• Σχόλιο του χρήστη 'Αλφιερη Στελλα Καντανος' | 15 Ιανουαρίου 2010, 15:00

    Συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση για τις ΑΠΕ Η κίνηση πολιτών του δήμου Καντάνου συμμετεχει στην δημόσια διαβούλευση για το νέο Σχέδιο Νόμου για την «Επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής» και κατάθεσε τις προτάσεις της. Γενικές παρατηρήσεις. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και κλιματικής Αλλαγής με το νομοσχέδιο που έχει καταθέσει στην διαβούλευση για “Επιτάχυνση της Ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής” δίνει το προβάδισμα στην “πράσινη” επιχειρηματικότητα δηλαδή στις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες και αποκλείει από όλες της διαδικασίες την τοπική κοινωνίας, πολίτες άνδρες και γυναίκες, δημοτικές νομαρχιακές και περιφερειακές αρχές. Μ΄ αυτό τον τρόπο πρόκειται να ξεκινήσουν μαραθώνιοι δικαστικοί αγώνες και εντάσεις σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας. Η αιολική ενέργεια μπορεί να είναι “καθαρή” ως προς τους ρύπους αλλά τα αιολικά πάρκα είναι χώρος βιομηχανικών εγκαταστάσεων και χρειάζεται αυστηρός περιβαλλοντικός σχεδιασμός ώστε να μη ακυρωθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της κάθε περιοχής. Η τοπική κοινωνία πρέπει να συμμετέχει στις αποφάσεις για τις μεγάλες περιβαλλοντικές αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στον τόπος της, με γνώμονα τον απόλυτο σεβασμό στη γη, στις ιδιοκτησίες, στον εναλλακτικό τουρισμό και σε κάθε άλλη μορφή ανάπτυξης που θα επιλέξει. Οι δημοτικές αρχές να έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ενεργειακά ανεξάρτητους δήμους, ισότιμα με τις εταιρείες, σε σχέση με τα προνόμια και τις επιδοτήσεις. Προτείνουμε να προστεθεί στο: Άρθρο 1 “Εθνικός στόχος είναι η βιώσιμη ενεργειακή πολίτικη και να μη καταστρέφονται τα φυσικά και δασικά οικοσυστήματα της χώρας. Άρθρο 2 &1 εδάφιο θ) Της συμμόρφωσης με τα κριτήρια του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Α.Π.Ε. (ΚΥΑ 49828/2008 ΦΕΚ 2464B’) με το άρθρο 24 του συντάγματος και τις οδηγίες της Ε.Ε 79/409 EOK 92/43 EOK 2001/42 EK. 97/11EK ΣΤ “Πριν την έγκριση αδειών πρέπει να γνωρίζει η τοπική κοινωνία ,βάσει διεθνών κανονισμών υπάρχει η υποχρέωση της προηγούμενης πληροφόρησής του κοινού προκειμένου να ύπαρξη δημόσια διαβούλευση επί ένα τόσου σοβαρού κοινωνικού και με ποικίλες προεκτάσεις (πολιτικές πολιτιστικές ) ζητήματος με μελέτες οριοθέτησης του αιολικού σταθμού – ΑΠΕ, οπού και θα έχει την γνωμοδότηση του Δημοτικού συμβουλίου και του δημοτικού Διαμερίσματος της περιοχής στην οποία προτείνεται η λειτουργία του, αφού προηγηθεί ευρεία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία, με τοπογραφικά που θα γίνονται με ευθύνη των ιδιοκτητών και θα καταγράφονται καθαρά οι ιδιοκτησίες και όλα τα περιβαλλοντικά και αρχαιολογικά στοιχεία της περιοχής. Ο Καλλικράτης δεν έχει εφαρμογή στης ΑΠΕ; . Όταν υπάρχει δικαστική εκκρεμότητα οι αδειοδοτήσεις να αναβάλλονται διότι έλλειψη κτηματολογίου παρατηρούνται καταπατήσεις ιδιωτικών περιουσιών με αποτέλεσμα να διασπάται η συνοχή της τοπικής κοινωνίας και να χάνονται περιούσιες” Άρθρο3 “Να μην καταργηθεί η Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (ΠΠΕ) για έργα εγκαταστάσεων ΑΠΕ πάρκων γιατί είναι χώρος βιομηχανικών εγκαταστάσεων και χρειάζεται αυστηρός περιβαλλοντικός σχεδιασμός για να μη ακυρωθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της κάθε περιοχής. Ο νόμος 1650/1986 έχει προστατεύσει το περιβάλλον αλλά και τις εταιρείες από άσκοπους δικαστικούς αγώνες.” Αρθρο 3 &5α “Να ακυρωθεί το άρθρο 58 για δάση και η εγκατάσταση των ΑΠΕ σε δάση γιατί αυτή ισοπεδώνει την περιοχή και με τα συνοδά έργα, δρόμους τεράστιους για την μεταφορά των γιγάντιων ανεμογεννητριών, και προάγει αισθητική ολότελα ξένη και παράταιρη προς στον χαρακτήρα της ελληνικής υπαίθρου. Η χωροθέτηση των αιολικών πάρκων να γίνεται σε περιοχές «νεκρές» και τέλος είναι αναγκαίο η θεσμοθέτηση ζωνών αποκλεισμού με κριτήριο την προστασία των των ευαίσθητων οικολογικά περιοχών. ΑΡΘΡΟ 5 &3 6.. ΟΙ ανανεώσιμες επενδύσεις όχι μόνο τυγχάνουν σίγουρης πελατείας, δηλαδή τον ΔΕΣΜΗΕ, αφού για άπειρα χρόνια υποχρεούται να αγοράζουν την παραγόμενη πράσινη ενέργεια σε «κλειδωμένη», υψηλή και γνωστή από σήμερα τιμή, αλλά και να επιδοτούνται με γενναία επιχορήγηση από τον Αναπτυξιακό Νόμο (κατά 35%). το ευνοϊκό αυτό καθεστώς διπλής επιδότησης (εγγυημένη τιμή, ενίσχυση από Αναπτυξιακό) σε πολύ λίγες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει. Γιατί αυτή η προνομιακή αντιμετώπιση στη χώρα μας την στιγμή που ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ; Συγκεκριμένα, τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ της χαμηλής χονδρικής τιμής και της υψηλής επιδοτούμενης “πράσινης τιμής” καλείται να καλύψει ο καταναλωτής με το τέλος υπέρ ΑΠΕ , πο καταβάλλουμε όλοι μας, σαν επιπλέον χρέωση μαζί με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Τελικά οι επενδύσεις που ισοπεδώνουν το περιβάλλον γίνονται για τις εταιρείες και όχι για τους πολίτες –καταναλωτές. Μήπως πρέπει να εξετάσετε την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, και να πριμοδοτήσετε τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε οικιακό ,και δημοτικό επίπεδο; Υπάρχει ήδη ανάλογη εμπειρία στο εξωτερικό Το νομοσχέδιο δεν αποκλείει την εμπορία των αδειών τύπου Κρήτης -Σάρρας. Κάποιοι έσπευσαν να καταθέσουν αιτήσεις για επενδυτικά σχέδια, με στόχο όχι να τα κατασκευάσουν, αλλά να αποσπάσουν απλώς τις πολυπόθητες άδειες. Στην αγορά εμπορίας πράσινων αδειών, ένα αδειοδοτημένο μεγαβάτ υπολογίζεται ότι πωλείται προς 100.000-120.000 ευρώ και αν είναι αιολικό προς 200.000- ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΕΙ Η ΕΜΠΟΡΙΑ Άρθρο 8 αντισυνταγματικό προσκρούει στο άρθρο 24 του Συντάγματος και στον κανονισμό 92/43/ ΕΟΚ Δεν στέκεται με τίποτα και σε αποφάσεις του ΣΤΕ Άρθρο 9 Αντισυνταγματικό δεν προστατεύει το περιβάλλον και δρα καταστροφικά καταστρέφει τοπία μοναδικής ομορφιάς την γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας θα κατακερματίσει δάση και η κορφή στο Αποπηγάδι με το άρθρο αυτό θα γίνει μια τεράστια πλατεία Το παρόν νομοσχέδιο λειτουργεί μονόπλευρα υπέρ των ΑΠΕ εις βάρος της γεωργικής γης μας διαταράσσει κτηνοτροφικές και γεωργικές ζώνες ισοπεδώνει δάση Καστανιών και σε προστατευτικές δασικές εκτάσεις με αποτέλεσμα η περιφέρεια να συρρικνωθεί και ότι δηποτε καινούργιο γεννιέται να εξαφανιστεί Κίνηση πολιτών δήμου Καντιανού Kantanos TK 73004 allfieristella@gmai.com Kantanos e.u