• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Πατσαρίνος' | 18 Νοεμβρίου 2016, 12:39

    Ο συμμετοχικός σχεδιασμός τον οποίο όλοι οφείλουμε να πρεσβεύουμε, προϋποθέτει ένα σχεδιασμό από κάτω προς τα πάνω ( botom-up Η Παράγραφος 6.β του άρθρου 7 όμως , ορίζει ότι εισηγητής για την έγκριση των ΤΧΣ είναι η Αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΝ δηλαδή η Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού και το ΚΕΣΥΠΟΘΑ, έναντι του ΣΥΠΟΘΑ και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που ορίζονταν από το Ν.4269/2014, Aποδυναμώνεται κατ αυτό τον τρόπο η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α και Β βαθμού, η οποία είναι αυτή, που θα έπρεπε να εισηγείται αφού γνωρίζει καλύτερα τα του οίκου της και μεταφέρεται το βάρος της θέσπισης σε μια κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου , η οποία είναι σαφώς υποστελεχωμένη για την παρακολούθηση, έγκριση και προώθηση των εν δυνάμει 325 ΤΧΣ που μπορούν να προκύψουν από τους αντίστοιχους Καλλικρατικούς Δήμους Η διάταξη αυτή δεν θα βοηθήσει καθόλου στην επίσπευση του πολεοδομικού σχεδιασμού, αντίθετα θα επιφέρει τεράστια παρακώλυση στην ομαλή ροή θεσμοθέτησης ΤΧΣ (ΓΠΣ) η οποία ήδη αποτελούσε εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία. Η αποκτηθείσα εμπειρία από την μέχρι τώρα ακολουθούμενη πρακτική, δεν συνηγορεί για την εξακολούθηση της ίδιας συγκεντρωτικής λογικής Επίσης η Παράγραφος 6.α ορίζει ως υποκινητές της διαδικασίας εκπόνησης ΤΧΣ, τον Δήμο ή το Υπουργείο, αποκλείοντας την Περιφέρεια ή την Αποκεντρωμένη Διοίκηση από τη διαδικασία αυτή. Εντούτοις στην Παράγραφο 9 ορίζεται ότι η Περιφέρεια είναι αυτή που παρακολουθεί και αξιολογεί την εφαρμογή των ΤΧΣ, και μόνο βάσει την έκθεσης αυτής δικαιολογείται μια αναθεώρησης του ΤΧΣ. Είναι απολύτως λογικό και θα πρέπει το όργανο που αξιολογεί το ΤΧΣ και εντοπίζει την ανάγκη αναθεώρησής του, να έχει το δικαίωμα κίνησης της διαδικασίας.