• Σχόλιο του χρήστη 'Τριανταφυλλόπουλος Γεώργιος' | 9 Οκτωβρίου 2016, 16:13

    ΑΜΕΣΑ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ & ΕΝΑΡΞΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ! Όπως έχει διαφανεί και διαπιστωθεί από την πλειοψηφία των σχολίων, εάν η ηλεκτρονική διαβούλευση ενός νομοσχεδίου δεν είναι η κατάληξη ενός πραγματικού και σε βάθος διαλόγου με τους άμεσα (ή έμμεσα) εμπλεκόμενους φορείς, αναδεικνύονται τεράστια προβλήματα και αστοχίες του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου. Το εν λόγω νομοσχέδιο στοχεύει να επιλύσει μια ευρεία γκάμα ζητημάτων, προβλημάτων και δυσλειτουργιών. Καταρχάς, θα έπρεπε να καταγραφεί η υφιστάμενη κατάσταση, προκειμένου να εντοπιστούν τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες και μέσα από διάλογο να αναδειχθούν οι πιθανοί τρόποι επίλυσής τους. ΔΕΝ έγινε τίποτα από τα δύο. Δεν κλήθηκαν οι αρμόδιες Υπηρεσίες ή όργανα (ΔΙΠΕΧΩΣΧ των Αποκεντρωμένων, ΥΔΟΜ, ΣΥΠΟΘΑ, ΣΑ) να βοηθήσουν στην καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και να αναδείξουν τις πιθανές αιτίες των δυσλειτουργιών. Ούτε φυσικά ακολούθησε πραγματικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Υπουργείο, ΤΕΕ, αρμόδιες Υπηρεσίες κλπ) για την επίλυση των δυσλειτουργιών. Θεωρώ ότι ο πυρήνας όλων των προβλημάτων είναι το χαοτικό νομοθετικό πλαίσιο και η έλλειψη συντονισμού όλων αυτών των Υπηρεσιών. Σε αυτά επίσης εάν συμπεριλάβουμε την τραγική υποστελέχωσή τους, αλλά και την συνταξιοδότηση του μεγαλύτερου μέρους των υπαλλήλων με σημαντική εμπειρία, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι αλλαγές χωρίς σοβαρή μελέτη και σχεδιασμό, ενδέχεται να φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα και να επιδεινώσουν ακόμη περισσότερο τις υφιστάμενες δυσλειτουργίες. Η συνηθισμένη πρακτική για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάζονται είναι "πονάει δόντι, κόβει κεφάλι", ή για το πούμε αλλιώς όταν προκύπτει μια δυσλειτουργία στην εφαρμογή, βάζω κάποιους να ελέγχουν τους άλλους, με αποτέλεσμα να έχουμε "ο ελέγξας, του ελέγξαντος". Αντί δηλαδή να ερευνήσουμε σε βάθος τα αίτια, θεωρούμε ότι η δομή (στην οποία παρουσιάζεται η δυσλειτουργία) δεν διορθώνεται και άρα η μόνη λύση είναι να την ξεδοντιάσουμε ή να την απαξιώσουμε, μεταφέροντας τις αρμοδιότητες σε μια καινούργια "καθαρή" δομή. Για παράδειγμα με το άρθρο 2 συστήνονται Περιφερειακές Δ/νσεις του Παρατηρητηρίου Δόμημένου Περιβάλλοντος, οι περισσότερες αρμοδιότητες των οποίων (άρθρο 3) ασκούνται είτε από τις υφιστάμενες κρατικές δομές των ΔΙΠΕΧΩΣΧ των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, είτε από τις ΔΙΠΕΧΩΣΧ των Περιφερειών, είτε από τις κατά τόπους αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης. Δεδομένου μάλιστα ότι οι ανωτέρω υπηρεσίες είναι ήδη υποστελεχωμένες, σε όλη μάλιστα την Επικράτεια, τίθεται το διπλό ζήτημα της δυνατότητας στελέχωσης των νέων δομών (Περιφερειακών Δ/νσεων και Τμημάτων) καθώς και η ορθής κατανομής των αρμοδιοτήτων. Επιπλέον συστήνονται επιτροπές Εξέτασης ενδικοφανών προσφυγών αυθαιρέτων, ενώ όπως είναι γνωστό οι αρμοδιότητες αυτές ασκούνται από τα ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α., δηλαδή αποσπάται ένα μέρος αρμοδιοτήτων, χωρίς να ρυθμίζεται πως διαμορφώνεται η υφιστάμενη δομή. Αντί λοιπόν στον σχεδιασμό του όλου εγχειρήματος να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι υφιστάμενες δομές που ασκούν μέχρι σήμερα τις εν λόγω αρμοδιότητες, δημιουργούνται νέες δομές που αφενός δεν σχετίζονται με τις υφιστάμενες και αφετέρου δεν προβλέπουν τι θα γίνει με αυτές. Δεν υπάρχουν προβλήματα και δυσλειτουργίες στις παραπάνω δομές; Φυσικά και υπάρχουν! Όμως με το σχέδιο νόμου δεν αντιμετωπίζονται, αλλά παρακάμπτονται! Το βασικό πρόβλημα, όπως προείπα, σε όλες αυτές τις δομές είναι η εφαρμογή της χαοτικής νομοθεσίας! Εάν δεν υποστηριχθούν οι εν λόγω δομές (με νομική υποστήριξη, επιμόρφωση, καθοδήγηση) και με ενιαίο συντονισμό από το Υπουργείο, όσες νέες δομές και να δημιουργηθούν δεν πρόκειται να επιλυθούν τα σοβαρά προβλήματα. Σύμφωνα με όλα όσα εξέθεσα παραπάνω, θεωρώ ότι η εν λόγω ηλεκτρονική διαβούλευση θα πρέπει να ανασταλεί και να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί άμεσα τους επόμενους μήνες πραγματικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς!