• Σχόλιο του χρήστη 'Κάλλια' | 3 Οκτωβρίου 2016, 14:48

    συνέχεια των παρατηρήσεων... γ) αν οι αρχαιολογικοί χώροι δεν εντάσσονται στους ιστορικούς τόπους πως αντιμετωπίζονται αυθαίρετα εντός μεγάλων αστικών κέντρων (Χανιά, Ηράκλειο), που χαρακτηρίστηκαν, κηρύχθηκαν και οριοθετήθηκαν ως αρχαιολογικοί τόποι; Δεν εντάσσονται καθόλου; Θέλω να πιστεύω πως δεν είναι δυνατό να μην αντιμετωπίζονται. γ1) Αν εντάσσονται στους αρχαιολογικούς-ιστορικούς χώρους της παρ.9 αλλά αντιμετωπίζονται πάντα με Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων και όχι με Τεχνική Έκθεση μηχανικού; Παρεμπιπτόντως, τα Τοπικά Αρχαιολογικά Συμβούλια έχουν ήδη μεγάλο φόρτο εργασίας και οριακά εξυπηρετούν οπότε αν πάνε και υποθέσεις αυθαιρέτων σε αυτά τότε το οικονομικό κίνητρο άμεσης υπαγωγής τους πρώτους μήνες ισχύς του νέου νόμου δεν θα λειτουργήσει. Το σημαντικό θέμα είναι ότι εντός αρχαιολογικών χώρων το ΥΠΠΟΑ ασκεί μορφολογικό έλεγχο στις κατασκευές και παράλληλα κάνει έλεγχο στις εκσκαφές. Στην περίπτωση των αυθαιρέτων ο νέος νόμος αντιμετωπίζει μόνο την αισθητική ένταξη των αυθαίρετων κτισμάτων (μέσω Τεχνικής έκθεσης μηχανικού ή μέσω επιτροπής) και αφήνει ένα κενό πως θα διαχειριστεί τις εκσκαφές; Όσοι έκαναν εκσκαφές θα υπαχθούν στο νέο νόμο; Ή θα υπάγονται μόνο κτίρια με οικοδομική άδεια (που έχει γίνει έλεγχος εκσκαφών), τα οποία έχουν αυθαίρετες προσθήκες καθ’ ύψος, αλλαγές στις όψεις, κλειστούς ημιυπαίθριους ή άλλες αυθαιρεσίες άνωθεν του εδάφους οπότε αντιμετωπίζονται από το νέο νόμο; Πρέπει να γίνουν γνωστές και ξεκάθαρες οι προθέσεις των δυο εμπλεκόμενων υπουργείων. Υπάρχει δυνατότητα η θέση του ΥΠΠΟΑ να είναι αρνητική; Τι γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις με το παράβολο και γενικότερα την πορεία της υπαγωγής; Θα καταλήγουμε στα δικαστήρια; Υπάρχει σύμφωνη γνώμη του ΥΠΠΟΑ να τακτοποιηθούν τα αυθαίρετα που ορίζει ο νέος νόμος και εντός αρχαιολογικών χώρων οπότε δεν τίθεται θέμα αρνητικής γνώμης αλλά μόνο ειδικών ρυθμίσεων για την καλύτερη δυνατή προσαρμογή του αυθαιρέτου στο δομημένο περιβάλλον; δ) να εξεταστεί η δυνατότητα να αιτούνται πρώτα οι υποθέσεις στις επιτροπές και μετά να υπάγονται στο νόμο (ή έστω με προσωρινή υπαγωγή πριν το παράβολο). Μπορεί να προκύψουν θέματα κατά την εξέταση μιας περίπτωσης από επιτροπές και να τροποποιήσουν την υπαγωγή (ως προς το χρονοδιάγραμμα και το κόστος υπαγωγής αναλόγως αν απαιτηθούν παρεμβάσεις ή όχι) οπότε θα εκτίθεται ο μηχανικός. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων για να αποφασίσουν μεταξύ άλλων θέλουν πρόβλεψη για το κόστος της υπαγωγής έως την ολοκλήρωση, συμπεριλαμβανομένου του κόστος των παρεμβάσεων, συμβολαιογραφικών πράξεων αν απαιτηθούν, αμοιβών καθώς και χρονοδιάγραμμα. ε) στην παρ.1 αναφέρεται να προσκομίζεται Τεχνική Έκθεση αρμόδιου μηχανικού. Θα προσδιοριστεί η ειδικότητα; στ) στην παρ.2 περιγράφεται η δυνατότητα η Επιτροπή να επιβάλλει την εκτέλεση εργασιών προσαρμογής, να εκδοθεί σχετική άδεια, να εκτελεστούν οι εργασίες προσαρμογής με πιστοποίηση από Ελεγκτή Δόμησης πριν την καταβολή του προστίμου. Αντίστοιχα, μήπως να προβλεφθεί δυνατότητα ο μηχανικός να μπορεί να αναφέρει την εκτέλεση προτεινόμενων εργασιών προσαρμογής στην Τεχνική Έκθεση και με αυτήν να αιτείται άδεια εργασιών πριν την πληρωμή του προστίμου; Όταν γίνει πιστοποίηση εκτέλεσης των εργασιών και αφού ενημερωθεί η πρώτη Τεχνική Έκθεση του μηχανικού θα καταβάλλεται το πρόστιμο και θα προχωρά η διαδικασία υπαγωγής. Θα μπορούσε να ισχύει για απλές περιπτώσεις αλλαγής χρωματισμού, κουφωμάτων, επιγραφών κ.α. Αλλιώς πως θα αντιμετωπίζεται από το μηχανικό η αυθαίρετη κατασκευή σε παραδοσιακό οικισμό (ή αρχαιολογικό χώρο σύμφωνα με την παρ.9) που κατασκευάστηκε πριν το χαρακτηρισμό ή βρίσκεται σε τμήμα πόλης > 5000 κατοίκων αλλά επίσης δεν προσαρμόζεται και αντίκειται στους μορφολογικούς περιορισμούς της περιοχής;