• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ ΤΑΤΙΑΝΑ' | 15 Νοεμβρίου 2016, 14:23

    Αρχικά θέλω να εκφράσω την απογοήτευσή μου για την απαξίωση του θεσμού του "Συμμετοχικού Σχεδιασμού" και την απουσία περίληψης ενός σταδίου διαβούλευσης όπου οι πολίτες που θίγονται από ρυθμίσεις του Τ.Χ.Σ. θα μπορούσαν να υπερασπιστούν το εμπράγματο συμφέρον τους κατά τη θεσμοθέτηση ενός Ρυθμιστικού Σχεδίου το οποίο είναι σαφώς υπερκείμενο όλων των επιπέδων Ρυθμιστικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού. ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6 Σε δεύτερο επίπεδο, η Παράγραφος 6.β του παρόντος άρθρου ορίζει ως βασικό θεσπιστή των ΤΧΣ την Αρμόδια υΥπηρεσία του ΥΠΕΝ και το ΚΕΣΥΠΟΘΑ, έναντι του ΣΥΠΟΘΑ και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που ορίζονταν από το Ν.4269/2014. Αυτή η τακτική είναι εξαιρετικά συγκεντρωτική, αποδυναμώνοντας την Τοπική Αυτοδιοίκηση και μεταφέροντας το βάρος της θέσπισης σε μια υπηρεσία η οποία είναι σαφώς υποστελεχωμένη για την παρακολούθηση, έγκριση και προώθηση των εν δυνάμει 325 ΤΧΣ που μπορούν να προκύψουν από τους αντίστοιχους Καλλικρατικούς Δήμους (αν και είναι γνωστό στους πολεοδόμους πως τα ΤΧΣ εκπονούνται ακόμα σε επίπεδο πρώην Καποδιστριακών Δήμων και νυν Δημοτικών Ενοτήτων, δηλαδή είναι ακόμη εν δυνάμει 925 στον αριθμό). Η διάταξη αυτή θα επιφέρει τεράστια παρακώλυση στην ομαλή ροή θεσμοθέτησης ΤΧΣ (ΓΠΣ) η οποία ήδη αποτελούσε εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία. ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9 Επίσης η Παράγραφος 6.α ορίζει ως υποκινητές της διαδικασίας εκπόνησης ΤΧΣ τον Δήμο ή το Υπουργείο αποκλείοντας την Περιφέρεια ή την Αποκεντρωμένη Διοίκηση από τη διαδικασία αυτή. Εντούτοις στην Παράγραφο 9 ορίζεται ότι η Περιφέρεια είναι αυτή που παρακολουθεί και αξιολογεί την εφαρμογή των ΤΧΣ, και μόνο βάσει την έκθεσης αυτής δικαιολογείται μια αναθεώρησης του ΤΧΣ. Είναι παράλογο το όργανο που αξιολογεί το ΤΧΣ και εντοπίζει την ανάγκη αναθεώρησής του να μην έχει το δικαίωμα κίνησης της διαδικασίας.