• Σχόλιο του χρήστη 'Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS' | 11 Σεπτεμβρίου 2016, 19:18

    Στο παρόν άρθρο αναφέρεται πως ένας από τους σκοπούς της απόφασης είναι η έγκριση μέτρων βελτίωσης για τις υπηρεσίες ύδατος. Η φιλοσοφία της απόφασης διακρίνεται από τον οικονομικό-λογιστικό χαρακτήρα, που δίνει έμφαση στην οικονομική βιωσιμότητα των υπηρεσιών ύδατος, όπως φαίνεται στο Άρθρο 9 και στις παρ. 2.1, 2.2 και 2.3. Η ΚΥΑ παρόλο που είναι σημαντική, αφήνει έξω τους πολίτες, τους φορείς και την κοινωνία. Δεν διαχωρίζονται οι καλοί από τους κακούς χρήστες, οι καλοί από τους κακούς διαχειριστές-παρόχους. Για ποιο λόγο να βελτιώσει τις υπηρεσίες της μία υπηρεσία ύδατος (π.χ. να περιορίσει τις απώλειές της κ.λ.), αν η οικονομική της βιωσιμότητα που επηρεάζεται από τα μεταβλητά κόστη εξασφαλίζεται από την πρώτη κλίμακα της κατανάλωσης; Είναι δίκαιη η κατανομή της μεταβλητής δαπάνης του ενεργειακού κόστους για τη λειτουργία εφεδρικών γεωτρήσεων για την κάλυψη υπερβάλλουσας ζήτησης στους χρήστες που περιορίζουν την κατανάλωσή τους; Η προσαύξηση στο κόστος υπηρεσιών νερού λόγω περιβαλλοντικού τέλους (περιβαλλοντικό κόστος και κόστος πόρου), λόγω του έμμεσου και ασαφούς τρόπου ανταποδοτικότητας (πράσινο ταμείο), δεν είναι πιθανό να λειτουργήσει ως εργαλείο ορθολογικής διαχείρισης. Αντίθετα, μάλλον θα αντιμετωπιστεί ως ένα πρόσθετο τέλος-"χαράτσι" (αύξησης κρατικών εσόδων), γεγονός που θα ευνοεί τη μη τιμολογημένη (παράνομη) χρήση νερού ή θα αυξήσει το κόστος παραγωγής. Στις περισσότερες περιπτώσεις αρδευτικής χρήσης νερού που το τέλος δεν συναρτάται με κυβικά μέτρα κατανάλωσης θα αποτελεί στην ουσία ένα πρόσθετο πάγιο, χωρίς κίνητρο για ορθολογική χρήση νερού.