• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑΣ (ΣΕΚ)' | 10 Ιουνίου 2015, 12:02

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑΣ (ΣΕΚ) ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΒΟΣΚΗΣΙΜΕΣ ΓΑΙΕΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» Α) ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1) Η διαχείριση, αξιοποίηση και διανομή των βοσκήσιμων γαιών της χώρας που επιχειρείται με το παρόν νομοσχέδιο γίνεται με καθυστέρηση ενός έτους και πλέον μετά την ψήφιση του νόμου 4264/2014. Ο πολύτιμος χρόνος που χάθηκε στην ανάλυση σεναρίων και παρεμβάσεων ελάσσονος σημασίας φαίνεται ότι αποσκοπούσε τελικά στην άρνηση του Υπουργείου να συνεργαστεί με τις κτηνοτροφικές και συνεταιριστικές οργανώσεις. 2) Στην αιτιολογική έκθεση του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, αναφέρεται ότι «τα δικαιώματα χρήσης της βοσκής σε κτηνοτρόφους, κατανέμονται από τις οικείες Περιφερειακές Ενότητες και όχι από τις κτηνοτροφικές οργανώσεις, όπως προέβλεπε ο ν. 4264/2014, γιατί στην πράξη αυτό αποδείχθηκε ανέφικτο». Στην πράξη ωστόσο ποτέ δεν δόθηκε αυτή η δυνατότητα στις κτηνοτροφικές οργανώσεις. Μάλιστα ο ΣΕΚ, ως όφειλε, ήδη από τις 7 Ιανουαρίου 2015 κατέθεσε ολοκληρωμένη πρόταση στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και εν συνεχεία και στον Αναπληρωτή Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, προκειμένου να προχωρήσουμε άμεσα στη σύνταξη των προσωρινών διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης σε συνεργασία με τις οργανώσεις μέλη μας, τις Περιφέρειες της χώρας και τους Δήμους. 3) Ιδιωτικοί βοσκότοποι: Το ζήτημα των ιδιωτικών βοσκήσιμων γαιών δεν αντιμετωπίζεται από το παρόν νομοσχέδιο. Επισημαίνουμε ότι στην ολοκληρωμένη πρόταση την οποία υποβάλαμε έχουμε συμπεριλάβει τη χαρτογράφηση και των ιδιωτικών βοσκοτόπων καθώς και πρόταση για τη χρηματοδότησή τους. Β) ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ Άρθρο 2 Εθνική Γεωγραφική Πληροφορική Βάση Δεδομένων Στο άρθρο 2 προστίθεται: 5. Στην Πανελλήνιας εμβέλειας κτηνοτροφική Οργάνωση ΣΕΚ (Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας) δίνεται πρόσβαση στην Εθνική Γεωγραφική Πληροφορική Βάση Δεδομένων με σκοπό την έγκαιρη και πλήρη ενημέρωση των κτηνοτρόφων. Άρθρο 3 Διαχειριστικά σχέδια βόσκησης Στο τέλος της παραγράφου 1 προστίθεται: Για τις ανάγκες εφαρμογής κοινοτικών και εθνικών προγραμμάτων που σχετίζονται με τη χρήση βοσκότοπων, ως εκμετάλλευση των βοσκοτόπων συμπεριλαμβάνονται και οι πρακτικές απόληψης χορτομάζας από το βοσκότοπο. Στο τέλος της παραγράφου 2 προστίθεται : Σε κάθε περίπτωση οι ανωτέρω υπηρεσίες υποχρεούνται να ενημερώνουν τις οικείες κτηνοτροφικές οργανώσεις με τις οποίες συνεργάζονται προκειμένου αυτές να διατυπώσουν παρατηρήσεις και να προτείνουν διορθώσεις – συμπληρώσεις. Άρθρο 6 Δικαιώματα χρήσης βοσκής Η παράγραφος 1 προτείνεται να διαμορφωθεί ως ακολούθως: Τα δικαιώματα χρήσης της βοσκής σε κτηνοτρόφους, επί των βοσκήσιμων γαιών στις οποίες επιτρέπεται