• Σχόλιο του χρήστη 'Δημ. Φλάσκος' | 24 Σεπτεμβρίου 2016, 04:46

    Η αποτελεσματικότητα ενός νόμου στην αποτροπή της αυθαίρετης δόμησης εξαρτάται άμεσα απο την εφαρμογή του η μη κ πολύ λιγότερο απο το "μέγεθος" των προβλεπόμενων ποινών. Αυστηρός κ αποτρεπτικός είναι ο νόμος που απλά εφαρμόζεται (κ ας προβλέπει μικρότερες "ποινές"). Φοβούμαι ότι τα προβλεπόμενα υπέρογκα - εξοντωτικά πρόστιμα θα καταστήσουν τουλάχιστον δύσκολη την εφαρμογή του παρόντος άρθρου για το λόγο ότι ακόμη κ να καταλογιστούν δεν θα αποδοθούν, γιατί απλά δεν υπάρχουν... αυτά τα ποσά (αναφέρομαι στη πλειοψηφία). Νόμοι με πρόστιμα σε αυθαίρετα υπήρξαν κ στο παρελθόν αλλά δεν τηρήθηκαν όπως θα έπρεπε, αν είχε γίνει σωστή εφαρμογή, θα υπήρχε κ ο φόβος κ η αποτροπή στην οποία καλώς αποσκοπείτε. Επίσης ο υπολογισμός του προστίμου με μοναδικό "κριτήριο" επι της ουσίας τη Τιμή Ζώνης "βάζει στο ίδιο σακί" περιπτώσεις που διαφέρουν μεταξύ τους όπως η μέρα με τη νύχτα. Ως προς τους συντελεστές περιβαλλοντικής επιβάρυνσης θα πρέπει να διευκρινιστεί ποιές είναι οι προστατευόμενες περιοχές για την εφαρμογή του παρόντος. Στο τέλος της παρ. 3: "Οι αυθαίρετες μικρές παραβάσεις, όπως αυτές προσδιορίζονται στην κατηγορία 3 του άρθρου 80 πληρώνουν πρόστιμο ανέγερσης ύψους 1.000 ευρώ και πρόστιμο διατήρησης ύψος 500 ευρώ κατ’ έτος" Το παραπάνω το έχετε εντάξει στην παρ. 3 με τίτλο: "3. Στα αυθαίρετα, τα οποία είναι κατεδαφιστέα, επιβάλλεται πρόστιμο ανέγερσης και πρόστιμο διατήρησης ως εξής:" Μήπως κάποιες τουλάχιστον απ΄αυτές τις παραβάσεις δεν είναι κατεδαφιστέες κ πολύ περισσότερο, μήπως "θεραπεύονται" απλά με την ενημέρωση της Ο.Α η της Αδειας δόμησης; Αν είναι έτσι τότε μάλλον δεν χρειάζεται επιβολή προστίμου γι' αυτές.