• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας Σκουρλής' | 13 Μαρτίου 2014, 13:37

    Κύριοι, Πραγματικά δεν βρίσκω λόγια να σχολιάσω ένα νομοσχέδιο που μεταξύ άλλων προβλέπει μονομερή τροποποίηση διμερών συμβάσεων χωρίς την ύπαρξη ανάλογου όρου στην αρχική σύμβαση και την αθέτηση όλων των κανόνων που ίσχυαν την εποχή που υπογράφηκαν αυτές οι συμβάσεις. Το μόνο που μπορώ να πω για το σύνολο του νομοσχεδίου είναι ότι, πολύ φοβάμαι ότι εάν ψηφιστεί αυτό το νομοσχέδιο θα το πληρώσει η χώρα πολύ σκληρά τα επόμενα χρόνια με την παντελή αναξιοπιστία που θα δείξει η πολιτεία απέναντι στους επενδυτές σε όλους τους τομείς, και αυτό είναι κάτι που γίνεται απόλυτα κατανοητό από όλους είτε το καταλαβαίνουν είτε κάνουν ότι δεν το καταλαβαίνουν. Στη συνέχεια θα αναφέρω μια απορία και ένα σχόλιο επί του άρθρου 3 Η απορία: Στον ειδικό λογαριασμό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (έσοδα ή έξοδα) λαμβάνουν κατά κύριο λόγο μέρος οι παραγωγοί ΑΠΕ, οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και οι καταναλωτές μέσω του ΕΤΜΕΑΡ. Θα περίμενε κανείς ότι, για την εξυγίανση του λογαριασμού θα συμμετείχαν όλοι οι παραπάνω και όχι μόνο οι παραγωγοί ΑΠΕ. Και εάν για λόγους κοινωνκής ευαισθησίας, φαντάζομαι και πολιτικάντικους, δεχτεί κάποιος την εξαίρεση των καταναλωτών, δεν μπορώ να κατανοήσω την μη συμμετοχή των προμηθευτών,που πολλά χρόνια απολάμβαναν πλασματικά χαμηλές τιμές της Ο.Τ.Σ. Άρθρο 3 Για να κατανοήσω το άρθρο 3 "έβαλα κάτω τα νούμερα" και σας παρουσιάζω τα αποτελέσματα. Παραδοχές Κόστος κατασκευής: 170.000 € Δάνειο: 120.000, Επιτόκιο: 9%, Διάρκεια: 10 έτη Τόκοι δανείου (μέση τιμή για 2ο-4ο έτος): 9500 € Χρεωλύσιο (μέση τιμή για 2ο-4ο έτος): 9500 € Αποσβέσεις (7%): 11900 € Ετήσια Παραγωγή: 160.000 KWh Τιμή πώλησης KWh (στα χαρτιά): 0,40 € Έκτακτη εισφορά (ΕΕΕΑ): 30% Φόρος: 26%, Προκαταβολή φόρου: 55%, Σύνολο φόρου: 40,3% Από το φορολογητέο εισόδημα αφαιρείται το σύνολο των τόκων. Σενάρια Α. Στο (Α) σενάριο γίνονται οι υπολογισμοί σύμφωνα με ότι ισχύει σήμερα. Δηλαδή, ΕΕΕΑ 30% και έκπτωση από το εισόδημα ποσοστού 20% της ΕΕΕΑ Β. Στο (Β) σενάριο γίνονται οι υπολογισμοί σύμφωνα με το άρθρο 3 του υπό διαβούλευση νόμου. Δηλαδή, ΕΕΕΑ 30%, έκπτωση από το εισόδημα ποσοστού 20% της ΕΕΕΑ, έκδοση πιστωτικού τιμολογίου 35% του τζίρου του 2013 και χωρίς μέρμνα έκπτωσης από το εισόδημα του 2013 του πιστωτικού. Γ. Στο (Γ) σενάριο γίνονται οι υπολογισμοί σύμφωνα με το άρθρο 3 του υπό διαβούλευση νόμου με πρόβλεψη έκπτωσης του πιστωτικού από το εισόδημα του 2013. Δηλαδή, ΕΕΕΑ 30%, έκπτωση από το εισόδημα ποσοστού 20% της ΕΕΕΑ, έκδοση πιστωτικού τιμολογίου 35% του τζίρου του 2013 και μέρμνα έκπτωσης από το εισόδημα του 2013 του πιστωτικού. Δ. Στο (Δ) σενάριο γίνονται οι υπολογισμοί σύμφωνα με το άρθρο 3 του υπό διαβούλευση νόμου με πρόβλεψη έκπτωσης του πιστωτικού τιμολογίου και του συνόλου της ΕΕΕΑ από το εισόδημα του 2013. Δηλαδή, ΕΕΕΑ 30%, έκπτωση από το εισόδημα του συνόλου της ΕΕΕΑ, έκδοση πιστωτικού τιμολογίου 35% του τζίρου του 2013 και μέριμνα έκπτωσης από το εισόδημα του 2013 του πιστωτικού. Πίνακες Α Β Γ Δ 1.Έσοδα 64.000 64.000 64.000 64.000 2.Δαπάνες συντήρ. & λειτουργίας 6.400 6.400 6.400 6.400 3.Αποσβέσεις 11.900 11.900 11.900 11.900 4.ΕΕΕΑ 30% 19.200 12.480 12.480 12.480 5.Ποσοστό ΕΕΕΑ που εκπίπτει 20% 20% 20% 100% 6.Εκπτωτικό τιμ. 35% 22400 22400 22400 7.Ποσοστό Έκπτ. που εκπίπτει 0% 100% 100% 8.Τόκοι 9.500 9.500 9.500 9.500 9.Φορ/τέο εισόδ.(9=1-2-3-4*5-6*7-8) 32.360 33.704 11.304 1.320 10.Πραγματικό εισόδ.(10=1-2-3-4-6-8) 17.000 1.320 1.320 1.320 11.Φόρος & προκ/λή (11=9*40,3%) 13.041 13.583 4.556 532 12.Πραγματικά Κέρδη (12=10-11) 3.959 -12.263 -3.236 788 13.Χρεωλύσιο 9.500 9.500 9.500 9.500 14.Ταμειακά διαθέσ. (14=12+3-13) 6.359 -9.863 -836 3.188 Στα παραπάνω διαθέσιμα θα πρέπει να προστεθούν τυχόν προκαταβολές φόρου που καταβλήθηκαν το 2013 και να αφαιρεθούν τυχόν ασφαλιστικές εισφορές. Όπως γίνεται σαφές από τον παραπάνω πίνακα, το μόνο σενάριο που δίνει τη δυνατότητα να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις είναι το σενάριο (Δ). Οπότε, εάν και εφόσον, το απαράδεκτο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, πάει προς ψήφιση θα πρέπει να συμπεριλάβει διάταξη που θα προβλέπει ότι εντός ελαχίστου χρονικού διαστήματος από τη ψήφιση του, ο Γενικός Γραμματέας Εσόδων θα εκδόσει τις απαραίτητες διατάξεις , εγκυκλίους ή ότι άλλο είναι απαραίτητο ώστε το εκπτωτικό τιμολόγιο και το σύνολο της έκτακτης εισφοράς ακπέσουν από τα εισοδήματα του 2013. Υ.Γ.: Ελπίζω οι στήλες του πίνακα να έχουν παραμείνει μετά την ανάρτηση σταθεροί για να είναι κατανοητοί, αν και απο τα παραδείγματα που αναφέρθηκαν σε άλλα σχόλια είναι κατανοητό ότι τα σενάρια (Β) & (Γ) είναι καταστροφικά για τη ρευστότητα των επιχειρήσεων μας.