• Σχόλιο του χρήστη 'Πάνος' | 21 Μαρτίου 2017, 22:01

    Στην παράγραφο 2.5 γίνεται μνεία σύνταξης κατά παρέκκλιση μελέτη παθητικής πυροπροστασίας με έγκριση πενταμελούς επιτροπής ειδικών, η οποία δεν προσδιορίζεται και παραπέμπει στις κοινές επιτροπές πυροσβεστικής, περιφέρειας, δήμου , αστυνομίας η στην παλαιά πυροσβεστική διάταξη 7600 περί υπόδειξης μέτρων. Αυτή η διαδικασία θα δημιουργήσει προβλήματα, ακριβώς επειδή μπαίνει ο υποκειμενικός παράγοντας της κάθε επιτροπής. Χωρίς να υπάρχει επιστημονικός τρόπος υπολογισμού και αποτίμησης των πρόσθετων μέτρων, η απόφαση των επιτροπών για αντίστοιχες μελέτες δεν μπορεί να είναι αντικειμενική. Για διαφορετικά κτίρια στην Ελλάδα, αντίστοιχες μελέτες ενδέχεται να αντιμετωπίζονται διαφορετικά από διαφορετικές συνθέσεις επιτροπών, δημιουργώντας νομικά προβλήματα. Τόσο για ιδιοκτήτες που θα διαμαρτύρονται για διακριτική μεταχείριση, αλλά και σε περίπτωση πυρκαγιάς με δυσάρεστα αποτελέσματα οι δικηγόροι των θιγόμενων θα μπορούν να αναδείξουν ότι άλλη επιτροπή, δεν είχε εγκρίνει αντίστοιχη πρόταση με απρόβλεπτες επιπτώσεις για όλους μαζί, ιδιοκτήτη, μελετητή και μέλη επιτροπών. Προτείνω την κατάργηση περκκλίσεων για νέα κτίρια. Για ειδικές περιπτώσεις (σε όλες μάλιστα τις κατηγορίες κτιρίων), να γίνεται αποδεκτή πρόταση βασισμένη σε Performance Based Design, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Αμερικάνικου κανονισμού NFPA 101, και με βάση τα προβλεπόμενα στη διεθνή βιβλιογραφία που αναφέρεται στο NFPA.