• Σχόλιο του χρήστη 'Ηλίας Μπούσης' | 3 Μαΐου 2016, 23:13

    Άρθρο 13 μετά την παράγραφο 11 προτείνεται: "Το χρονικό διάστημα μεταξύ της θεώρησης και της ανάρτησης του δασικού χάρτη, που πρακτικά μπορεί να είναι από λίγους μήνες έως πολλά χρόνια να μπορεί ο πολίτης κατόπιν αίτησής του να λαμβάνει γνώση του περιεχομένου του, όπως λαμβάνει γνώση των περιεχομένων του Προσωρινού Κτηματικού Χάρτη και Πίνακα του Ν.248/76, καθώς και να επιτρέπεται η κατάθεση ενστάσεων – αντιρρήσεων με την καταβολή παραβόλου, στις Δ/νσεις Δασών για υποβολή τους στις αρμόδιες ΕΠΕΑ κατά την ανάρτηση του Δασικού χάρτη" ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Επειδή και σήμερα ο θεωρημένος και μη αναρτημένος δασικό χάρτης χρησιμοποιείται από την αρμόδια διεύθυνση δασών προκείμενου να υποβάλλει την δήλωση του Δημοσίου στα πλαίσια του Εθνικού κτηματολογίου, αλλά ο θεωρημένος αυτός χάρτης αφού δεν έχει αναρτηθεί δεν δημιουργεί έννομες συνέπειες για τον πολίτη, στα πλαίσια της ισονομίας, όπως χρησιμοποιείται από το Δημόσιο ως στοιχείο προβολή και προάσπισης των δικαιωμάτων του, να μπορεί να χρησιμοποιηθεί το θεωρημένο περιεχόμενό του κι απ'τον πολίτη. Άρθρο 15 ΣΧΟΛΙΟ: Αφού το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπείται από την Δνση Δασών η οποία καταρτίζει, ελέγχει και θεωρεί τον δασικό χάρτη, γιατί να υποβάλλει αντιρρήσεις κατά του περιεχομένου εφόσον είχε ήδη τον μηχανισμό τροποποίησης του δασικού χάρτη σε όλα τα στάδια εξέλιξης και έτσι να επιβαρύνεται η ΕΠΕΑ με επιπλέον αντιρρήσεις για ζητήματα που θα μπορούσαν να λυθούν νωρίτερα. Άρθρο 17 μετά την παράγραφο 1 Προτείνεται: "Εάν παρέλθη άπρακτη η ανωτέρω 45 ήμερη προθεσμία επεξεργασίας των αντιρρήσεων – ενστάσεων τότε θεωρούνται ισχυρές οι αντιρρήσεις – ενστάσεις και μπορεί ο ενιστάμενος να αιτηθεί την αναθεώρηση του δασικού χάρτη σύμφωνα με την υποβληθείσα τεκμηριωμένη ένστασή του" ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Επειδή ήδη οι υποβληθείσες αντιρρήσεις κατά του Δασικού Χάρτη Πεντέλης, Νέας Πεντέλης, Μαραθώνα κλπ, εκκρεμούν ενώπιον των ΕΠΕΑ από το 2011, ενώ οι αποφάσεις συγκρότησης των ΕΠΕΑ έμειναν αναρτημένες στη Διαύγεια και οι πολίτες ταλαιπωρούνται. Άρθρο 17 παράγραφος 8 και άρθρο 19 παράγραφος 2 ΣΧΟΛΙΟ : Εφόσον γίνεται τέτοια σύνδεση του Δασικού χάρτη με τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες γιατί δεν γίνεται ταυτόχρονη ανάρτηση ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ και ΔΑΣΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ και να συπολογίζονται οι ενστάσεις εφόσον σχετίζονται με τη μορφή της έκτασης. Άρθρο 19 παράγραφος 2 "Η ΕΠ.Ε.Α. μπορεί, αν το κρίνει αναγκαίο, να διενεργεί αυτοψίες, να ζητεί επιπλέον στοιχεία από την οικεία δασική υπηρεσία και την ΕΚΧΑ Α.