• Σχόλιο του χρήστη 'Κοιν.Σ.Επ. Μονοπάτια της Ελλάδας' | 21 Αυγούστου 2016, 21:29

    Το ότι η προβολή αναφέρεται ως παράρτημα, δείχνει πόσο μακριά από την πραγματικότητα βρίσκεται η εν λόγω Υ.Α. Η προβολή είναι ένα πολυσύνθετο αντικείμενο και οι δράσεις προβολής πρέπει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το σχεδιασμό του μονοπατιού / δικτύου μονοπατιών και να γίνεται σε βάθος χρόνων. Προτείνουμε στους συντάκτες του άρθρου να παρακολουθήσουν κάποιες από τις δράσεις προβολής που έχουν γίνει για ορισμένα μονοπάτια στην Ελλάδα στις εξής ιστοσελίδες: www.pathsofgreece.gr , www.sifnostrails.com, για να διαπιστώσουν πως η προβολή δεν είναι μια λίστα με 5 πραγματάκια σε παράρτημα. Όταν χτίζεται ένα ξενοδοχείο, δεν περιμένεις με σταυρωμένα χέρια πότε θα σου εμφανιστούν οι πελάτες. Τρέχεις συνεχώς να τους βρεις, με ότι τρόπο μπορείς. Το ίδιο ισχύει και στα μονοπάτια, τα οποία αποτελούν έναν από τους πόλους έλξης τουρισμού για την Ελλάδα με πολλαπλά οικονομικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη, κυρίως εκτός της υψηλής τουριστικής περιόδου. Σχετικά με το Μητρώο, η τοποθέτησή μας: α) Στόχος του Μητρώου θα πρέπει να είναι η καταγραφή και η προστασία των μονοπατιών, κυρίως από επεμβάσεις που θα αλλοιώσουν μόνιμα το χαρακτήρα τους (πχ. Καταστροφή από μπουλντόζα για να γίνει δρόμος). β) Θεωρούμε πως είναι καλό να υπάρχει εσωτερική αρίθμηση η οποία δεν θα γίνεται αντιληπτή από τους τουρίστες - πεζοπόρους τους οποίους και δεν εξυπηρετεί. Εκεί ας μπουν Περιφέρειες, Νομοί, Δήμοι και ότι άλλο. γ) Το Μητρώο να δημιουργηθεί από το Υπουργείο Τουρισμού (πάλι τίθεται εδώ το θέμα πεζοπορίας και ορειβασίας) σε συνεργασία με τα Υπουργεία Πολιτισμού και Περιβάλλοντος δ) Για να μην έχει υπέρογκο κόστος η δημιουργία ενός τέτοιου Μητρώου, και επειδή τα Δασαρχεία δεν έχουν σχέση με την πεζοπορία, προτείνουμε το Μητρώο να έχει μια διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία θα μπορεί ο διαχειριστής ενός μονοπατιού ή δικτύου μονοπατιών να εισάγει τα στοιχεία για την/τις διαδρομές. Αυτόματα μπορεί να βγαίνει μια κωδικοποιημένη “ταυτότητα του μονοπατιού”.