η βόσκηση, σύμφωνα με τα διαχειριστικά σχέδια βόσκησης που έχουν εγκριθεί, κατανέμονται από τις οικείες Περιφερειακές Ενότητες. Για το σκοπό αυτό συγκροτείται επιτροπή εντός της οικείας Περιφερειακής Ενότητας με τη συμμετοχή εκπροσώπου του αρμόδιου Δήμου και εκπροσώπου της Πανελλήνιας εμβέλειας κτηνοτροφικής Οργάνωσης ΣΕΚ (Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας), που προτείνεται από την οικεία Οργάνωση, μέλος του και είναι κατά προτεραιότητα γεωτεχνικός. Τα δικαιώματα χρήσης της βοσκής παραχωρούνται στους κτηνοτρόφους για ικανό χρονικό διάστημα για την υλοποίηση των στόχων των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης, το οποίο δεν μπορεί να είναι μικρότερο από τρία (3) έτη, ύστερα από την υπογραφή σχετικής σύμβασης. Μετά την ολοκλήρωση των οριστικών διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης οι συμβάσεις θα είναι το ελάχιστο δεκαετείς. Σε περίπτωση που σε τμήματα ή και σε ολόκληρη τη βοσκήσιμη γαία απαγορευτεί η βόσκηση ή οι γαίες αυτές χαρακτηρισθούν αναδασωτέες, στα πλαίσια της δασικής νομοθεσίας, η ως άνω επιτροπή της οικείας Περιφερειακής Ενότητας προβαίνει σε ανάλογες ανακατατάξεις των δικαιωμάτων βόσκησης. Άρθρο 7 Τίμημα δικαιώματος χρήσης βοσκής Η παράγραφος 1 προτείνεται να διαμορφωθεί ως ακολούθως: 1. Για τα δικαιώματα χρήσης της βοσκής, σύμφωνα με το άρθρο 6, καταβάλλεται από τους κτηνοτρόφους τίμημα, το ύψος του οποίου αποτελεί ένα ελάχιστο τέλος βόσκησης και καθορίζεται με την Υπουργική απόφαση της περίπτωσης δ΄ του άρθρου 11. Άρθρο 9 Επιτροπές παρακολούθησης και εφαρμογής διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης Το Άρθρο 9 προτείνεται να διαμορφωθεί ως ακολούθως: Σε κάθε Περιφέρεια συνιστάται μια ή περισσότερες επιτροπές παρακολούθησης, και εφαρμογής των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης, οι οποίες αποτελούνται από α) μέχρι τρεις υπαλλήλους της Περιφέρειας ή των οικείων Περιφερειακών Ενοτήτων, ή της οικείας δασικής υπηρεσίας β) μέχρι τρεις υπαλλήλους της οικείας αποκεντρωμένης υπηρεσίας του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) οι οποίοι προτείνονται από τον Οργανισμό, και γ) μέχρι τρεις εκπροσώπους της Πανελλήνιας εμβέλειας κτηνοτροφικής Οργάνωσης ΣΕΚ (Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας), οι οποίοι προτείνονται από την οικεία Οργάνωση- μέλος του. Οι εν λόγω εκπρόσωποι θα είναι κατά προτεραιότητα γεωτεχνικοί. Με απόφαση του αρμόδιου Περιφερειάρχη καθορίζονται, ο αριθμός των επιτροπών ανά Περιφέρεια, η επιμέρους σύνθεση της κάθε επιτροπής, όσον αφορά τα πρόσωπα που θα την αποτελέσουν, η θητεία και κάθε θέμα σχετικό με τον τρόπο λειτουργίας των επιτροπών. Άρθρο 17 Μεταβατικές διατάξεις Η παράγραφος 1 προτείνεται να διαμορφωθεί ως εξής: Για κάθε Περιφέρεια της χώρας και σε όλες τις περιφερειακές ενότητες στις οποίες αυτή απαρτίζεται καταρτίζονται έγκαιρα προσωρινά διαχειριστικά σχέδια βόσκησης ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των βοσκήσιμων γαιών της κάθε περιοχής.