• Σχόλιο του χρήστη 'μαρω ευαγγελιδου' | 13 Μαρτίου 2017, 16:52

    ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΠΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΎΜΕΝΗ Ανεξαρτητα από την προηγουμενη πρόταση για βελτιωση της νομικης εξουσιοδότησης (σημ1) πιστευω ότι και με το υπόψη ΠΔ μπορεί να γινει ρητή πρόβλεψη δυνατοτητας υιοθετησης συμπληρωματικών εργαλείων για την προωθηση κάποιων χρήσεων έναντι άλλων, ή την αποτροπή φαινομένων κορεσμού. Μιά λύση ειναι η ποσόστωση αλλά αυτη δεν μπορεί να εφαρμοστει παρα μόνο σε οργανωμένη αναπτυξη, ή σε επίπεδο κτιριων, κατι που δεν ειναι σωστό. Στην κατευθυνση αυτη κινειται η πρόβλεψη στην γεν κατοικία: “Με τον πολεοδομικό σχεδιασμό είναι δυνατό να επιβάλλονται περιορισμοί ως προς την πυκνότητα εγκατάστασης πλην των με κωδικό (1), (2), και (5) ανωτέρω χρήσεων (π.χ. μέγιστος αριθμός ανά Ο.Τ/ Π.Ε./ οδικό άξονα ή κατά άλλο επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο)”, όπως και η πρόβλεψη του αρ 18 “Κατά τον πολεοδομικό σχεδιασμό και τον καθορισμό των γενικών χρήσεων γης είναι δυνατόν να απαγορεύονται ή να επιτρέπονται υπό όρους, περιορισμούς ή προϋποθέσεις ορισμένες από τις ειδικές χρήσεις γης που κατ` αρχήν επιτρέπονται σύμφωνα με τις διατάξεις του διατάγματος αυτού. Η απαγόρευση ή οι όροι, οι περιορισμοί ή οι προϋποθέσεις του προηγουμένου εδαφίου μπορεί να αφορούν και τμήματα οικοδομικών τετραγώνων ή οικοπέδων ή και ορόφους κτιρίων” η οποία όμως θα πρέπει να επιτραπεί υπό την αίρεση ότι οι προστιθέμενες χρήσεις εξυπηρετούς τους στόχους του υπερκείμενο (χωροταξικού) σχεδιασμού. Για την υιοθετηση της προτεινομενης ευελιξίας βλέπω τις εξης λύσεις: - την δυνατοτητα επιβολής ορίων για ορισμένες χρησεις η υπεραναπτυξη των οποίων θίγει τον κυρίως χαρακτηρα μιας περιοχής, συχνά μάλιστα ιστορικού κεντρου.  (πχ γεν κατοικία με μεγάλη ανάπτυξη Μπαρ). - την δυνατότητα διαφοροποίησης των ΣΔ ανά ειδική χ΄ρηση (πχ 0,8 σε εμπορικό κεντρο και 1,2 σε κατοικία στην ιδια περιοχή). Πρόεκιται για πρακτικη που εφαρμοζεται σε άλλες χωρες αλλά εδω προβλέπεται μόνο μέσω της θεσμοθετησης Ειδικών Ζωνών (ΖΕΕ και ΖΕΚ) κα΄τι εξαιρετικά δυσκινητο. - η τρίτη λύση να μπορεί να γινεται διασύνδεση χρησεων με την περιβαλλοντική αδειοδότηση, δηλαδή να μπορουν τα πδ/τα χρησεων να θετουν περιορσμού ς που θα ελεγχονται στην περιβαλλοντική αδειοδότηση. (πχ επιτρέπεται το ξενοδοχείο υπό την προυπόθεση οτι διαθετει  ιδωτικό χώρο στάσης πουλμαν, η επιτρέπεται το συνεργειο αυτοκινήτων υπό την προυπόθεση οτι διαθετει χωρο σταθμευσης των οχημάτων ώστε να μην καταλαμβανει τον δημόσιο χώρο) Αυτα μπορουν να οριστούν και με ΠΠΔ (πρότυπες περιβαλλοντικές δεσμευσεις του Ν4014/11) , αλλά η προτεινόμενη καινοτομία είναι η χρήση να επιτρέπεται υπό την αίρεση εξασφάλισης των ΠΠΔ