Ε. και να καλεί στις συνεδριάσεις της τους ενδιαφερόμενους" Προτείνεται: "Η ΕΠΕΑ ... έχει υποχρέωση να καλέσει τον ενδιαφερόμενο" Άρθρο 19 παράγραφος 4 ΣΧΟΛΙΟ: Εφόσον κατά τη διαδικασία των αντιρρήσεων δεν εξετάζονται θέματα ιδιοκτησίας, ούτε θίγονται ιδιοκτησιακά δικαιώματα του Δημοσίου ή ιδιωτών, δεν χρειάζεται η συσχέτιση με την κτηματογράφηση ούτε η χρησιμοποίηση του θεωρημένου δασικού χάρτη για ιδιοκτησιακά θέματα μιας και δεν έχει ακόμη κυρωθεί. Άρθρο 20 "Για τις εκτάσεις του δασικού χάρτη, που προστίθενται σύμφωνα με τα ανωτέρω και δεν υπάγονταν στο δασικό νόμο κατά το χρόνο κύρωσης αυτού, δεν διεκδικούνται δικαιώματα από το Ελληνικό Δημόσιο κατά τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας" ΣΧΟΛΙΟ: αυτόματα δημιουργούνται 2 κατηγορίες δασωθέντων αγρών, αυτών του 998/79 δηλαδή αγρός το 1945 Δάσος σήμερα διεκδίκηση απ’ το ελληνικό Δημόσιο και αυτών του δασικού χάρτη δηλαδή αγρός στον κυρωμένο δασικό χάρτη – Δάσος αργότερα δεν διεκδικείται απ’ το Ελληνικό Δημόσιο. Άρθρο 23 παράγραφος 3 "Για τις περιοχές που περικλείονται εντός των ορίων της περίπτωσης (α) της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου δεν καταρτίζεται δασικός χάρτης, πλην όμως εφαρμόζονται οι διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, επί των εντός των ως άνω περιοχών πάρκων και αλσών" Προτείνεται: Να καταρτίζεται δασικός χάρτης με αποτύπωση μόνο των πάρκων και αλσών ως εκτάσεις που διέπονται από τις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: η αιτιολογία της προτεινόμενης διάταξης βρίσκεται στη παράγραφο 1 του άρθρου 13 του παρόντος νομοσχεδίου "1. Οι δασικές εν γένει εκτάσεις των παραγράφων 1, 2, 3, 4 και 5 του άρθρου 3 του ν. 998/1979 (Α΄ 289), που διέπονται από τις προστατευτικές διατάξεις αυτού, απεικονίζονται σε κατάλληλης κλίμακας αεροφωτογραφικό ή χαρτογραφικό υλικό", εάν δεν περιλαμβάνονται στο δασικό χάρτη άρα δεν οριοθετούνται και δεν χαρτογραφούνται πως είναι δυνατό να διέπονται από τις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας; Άρθρο 23 παράγραφος 3 "Για τις περιοχές που περικλείονται εντός των ορίων της περίπτωσης (α) της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου δεν αναρτάται δασικός χάρτης κατά το άρθρο 14 του παρόντος νόμου, αλλά εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στο επόμενο άρθρο 24" Προτείνεται: Αναρτάται δασικός χάρτης με αποτύπωση μόνο των κοινόχρηστων χώρων πάρκων και αλσών ως εκτάσεις που διέπονται από τις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσία. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ η ίδια ως άνω της προηγούμενης διάταξης Άρθρο 24 παράγραφος 1 "1. Η οικεία Διεύθυνση Δασών, σε διάστημα οκτώ (8) μηνών από την παραλαβή των υποβάθρων, στα οποία απεικονίζονται οι περιοχές της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του παρόντος" προτείνεται να προστεθεί " και περιοχές εκτός σχεδίου που αποτελούν οικιστική ενότητα και εξυπηρετούνται από τον οικείο Δήμο,μέσω των υπηρεσιών του ή είναι συνδεδεμένες με Δημόσια ή με Δημοτικά ή με άλλα δίκτυα ύδρευσης,δίκτυα ηλεκτροφωτισμού, ή με οδικά δίκτυα και εξυπηρετούνται από Δημόσια, ή Δημοτικά συγκοινωνιακά μέσα" ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: με την προτεινόμενη διάταξη καλύπτεται όλο το φάσμα των πραγματικών οικισμών που στερούνται όρια και εγκρίσεις. Άρθρο 24 παράγραφος 2. Προτείνεται στην Επιτροπή να συμμετέχει κι ένας εκπρόσωπος των κατοίκων της εξεταζόμενης περιοχής.