• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ' | 14 Μαρτίου 2016, 23:03

    ΑΡΘΡΟ 3, ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Α1 Στην παράγραφο Α1.1 θα πρέπει να διευκρινιστεί ποιος είναι ο φορέας διαχείρισης της περιοχής, αφού στο υπόλοιπο σχέδιο δεν υπάρχει αναφορά σε φορέα διαχείρισης. Η παράγραφος Α1.3 είναι σημαντικό αναφέρεται σε «νομίμως υφιστάμενες» και όχι απλά σε «υφιστάμενες» προσβάσεις ώστε να μην μπορούν να διατηρηθούν παράνομες δίοδοι. Θα πρέπει να υπάρξει σαφής αναφορά στην κατάργηση των παράνομων δρόμων που υπάρχουν είτε παράλληλα στο παραλιακό μέτωπο μέσα από την αμμοθινική βλάστηση, είτε κάθετα στο παραλιακό μέτωπο με παρακλάδια μέσα στις αμμοθίνες και να διαταχθεί η αποκατάσταση της βλάστησης των θινών. Η διατύπωση στην παράγραφο Α1.5 που επιτρέπει την «ημερήσια επίσκεψη και η ξενάγηση επισκεπτών με σκοπό την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την παρατήρηση της φύσης και την αναψυχή», είναι ασαφής και δημιουργεί σύγχυση σχετικά με την επιτρεπτή χρήση της ζώνης του αιγιαλού από τους λουόμενους. Είναι απαραίτητο να διευκρινιστούν οι όροι (ώρες παραμονής στον αιγιαλό, προτεινόμενη ζώνη χρήσης, επιτρεπόμενες δραστηριότητες) ώστε οι λουόμενοι να απολαμβάνουν το δημόσιο αγαθό του αιγιαλού χωρίς να παρενοχλούν τη θαλάσσια χελώνα στο ευαίσθητο διάστημα της αναπαραγωγής της. Μια και στην υπόψη περιοχή καταγράφεται διαχρονικά παρενόχληση της θαλάσσιας χελώνας λόγω παραμονής επισκεπτών στην παραλία ωοτοκίας τις βραδινές ώρες προτείνουμε να επιτρέπεται η παραμονή στην παραλία από την ανατολή μέχρι και 1 ώρα μετά την δύση του ηλίου. Οι σχετικές λεπτομέρειες μπορούν να καθοριστούν στο Σχέδιο Διαχείρισης ή/και στον Κανονισμό Διοίκησης και Λειτουργίας της περιοχής. Τέτοιες ρυθμίσεις θα συμβάλλουν και στον περιορισμό υποβάθμισης των αμμοθινών και της βλάστησής τους. ΑΡΘΡΟ 3, ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Α2 Η παράγραφος Α2.3 είναι σημαντικό αναφέρεται σε «νομίμως υφιστάμενες» και όχι απλά σε «υφιστάμενες» προσβάσεις ώστε να μην μπορούν να διατηρηθούν παράνομες δίοδοι. Θα πρέπει να υπάρξει σαφής αναφορά στην κατάργηση των παράνομων δρόμων που υπάρχουν είτε παράλληλα στο παραλιακό μέτωπο μέσα από την αμμοθινική βλάστηση, είτε κάθετα στο παραλιακό μέτωπο με παρακλάδια μέσα στις αμμοθίνες και να διαταχθεί η αποκατάσταση της βλάστησης των θινών. ΑΡΘΡΟ 3, ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Α3 Στην θαλάσσια ζώνη της υπόψη περιοχής επιτρέπονται όλες οι δραστηριότητες, με μόνη πρόβλεψη τον περιορισμό της ταχύτητας μηχανοκίνητων μέσων αναψυχής (Α3.1). Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ή μέτρα προστασίας για τα λιβάδια της Ποσειδωνίας (Posidonia oceanica) που είναι οικότοπος προτεραιότητας της Ευρωαπϊκής Ένωσης, αλλά και για την χελώνα Caretta caretta στη θάλλασα. ΑΡΘΡΟ 3, ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Β2 Στην παράγραφο Β2 προβλέπονται οι επιτρεπόμενες χρήσεις και δραστηριότητες εντός της ΖΑΤ με οριζόντιο τρόπο για όλες τις θέσεις, παρά το γεγονός ότι η ζώνη αυτή γειτνιάζει με ΠΠΦ που έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ως προς τα προστατευτέα αντικείμενα, όπως η διαφορετική πυκνότητα φωλεοποίησης της θαλάσσιας χελώνας στις ΠΠΦ-1α και ΠΠΦ-1β και διαφορετική έκταση του οικοτόπου των θινών. Αν και αναφέρεται ως Ζώνη Αγροτικού Τοπίου δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη διατήρηση του αγροτικού τοπίου και την ιεράρχηση των γεωργικών δραστηριοτήτων ως κύριων δραστηριοτήτων της περιοχής. Εδώ προτείνεται να προστεθούν προβλέψεις για ήπιες καλλιεργητικές μεθόδους (ολοκληρωμένη διαχείριση, βιολογική γεωργία, χρήση τοπικών ή/και παραδοσιακών ποικιλιών, κ.λπ) με στόχο τη βιώσιμη καλλιέργεια. Τέτοιου είδους προβλέψεις θα υποστηρίξουν και τον αγροτουρισμό. Ειδικότερα για τον τελευταίο, θα πρέπει να εξεταστεί η τήρηση των σχετικων διατάξεων για τον αγροτουρισμό, (π.χ. περιορισμού αριθμού κλινών) στους όρους που προβλέπονται. Δεδομένου ότι βρίσκεται σε μία υψηλής αξίας οικολογική περιοχή, η ζώνη αυτή θα πρέπει να προωθεί τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής με ήπιες και εναλλακτικές πρακτικές. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη περί απαγόρευσης νέων εστιών φωτός που θα είναι ορατές από την παραλία ωοτοκίας για το σύνολο της ΖΑΤ. Η αναφορά σε φυσικό φωτοφράκτη καταδεικνύει την έλλειψη αντίληψης του προβλήματος και, ενδεχομένως, διάθεσης ουσιαστικής αντιμετώπισης του. Προτείνουμε οι νέες εστίες φωτισμού (δημόσιες, κοινοτικές και ιδιωτικές) να επιτρέπονται εφόσον και μόνον δεν είναι ορατές από οποιοδήποτε σημείο της παραλίας ωοτοκίας. Ο τεχνητός φωτισμός των νέων κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων δεν πρέπει να είναι απευθείας ορατός από οποιοδήποτε σημείο του βιοτόπου αναπαραγωγής.