• Σχόλιο του χρήστη 'Ομάδα Εργασίας για την Πολεοδομική-Περιβαλλοντική-Αρχαιολογική Νομοθεσία' | 17 Μαρτίου 2017, 13:17

    ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1.Βάσει των αρχών καλής νομοθέτησης που έχουν θεσπιστεί με τις διατάξεις του ν. 4048/2012 (Α’ 34), και ειδικά αυτές του άρθρου 6 για την «Διαβούλευση» όπως αυτές ερμηνεύονται από το Γραφείο Καλής Νομοθέτησης της Γ.Γ. της Κυβέρνησης, θεωρούμε ότι η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης του εν λόγω Σχεδίου Π.Δ., θα έπρεπε: α. Να διαρκέσει τουλάχιστον 3 (αν όχι και 4 εβδομάδες), λόγω της σοβαρότητας και της πολυπλοκότητας και του εξειδικευμένου χαρακτήρα των ρυθμίσεων του, β. Να συνοδεύονταν σε κάθε περίπτωση και από την σχετική Εισηγητική Έκθεση, η οποία είναι απαραίτητη, ειδικά στην προκειμένη περίπτωση ενόψει της προαναφερθείσας πολυπλοκότητας και του εξειδικευμένου χαρακτήρα των ρυθμίσεων του, για την ολοκληρωμένη ενημέρωση για τους στόχους, τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα και την νομική και επιστημονική τεκμηρίωση των υπό κρίση ρυθμίσεων, και κατ’ επέκταση για την παροχή δυνατότητας για νομικά και επιστημονικά ορθή και τεκμηριωμένη κριτική αυτών. 2.Δεν χρησιμοποιούνται, σε πολλές περιπτώσεις Ειδικών Κατηγοριών Χρήσεων οι όροι που έχουν νομοθετηθεί με ειδικές διατάξεις, π.χ. «17. Στάθμευση (κτίρια -γήπεδα)» αντί για το ορθό «Σταθμοί Αυτοκινήτων (Εστεγασμένοι -Υπαίθριοι)» βάσει των διατάξεων του π.δ. 455/1976 (Α’ 169) ή και Γενικών Κατηγοριών Χρήσεων «11. Τεχνολογικό Πάρκο» αντί του ορθού «Τεχνόπολις» βάσει των διατάξεων της παρ. 2δ άρθρου 1 του ν. 2545/1997 (Α’ 249), ή και χρησιμοποιούνται μη νομοθετημένοι και σαφώς ορισμένοι όροι π.χ. Γενική Κατηγορία «14. Αγροτική Γη», με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση. Προτείνεται η εναρμόνιση με τις ειδικές διατάξεις, όπου αυτές υφίστανται, ενώ σε αντίθετη περίπτωση η νομοθέτηση των σχετικών εννοιών. 3. Στις διατάξεις του παρόντος ενσωματώνονται πληθώρα Ειδικών Κατηγοριών Χρήσεων (53) με προφανή προσπάθεια να καλυφθεί το σύνολο των υπο-περιπτώσεων χρήσεων γης (ή το ορθότερο κτιρίων/δραστηριοτήτων) π.χ. «39. Αγροτικές εκμεταλλεύσεις – εγκαταστάσεις», «39.1 Γεωργικές, δασικές, κτηνοτροφικές, αλιευτικές και λοιπές αγροτικές εκμεταλλεύσεις» «39.5. Πολυλειτουργικό Αγρόκτημα», «40. Αστική Γεωργία-Λαχανόκηποι» χωρίς μάλιστα σαφή επιστημονικά κριτήρια κωδικοποίησης. Θεωρούμε, ότι αυτή η λογική εξειδίκευσης και κατηγοριοποίησης των χρήσεων με το παρόν σχέδιο, ακόμα και αν συμπληρώνεται με μελλοντικές κανονιστικές ρυθμίσεις πολεοδομικής φύσεως, δεν είναι δυνατόν να ανταποκριθεί στις ανάγκες ευελιξίας και ταχύτητας της σύγχρονης οικονομίας. Αντίθετα, προτείνουμε να υπάρξει διασύνδεση των χρήσεων αυτών με την Στατιστική Ταξινόμηση των Κλάδων Οικονομικής Δραστηριότητας, που εκπονήθηκε από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (2003/ΣΤΑΚΟΔ 2003), με τις απαιτούμενες συμπληρώσεις των χρήσεων που τυχόν δεν αφορούν οικονομική δραστηριότητα π.χ. «32. Πράσινα σημεία (μικρά, μεγάλα)». 4.Θεωρούμε θετική την ύπαρξη ορίων κορεσμού «μέγιστος αριθμός ανά Ο.Τ/ Π.Ε./ οδικό άξονα ή κατά άλλο επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο» στην Κατηγορία «3. Γενική Κατοικία» για την διαφοροποίηση και επιστημονικά ορθή εκτίμηση της σωρευτικής επίπτωσης, ειδικά οχλουσών, χρήσεων π.χ. Εμπορικά Καταστήματα, Εστίαση, Συνεργεία επισκευής αυτοκίνητων κλπ η οποία πρόβλεψη όμως θα πρέπει να υφίσταται σε όλες τις Γενικές Κατηγορίες Χρήσεων, και να δύναται να εφαρμοσθεί σε όλες τις Ειδικές Χρήσεις.