• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ' | 10 Ιουνίου 2015, 09:48

    Άρθρο 3: Διαχειριστικά σχέδια βόσκησης Η διαδικασία παραχώρησης δασικών εκτάσεων για την δημιουργία σταβλικών εγκαταστάσεων είναι καθορισμένη. Η αναφορά σε πρόχειρα καταλύματα στον συγκεκριμένο νόμο δεν προσφέρει κάτι και πρέπει να αφαιρεθεί γιατί δημιουργεί δυνατότητες παρερμηνείας. Στην περίπτωση που ο νομοθέτης θα ήθελε να καθορίσει το τι είναι επιτρεπτό και τι όχι στις βοσκήσιμες γαίες θα έπρεπε να υπάρχει ξεχωριστό άρθρο στο οποίο και θα έπρεπε να υπάρχει αναλυτική αναφορά των επιτρεπόμενων και τον μη επιτρεπόμενων έργων και ενεργειών. Στο άρθρο αναφέρεται ότι η αρμοδιότητα για την σύνταξη των μελετών μπορεί να παραχωρηθεί στις περιφέρειες ύστερα από προγραμματική σύμβαση. Με ποιους όρους, από ποίους και με ποιες διαδικασίες θα πραγματοποιηθούν οι μελέτες? Μήπως καταλήξουμε πάλι να γίνουν μελέτες με την μέθοδο της αντιγραφής ή οποίες θα είναι πανομοιότυπες για όλη την Ελλάδα και δεν θα λαμβάνουν υπόψη την πραγματικότητα της περιοχής? Στον κανονισμό ΚΑΝ. (ΕΕ) αριθ. 1307/2013 αναφέρεται ότι «ως «γεωργική έκταση» νοείται οποιαδήποτε έκταση αρόσιμης γης, μόνιμων βοσκοτόπων και μόνιμων λειμώνων, ή μόνιμων καλλιεργειών». Επιπλέον η σύνταξη των διαχειριστικών σχεδίων επί της ουσίας αφορά την λειτουργία των κτηνοτροφικών μονάδων. Είναι δεδομένη η αναγκαιότητα η αρμοδιότητα ή η συναρμοδιότητα στην έγκριση των διαχειριστικών σχεδίων να συμμετέχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες (ΔΑΟΚ) καθώς και το ΓΕΩΤΕΕ σαν θεσμικά κατοχυρωμένος σύμβουλος του Κράτους (υποβοηθούμενο από τους τοπικά παραρτήματα ή τους συλλόγους Γεωπόνων) Η ιδιωτικές βοσκήσιμες γαίες θα συμπεριλαμβάνονται στα διαχειριστικά σχέδια ή θα αποτελούν αυτοτελή τμήματα τα οποία θα εντάσσονται απλά στην δημιουργούμενη βάση δεδομένων. Με ποια διαδικασία θα εγκρίνονται τα διαχειριστικά σχέδια για αυτές τις εκτάσεις, ποιος θα έχει δυνατότητα σύνταξης (σε αντιστοιχία με τις δημόσιες) και από ποιόν θα θεωρούνται?