• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχάλης Αναστασιάδης' | 8 Σεπτεμβρίου 2016, 07:55

    Αν κατανοώ σωστά, εάν σε επίπεδο ΛΑΠ υπάρχει έστω κι ένα από τα α)-δ) της παρ. 2, θα αναγνωρίζεται Περιβαλλοντικό Κόστος. Άρα, κατ' αρχήν "σε όλες" τις ΛΑΠ θα υπάρχει Π.Κ. Κατά τη γνώμη μου είναι προβληματική η παρ. 1, με την έννοια ότι από μόνη της υπονοεί μια διαδικασία απόδοσης ΠΚ ανά ομάδα ΥΣ, διαδικασία που εάν δεν είναι σαφής ή ξεκάθαρη μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες (όπως π.χ. να πληρώνει ΠΚ μία ομάδα ΥΣ βάσει Συμπληρωματικών Μέτρων που αφορούν κατάντη ΥΣ, ενώ αλλού μέσα στην ίδια ΛΑΠ τούτο να μη γίνεται). Ίσως είναι σοφότερο από την αρχή η απόδοση ΠΚ να γίνεται ανά ΛΑΠ, βάσει του συνόλου του κόστους των Συμπληρωματικών Μέτρων της ΛΑΠ. Στο σημείο αυτό ένα τεράστιο κατά τη γνώμη μου λάθος των υφιστάμενων Σχεδίων Διαχείρισης είναι ότι δεν περιλάμβανε κοστολόγηση σειράς μέτρων, ιδιαίτερα των διοικητικών με τα οποία επιφορτίζεται το Δημόσιο. Για παράδειγμα, λέει ότι η έκδοση ΑΧΥ για όλες τις παλιές υδροληψίες έχει κόστος ... 0 (μηδέν)!!! Ενώ η επιβάρυνση των δημόσιων υπηρεσιών για αυτή τη διαδικασία "νομιμοποίησης" είναι τεράστια. Αυτή είναι μία απίστευτη λογική που είχαμε επισημάνει κατά τη δημόσια διαβούλευση (Σπάρτη). Κατά συνέπεια, επειδή θα μπουν "τιμές-σκουπίδια" στον αρχικό υπολογισμό του ΠΚ, αυτό που θα εξαχθεί θα είναι ανάλογο. Αναρωτιέμαι εάν αυτό μπορεί να διορθωθεί σε αυτή τη φάση.