• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος Μηχανολόγων Ηλεκτρολόγων Βορείου Ελλάδος' | 23 Μαρτίου 2017, 15:22

    Παρ. 5.2 Η δεύτερη παράγραφος απαγορεύει τη διέλευση των οδεύσεων διαφυγής από βοηθητικούς χώρους , ενώ στο άρθρο 3 ορίζονται διάδρομοι και κλιμακοστάσια ως χώροι βοηθητικής χρήσης. Απαιτείται επαναδιατύπωση. Στην ίδια παράγραφο χρησιμοποιείται ο ασαφής όρος «κοντά» σε επικίνδυνους χώρους. Προτείνεται να αντικατασταθεί ο όρος «κοντά» από τον όρο σε άμεση γειτνίαση. Παρ. 5.3.1 Η αναλογία πληθυσμού σε βιομηχανίες (1 άτομο ανά 10 τ.μ.) κρίνεται υπερβολικά μεγάλη. Δεν είναι σαφής ο ορισμός της βιομηχανίας συγκεκριμένης λειτουργίας. Παρ. 5.3.2 Να ορισθεί σαφώς ότι ο υπολογισμός της οριζόντιας όδευσης διαφυγής γίνεται μόνο με τον πληθυσμό του επιπέδου. Το ελεύθερο ύψος των χώρων διαφυγής 2,4 μ. ενώ για τις σκάλες, δοκούς, θύρες κτλ 2,20 μ. Παρ. 5.3.5 Ο έλεγχος της απόστασης μεταξύ των δύο απαιτούμενων εξόδων (σχήματα 8,9 και 10) κρίνεται μη εφαρμόσιμος και εξαιρετικά δεσμευτικος για την αρχιτεκτονική επίλυση των κτηρίων Παρ. 5.3.6 Να διευκρινιστεί τι ισχύει σε περίπτωση περισσότερων του ενός επιπέδων εκκένωσης. Παρ. 5.3.7.2 Πρέπει να επιτρέπονται οι συρόμενες πόρτες που μπορούν πιστοποιημένα να λειτουργήσουν και ως ανοιγόμενες προς τα έξω και σε χώρους με πληθυσμό άνω των 50 ατόμων (π.χ. εμπορικά κέντρα) Παρ. 5.3.7.3 Επειδή εμφανίζεται το φαινόμενο οι αυτοκλειόμενες πόρτες να μπλοκάρονται μηχανικά (εμπόδια, σφήνες κλπ) σε ανοιχτή θέση προτείνεται οι πόρτες σε πυράντοχα κλιμακοστασία να διαθέτουν υποχρεωτικά σύστημα συγκράτησης θυρών (σε όλα τα επίπεδα). Στις οριζόντιες εσωτερικές οδεύσεις και σε πυράντοχες θύρες ανοίγματος μεγαλυτέρου από 0,90 μ. Παρ. 5.3.8 Απαιτούνται δύο κουπαστές στα κλιμακοστάσια (δεξιά-αριστερά) ? Να οριστεί σαφώς. Παρ. 5.4.2 Εφόσον ο νέος κανονισμός υπερισχύει άλλων διατάξεων, θα επιβάλλεται πλέον φωτισμός ασφαλείας στις οδεύσεις εργοστασίου ? Να οριστεί σαφώς. Παρ. 5.7.1 & 5.7.2 Το ύψος κτηρίου να αντιστοιχισθεί με διαφορά επιπέδων σύμφωνα με το σχολιασμό του ύψους κτηρίου στο άρθρο 2