• Σχόλιο του χρήστη 'Κοσμάς Β. Κανονίδης, Διπλ. Μηχανικός Περιβάλλοντος' | 6 Δεκεμβρίου 2014, 10:49

    Αναφορικά με την υποχρέωση των Δήμων για την υποχρέωση έκδοση άδειας συλλογής και μεταφοράς, με σκοπό τη συλλογή και μεταφορά των αστικών στερεών αποβλήτων τους, έχω να παρατηρήσω: - να εξηγήσει ο νομοθέτης με ποιον τρόπο βελτιώνεται η διαχείριση των αποβλήτων καταργώντας την υποχρέωση των Δήμων στην έκδοση άδειας συλλογής και μεταφοράς. Μα μέχρι και τη στιγμή που μιλάμε πόσοι Δήμοι ανά την Ελλάδα διαθέτουν την εν λόγω άδεια ? Ελάχιστοι… Πόσα προβλήματα βλέπουμε καθημερινά στα δελτία ειδήσεων από τη μη τήρηση ούτε των αυτονόητων, σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των αποβλήτων ? Η ύπαρξη της άδειας είναι το μοναδικό έγγραφο, με βάση το οποίο ο κάθε Δήμος οργανώνει τη συλλογή και μεταφορά των αστικών του αποβλήτων. Επίσης, στην άδεια αυτή αναφέρονται οι υποχρεώσεις του Δήμου ως προς τη διαχείριση των αποβλήτων του και οι αρμόδιες αρχές μπορούν ανά πάσα στιγμή να ελέγξουν εάν αυτές τηρούνται - η υποχρέωση να διαθέτουν άδεια συλλογής και μεταφοράς μόνο οι ιδιώτες (δηλ. μόνο οι ιδιώτες να εφαρμόζουν τη νομοθεσία), δυστυχώς οξύνει παρά αμβλύνει τις ανισότητες. Θεωρώ πως πρώτα από όλα, η νομοθεσία πρέπει να εφαρμόζεται από τις δομές ενός κράτους, το οποίο θέλει να λέγεται κράτος δικαίου... - στην εγκύκλιο με αρ. πρωτ. οικ. 129043/4345/8-7-2011, παρ. Β1, σημείο 4 αναφέρεται ότι: «Οι προαναφερόμενες άδειες συλλογής και μεταφοράς αδειοδοτούν την δραστηριότητα και όχι τα μέσα συλλογής και τα οχήματα μεταφοράς». Στην αιτιολογική έκθεση σχεδίου νόμου, αναφέρεται στο άρθρο 18 ότι οι Δήμοι ασκούν εκ του νόμου τη δραστηριότητα αυτή. Ποιου νόμου ? Και με ποιες προϋποθέσεις ? Και με ποιες υποχρεώσεις ? Και με ποια οργάνωση της δραστηριότητας ? Ποιος είναι αυτός ο νόμος που επιτρέπει οι φορείς του κράτους να μην αδειοδοτούν τις δραστηριότητές τους και παράλληλα αυτό να ζητείται να εφαρμόζεται από τους ιδιώτες ? Η απλή καταχώρηση των οχημάτων σε μια λίστα σε μια ιστοσελίδα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 19 της αιτιολογικής έκθεσης σχεδίου νόμου, έρχεται σε πλήρη αντίφαση με τα αναφερόμενα της ανωτέρω εγκυκλίου, καθώς με αυτόν τρόπο «αδειοδοτούνται» ουσιαστικά τα οχήματα μεταφοράς και όχι το ζητούμενο που είναι η δραστηριότητα. Προτείνω η δεύτερη παράγραφος του σημείου 2, του άρθρου 18 του σχεδίου νόμου να τροποποιηθεί ως εξής: «Οι Δήμοι υποχρεούνται εντός 6 μηνών από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, να εκδώσουν άδεια συλλογής και μεταφοράς για τη συλλογή και μεταφορά του συνόλου των στερεών μη επικίνδυνων αποβλήτων τους».