• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Σκουτέρης' | 28 Νοεμβρίου 2016, 13:59

    Γενικά Σχόλια: Επισημαίνουμε το γεγονός ότι με καθυστέρηση ξεκινά η προσπάθεια ενσωμάτωσης στο εσωτερικό δίκαιο της 89/2014/ΕΕ για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό οδηγίας της Ε.Ε. Θα ήταν καλό να είχαμε και το πρόπλασμα της εισηγητικής του νομοσχεδίου έκθεσης, δεδομένου ότι σε αυτήν ο νομοθέτης καταγράφει την γενικότερη φιλοσοφία του. Να υπενθυμίσουμε ότι ο ΘΧΣ αναφέρεται στο σχεδιασμό του χρόνου και του τόπου άσκησης ανθρώπινων δραστηριοτήτων στη θάλασσα, προκειμένου να διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα και η βιωσιμότητά τους στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Επίσης ότι στοχεύει στη ρύθμιση με κανόνες του σημερινού άναρχου οικονομικού ανταγωνισμού που επικρατεί στον παράκτιο και ιδίως θαλάσσιο χώρο. Καλύπτει μεγάλο εύρος και οικονομικών δραστηριοτήτων, από αλιεία-υδατοκαλλιέργειες-εν γένει τουριστικές δραστηριότητες μέχρι εξόρυξη πρώτων υλών, διέλευση αγωγών,καλωδίων μέχρι και αιολικές εγκαταστάσεις. Και όλα αυτά με την κοινή δέσμευση της ταυτόχρονης προστασίας της μοναδικότητας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των οικοσυστημάτων του. Από όλα τα προαναφερόμενα προκύπτει ότι Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός έχει κατεξοχήν ιδεολογική-πολιτική-οικονομική-κοινωνική χρειά. Δεν αφορά μια Γενική Γραμματεία ενός Υπουργείου. Την υπερβαίνει. Άλλωστε ο Νομοθέτης έστω και εμμέσως το αναγνωρίζει στο άρθρο 5 παρ 2: «Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός έχει ως στόχο να συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη των ενεργειακών τομέων στη θάλασσα, των θαλάσσιων μεταφορών, των τομέων της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας, στην προώθηση του βιώσιμου τουρισμού, της βιώσιμης εξόρυξης πρώτων υλών, καθώς και στη διατήρηση, προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος, περιλαμβανομένης της ανθεκτικότητας στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής». Προτείνεται η αρμοδιότητα να υπαχθεί σε συντονιστικό όργανο υπό τον Πρωθυπουργό ή τουλάχιστον υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης