατότητα ανταλλαγής. Το Σχέδιο Νόμου δεν αναφέρει ποίος είναι ο υπεύθυνος Φορέας για την κατάρτιση Χωροταξικού Πλαισίου (Σχεδίου) και ποία τα χρονοδιαγράμματα που διέπουν την εκτέλεσή τους. Οι παραπάνω προϋποθέσεις δεν υφίστανται επί του παρόντος. To υπ’ όψιν νομοσχέδιο ούτε αναφέρεται σε αυτές τις προϋποθέσεις, αλλά ούτε θέτει χρονοδιαγράμματα για την επίτευξή τους. Μόνον όταν αυτές οι προϋποθέσεις εκπληρωθούν, θα μπορούσε να λειτουργήσει το Νομοσχέδιο, ή τουλάχιστον, μόνο τότε θα μπορούσε να ισχυριστεί ο Εισηγητής του ότι: «επί τέλους εξαλείφονται τα κωλύματα δεκαετιών στην αδειοδότηση δόμησης των Οικοδομικών Συνεταιρισμών»... Επίσης, με εκατοντάδες χιλιάδων καταπατήσεων και αυθαιρέτων σε Δημόσια Γη, η «γνωστή» (αναμφισβήτητα) Δημόσια Γη είναι περιορισμένη με αποτέλεσμα η όποια «Ανταλλαγή» να προσφέρει περιορισμένες, αν όχι άδικες, επιλογές στον πολίτη... Β. Το Σχέδιο Νόμου πρέπει σε όλες τις περιπτώσεις (και όχι μόνον σε μερικές), να καθορίζει ρητά χρονοδιαγράμματα για τις ενέργειες για τις οποίες υπεύθυνοι είναι οι διάφοροι κρατικοί φορείς αλλά και διέξοδο για τον πολίτη, σε περίπτωση αδικαιολογήτων καθυστερήσεων, π.χ. «Εάν το αίτημα του πολίτη δεν διεκπεραιωθεί εντός του καθοριζομένου χρόνου, το αίτημα θεωρείται αυτοδικαίως αποδεκτό». Γ. Το σχέδιο Νόμου δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί τουλάχιστον στις Ειδικές Περιοχές καθ’ ον χρόνο εκκρεμούν Αντιρρήσεις στους Δασικούς Χάρτες. Δεκάδες χιλιάδων «Αντιρρήσεις» εκκρεμούν, κατά των μέχρι τούδε αναρτηθέντων Δασικών Χαρτών οι οποίες κατ’ επιλογήν της Πολιτείας παραμένουν ανεπίλυτες. Μολονότι οι εντεταλμένες Επιτροπές Επίλυσης Αντιρρήσεων έχουν τυπικά συσταθεί από το 2011, δεν λειτούργησαν ποτέ. Δ. Το Καταστατικό λειτουργίας της Τράπεζα Γης, πρέπει απαραιτήτως να περιλαμβάνει διασφαλίσεις ώστε να μην καταστεί νέο «Κέντρο Διαπλοκής», όπου οι ανταλλαγές γης θα γίνονται για «απελευθέρώση» εκτάσεων από τους νόμιμους ιδιοκτήτες τους, με σκοπό να δοθούν εν συνεχεία σε «ημετέρους», με ή χωρίς άμεση δια νόμου «Αλλαγή Χρήσης Γης». Οι διασφαλίσεις αυτές πρέπει να αντικατοπτρίζονται στο παρόν σχέδιο Νόμου. Προς αποφυγή φαινομένων διαφθοράς, προτείνεται να περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο «διασφαλίσεις», όπως π.χ.: "Οι ανταλλαγείσες εκτάσεις παραμένουν τυπικά στην ιδιοκτησία του αρχικού ιδιοκτήτη (χωρίς δικαίωμα οιασδήποτε χρήσης) για περίοδο τουλάχιστον 7 ετών. Εάν στο ενδιάμεσο διάστημα επιτραπεί Αλλαγή Χρήσης Γης ή Πώληση ή Μίσθωση της εκτάσεως σε τρίτους. πριν την λήξη αυτού το χρονικού διαστήματος, ο αρχικός ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα περαιτέρω αποζημίωσης ή αναλογικό δικαίωμα στο μίσθωμα εάν, λόγω της Αλλαγής Χρήσης, η αξία της υπ’ όψιν έκτασης έχει αυξηθεί πλέον του επίσημου Πληθωρισμού από την ημερομηνία ανταλλαγής". Ε. Πλέον του κοινωνικού χαρακτήρα, το θέμα των Οικοδομικών Συνεταιρισμών είναι πρωτίστως θέμα Ανάπτυξης της Εθνικής Οικονομίας, Μείωσης της Ανεργίας και Βιώσιμης αύξησης των Ετησίων Εσόδων του κράτους, Δεδομένου ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική κρίση, θα ήταν προτιμότερο και πολλαπλά επωφελέστερο για το Δημόσιο συμφέρον, αντί η Κυβέρνηση να επιβάλει «δια Νόμου» νέα κολλήματα στην δόμηση όπως π.χ. η αυθαίρετη (και αμφιβόλου νομιμότητας) απαίτηση δωρεάς τεραστίων ποσοστών γης στο Δημόσιο άνευ αποζημίωσης, την καταβολή εφ’ άπαξ φόρου, η πληρωμή «παραβόλων» κ.λ.π., , αντίθετα η Κυβέρνηση μπορεί να διευκολύνει με ευνοϊκούς όρους την δόμηση των όποιων εκτάσεων (ανταλλαγής ή μη), δημιουργώντας έτσι άμεσα θέσεις εργασίας, άμεση αύξηση εισπράξεων από φόρο εισοδήματος των εργαζομένων και των κατασκευαστικών επιχειρήσεων (αντί εκροές από το Ταμείο Ανεργίας), άμεση είσπραξη Φ.Π.Α. από πώληση υπηρεσιών και υλικών δόμησης, αλλά και την πώληση προϊόντων εξοπλισμού των νέων κατοικιών. κ.λ.π. Ως έχει, τα όποια οικονομικά οφέλη προβλέπονται για το κράτος με το παρόν Σχέδιο Νόμου, είναι ευτελή, εφήμερα και οπωσδήποτε όχι άμεσα. Τέλος, δεδομένου δε ότι δεν υπάρχει ανάγκη το ίδιο νομοσχέδιο να περιλαμβάνει διατάξεις για μελλοντικούς Οικοδομικούς Συνεταιρισμούς, το κείμενο μπορεί να απλοποιηθεί σε ικανό βαθμό. Σχόλια ανά Άρθρο: Αρθρο 1. Το Άρθρο χωροθετεί τις «εκτάσεις» αλλά λείπει ο «ορισμός» (η περιγραφή όσον αφορά την σημασία του όρου «περιβαλλοντική αναβάθμιση» ή τα κριτήρια / προδιαγραφές σύμφωνα με τις οποίες θα θεωρείται ότι επετεύχθη. Άρα, πρακτικά, δεν είναι εφικτή η επιδιωκόμενη περιβαλλοντική αναβάθμιση μέχρις ότου νομοθετηθεί χρονοδιάγραμμα που να υποχρεώνει τον υπεύθυνο φορέα ανάλογα. Ποίός φορέας είναι υπεύθυνος για την κατάρτιση και δημοσίευση των Γ.Π.Σ., Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. & Ζ.Ο.Ε.και πότε, πώς και από πού μπορεί οι ενδιαφερόμενος πολίτης να τα προμηθευτεί..