• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΑΚΩΝΙΚΗ ΒΙΟΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΕ, ΑΡΚΑΔΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΕ' | 9 Νοεμβρίου 2016, 17:09

    Στο Άρθρο 7. του Σχεδίου Νόμου / Άρθρο 8 του Ν. 2939/2001 «Όροι και προϋποθέσεις για την εναλλακτική διαχείριση των δημοτικών αποβλήτων συσκευασιών» : 1. Οπουδήποτε αναφέρεται ο όρος «φορείς κοινωνικής οικονομίας», αυτός αντικαθίσταται από τον όρο «πάροχοι υπηρεσιών εναλλακτικής διαχείρισης αστικών αποβλήτων συσκευασιών» ή - χάριν συντομίας - «πάροχοι». Αιτιολόγηση : Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλ. οι σχετικές διατάξεις, και ιδιαίτερα η παράγραφος 1.γ), ψηφιστούν ως έχουν στο υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου, θεωρούμε ότι αυτές : α) αντίκεινται και στρεβλώνουν τον υγιή ανταγωνισμό, β) καταστρατηγούν την αρχή της ίσης μεταχείρισης των ενδιαφερομένων και γ) ενδέχεται να κριθούν ακολούθως ως αντισυνταγματικές. 2. Στην Παράγραφο 1.γ) προστίθεται : «Οι ΟΤΑ Α' βαθμού υποχρεούνται να ενσωματώσουν στα Τοπικά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων (ΤοΣΔΑ) λειτουργούσες ήδη, στα διοικητικά τους όρια από οποιουσδήποτε ως άνω παρόχους συναφών υπηρεσιών, Μονάδες εναλλακτικής διαχείρισης αστικών αποβλήτων συσκευασιών, τις οποίες και λαμβάνουν υπόψη τους στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των ΤοΣΔΑ καθώς επίσης και των συναφών σχεδίων που υποβάλλουν οι ΟΤΑ Α' βαθμού προς τον ΕΟΑΝ». 3. Μεταξύ των Παραγράφων 1 και 2 προστίθενται οι εξής Παράγραφοι : 3.1. «Οι ΟΤΑ Α' βαθμού αλλά και γενικότερα οι οικονομικοί παράγοντες σε σχέση με τις συσκευασίες επιτρέπεται να αναθέτουν, ο καθένας για λογαριασμό του, τη διαχείριση αστικών αποβλήτων συσκευασιών τους σε δημόσιο/δημοτικό οργανισμό ή σε οποιονδήποτε άλλο πάροχο υπηρεσιών εναλλακτικής διαχείρισης αστικών αποβλήτων συσκευασιών της επιλογής τους. Από αυτούς τους οικονομικούς παράγοντες σε σχέση με τις συσκευασίες, οι ΟΤΑ Α' βαθμού και οι ΦοΔΣΑ προβαίνουν σε σχετικές αναθέσεις σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία διαγωνιστικές διαδικασίες. Αντίστοιχα, επιχειρηματικός φορέας (είτε ιδιωτικός, είτε συνεταιριστικής μορφής, είτε κοινωνικής οικονομίας/κοινωνικής βάσης/κοινωνικής πρωτοβουλίας κ.λπ.) δύναται να δραστηριοποιείται ως πάροχος υπηρεσιών στη διαχείριση αστικών αποβλήτων συσκευασιών είτε συνεργαζόμενος με ΟΤΑ Α' βαθμού και αναλαμβάνοντας την εκτέλεση έργου για λογαριασμό του μετά από διαγωνιστική διαδικασία, είτε συνεργαζόμενος απ' ευθείας με δημότες, καταστηματάρχες, εμπόρους ή άλλους οικονομικούς παράγοντες σε σχέση με τις συσκευασίες.» Αιτιολόγηση : Βλ. σχετικά : άρθρο 24, §1 του Νόμου 4042/2012 «Ευθύνη για τη διαχείριση των αποβλήτων» : "Οι αρχικοί παραγωγοί ή άλλοι κάτοχοι αποβλήτων πραγματοποιούν οι ίδιοι την επεξεργασία των αποβλήτων ή αναθέτουν την επεξεργασία σε έμπορο ή σε οργανισμό ή σε επιχείρηση που εκτελεί εργασίες επεξεργασίας αποβλήτων ή μέσω διακανονισμού με δημόσιο ή ιδιωτικό οργανισμό συλλογής αποβλήτων σύμφωνα με τα άρθρα 14 και 29". 3.2. «Ο πάροχος υπογράφει από κοινού με το αντίστοιχο ΣΕΕΔ την προβλεπόμενη από την Παράγραφο 4 του προκείμενου άρθρου σύμβαση, και : είτε α) αναλαμβάνει από τον ΟΤΑ Α' βαθμού ή από ΦοΔΣΑ κατόπιν διαγωνισμού την εναλλοκτική διαχείριση των αστικών αποβλήτων συσκευασιών, είτε β) αναλαμβάνει την εναλλακτική διαχείριση αστικών μη δημοτικών (οικιακών κ.ά.) αποβλήτων συσκευασιών από τους παραγωγούς και κατόχους τους (δηλ. από δημότες, καταστηματάρχες, εμποροβιοτέχνες κ.λπ. ως οικονομικούς παράγοντες σε σχέση με τις συσκευασίες κατόπιν δικής τους επιλογής). Στην περίπτωση 3.3.2. β) ως άνω, οι ΟΤΑ Α' βαθμού υποχρεούνται να υπογράφουν με τους παρόχους την προβλεπόμενη σύμφωνα με την Παράγραφο 4 του προκείμενου άρθρου σύμβαση με τους παρόχους, όπως ακριβώς και στην περίπτωση 3.3.2. α) ως άνω.» 3.3. «Ο οικείος ΟΤΑ Α' βαθμού ασκεί ελεγκτικό ρόλο στον πάροχο ή στους παρόχους, που δραστηριοποιούνται στη διοικητική του περιοχή, όσον αφορά : * Τη νομιμότητα λειτουργίας του/τους (απαραίτητες άδειες), * Την ποσότητα και ποιότητα των αστικών αποβλήτων συσκευασιών που διαχειρίζεται ο πάροχος κατά το συγκεκριμένο κάθε φορά χρονικό διάστημα : μέσω των νόμιμων παραστατικών διαχείρισης * Την συμβατότητα του τρόπου συλλογής και μεταφοράς των αποβλήτων συσκευασιών με τον δημοτικό Κανονισμό Καθαριότητας και τους ισχύοντες νόμους περί περιβαλλοντικής διαχείρισης.»