• Σχόλιο του χρήστη 'Δ/ΝΣΗ ΠΕΡ/ΝΤΟΣ & ΧΩΡ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΕΡ. ΠΕΛ/ΣΟΥ' | 13 Μαρτίου 2014, 12:34

    Άρθρο 2 παρ. 3.2 . Για νέα έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β για τα οποία δεν προβλέπεται άδεια εκτέλεσης έργου, αλλά μόνο η έκδοση άδειας χρήσης νερού, η αρμοδιότητα για την υπαγωγή σε Π.Π.Δ. μεταφέρεται στη ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ.Σ. της Περιφέρειας και γίνεται μετά από γνώμη της αρμόδιας Δ/νσης Υδάτων. Κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας: 1. Η ρύθμιση αυτή έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το Ν. 4014/11 (άρθρο 8) σύμφωνα με το οποίο η υπαγωγή σε Π.Π.Δ. γίνεται από την υπηρεσία που χορηγεί την άδεια λειτουργίας έργου ή δραστηριότητας (στην προκείμενη περίπτωση την άδεια χρήσης νερού). Η διαδικασία αυτή εκτός των άλλων, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του Ν. 4014/11 (άρθ. 16 σελ. 11) υιοθετήθηκε επειδή «… η διαδικασία αυτή εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες λειτουργίας μιας εφαρμογής τύπου «Υπηρεσίας Μίας Στάσης» (one-stop-shop) στην περίπτωση που αποφασιστεί κάτι τέτοιο, επιδιώκοντας τα ακόλουθα αποτελέσματα: μείωση των σημείων διεπαφής μεταξύ των ενδιαφερόμενων επενδυτών ή κυρίων έργου και της Δημόσιας Διοίκησης (με την χρήση outsourcing) διασφάλιση διαδικασιών διαφάνειας ελαχιστοποίηση απαιτούμενου χρόνου για ολοκλήρωση της διαδικασίας (συγκέντρωση και έλεγχος απαιτούμενων εγγράφων και δικαιολογητικών κλπ». 2. Δεν παράγει κανένα έργο ουσιαστικά εφόσον σύμφωνα με την επίμαχη παράγραφο η υπαγωγή σε Π.Π.Δ. από τις ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ.Σ. θα γίνεται μετά από γνώμη της αρμόδιας Δ/νσης υδάτων η οποία θα προτείνει όρους προκειμένου να είναι συμβατό το έργο με το σχέδιο διαχείρισης της περιοχής. Με την προτεινόμενη διαδικασία και παράβαση του Ν. 4014/11 έχουμε, όπως προαναφέραμε, και ταλαιπωρία του πολίτη με την επαναφορά του συστήματος των πολλών φακέλων σε πολλές υπηρεσίες αλλά και η Δ/νση υδάτων δεν απαλλάσσεται από την ανάμιξή της στην περιβαλλοντική αδειοδότηση.