• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Κανελλόπουλος' | 27 Ιουλίου 2016, 07:47

    Αυτό που πρέπει να γίνει με την ευκαιρία αυτή, είναι να αποκλειστούν στο μέλλον βαρβαρότητες πάνω στα μονοπατια. Ένα τέτοιο παράδειγμα προς αποφυγή τα σκαλάκια από πλάκα Καρύστου που κτίστηκαν στο φαράγγι του Δημοσάρη στην Όχη. Μεγάλο μέρος του μονοπατιού που ένωνε το Καβοντόρο με τη Κάρυστο, καταστράφηκε ανεπανόρθωτα κατω από τα εντελώς αντιαισθητικά (ή τουλάχιστον αταίριαστα) σκαλάκια. Δείτε φωτογραφία από την καταστροφή https://www.dropbox.com/s/mv79406beriajdj/IMG_2080_opt.jpg?dl=0 Όπως βλέπω στο παράρτημα ΙΙ, εικόνες 12-13-14, είναι λες και αντέγραψαν τα σκαλακια του Δημοσάρη. Θα γεμίσουν τα μονοπάτια τσιμέντο, σκάλες και πλατύσκαλα. Προτείνω λοιπόν όχι μόνο να αφαιρεθούν οι εικόνες 12,13,14 από το παράρτημα ΙΙ, αλλά και να αναφέρεται ρητά ότι απαγορεύεται εντελώς η δημιουργία οποιασδήποτε σκάλας οικιακού τύπου μέσα σε ένα μονοπάτι. Σε μερίπτωση μεγάλης κλίσης να επιλέγονται παραδοσιακές λύσεις (βαθμίδες με χρήση κατά προτίμηση πέτρας ή στην ανάγκη κορμών). Προτείνω να αναφέρεται ότι τα μονοπάτια θα διαμορφώνονται αποκλειστικά με παραδοσιακές τεχνικές. Και να αναφέρονται ρητά ποιές είναι αυτές οι επιτρεπόμενες παραδοσικές τεχνικές με παραδείγματα (πχ σκάλα Βραδέτου, κλπ). Ως ένα πολύ επιτυχημένο παράδειγμα διαμόρφωσης ενός πολύ απότομου μονοπατιού με ξύλινες βαθμίδες, σας αναφέρω το πολύ γνωστό και πολύ δημοφιλές μονοπάτι "Σκαλάκια" στη Πάρνηθα, το οποίο μετράει ήδη πάνω από 10 χρόνια ζωής http://i268.photobucket.com/albums/jj11/copol_2008/DSC08448.jpg Να αναφέρεται ότι θα πρέπει κατά προτίμηση να αποφεύγονται στα μονοπάτια οι διάφορες κατασκευές με ξύλο (γεφυράκια, κάγκελα, βαθμίδες κλπ). Έχουν πολύ μικρό χρόνο ζωής και από ένα σημείο και μετά η χρήση τους γίνεται επικίνδυνη. Δείτε πχ τα σαπισμένα γεφυράκια στον καταράκτη Δρυμώνας στην Εύβοια: https://www.dropbox.com/s/8k0eintyz1lrseg/IMG_3176_opt.jpg?dl=0 Ειδικά τα ξύλινα γεφυράκια, προτείνω να απαγορευθούν εντελώς ως πολύ επικίνδυνα. Τα πέτρινα τοιχία ή τα κάγκελα είναι ανύπαρκτα σε παραδοσιακά μονοπάτια της πατρίδας μας. Δεν υπάρχουν κάγκελα ούτε καν στα μεγάλα τοξωτά γεφύρια. Σε όποιο γεφύρι υπάρχουν κάγκελα (πχ γεφύρι Βοβούσας) πρόκειται για σύγχρονες προσθήκες. Ειδικά τα ξύλινα κάγκελα που έχουν μπει τα τελευταία χρόνια σε διάφορα σημεία, πολύ γρήγορα σάπισαν και έγιναν επικίνδυνα, δίνοντας μια εντελως ψεύτικη αίσθηση ασφάλειας. Θυμίζω ότι το σημείο στο οποίο έγινε το πρόσφατο ατύχημα στο Βουραϊκό με ένα νεκρό παιδάκι, είχε μια χαρά κάγκελα. Και μάλιστα σιδερένια. Ειναι λοιπόν προτιμότερο, σε επικίνδυνα σημεία αντί να μπουν τα ακόμη πιο επικίνδυνα τοιχία ή κάγκελα στα κατάντη, να πακτωθεί ένα συρματόσχοινο στα ανάντη, από το οποίο οι πεζοπόροι θα μπορούν να κρατηθούν ή ακόμη και να ασφαλιστούν επάνω του (δηλαδή μια πολύ απλούστερη έκδοση αυτού που οι Ιταλοί λένε via ferrata). Προτείνω λοιπόν να αναφέρεται ρητά ο τρόπος προστασίας με συρματόσχοινο στα επικίνδυνα σημεία, αποκλείοντας ταυτόχρονα τα τοιχία ή τα κάγκελα. Και να σβηστεί η εικόνα 9 από το παράρτημα ΙΙ. https://apeirosgaia.files.wordpress.com/2015/02/mesounta_faggos_027a.jpg?w=700&h=