• Σχόλιο του χρήστη 'Εργαζόμενοι του Φορέα Διαχείρισης Περιοχής Οικοανάπτυξης Κάρλας-Μαυροβουνίου-Κεφαλόβρυσου-Βελεστίνου' | 20 Νοεμβρίου 2017, 10:09

    Το έργο των ΦΔΠΠ δεν περιορίζεται στην προστασία και διαχείριση των προστατευτέων αντικειμένων αλλά στο σύνολο της περιοχής. Α. Το προσωπικό των Φορέων Διαχείρισης μέσα από την καθημερινότητα και την τριβή με τους κατοίκους της τοπικής κοινωνίας έχει καταφέρει να κερδίσει τη εμπιστοσύνη και τον σεβασμό σε μεγάλο βαθμό. Οι Φορείς Διαχείρισης είναι πολλές φορές οι αποδέκτες σε πλήθος πιέσεων που εμφανίζονται στις Π.Π. αναδεικνύοντας σφάλματα, ελλείψεις και την αδιαφορία των αρμόδιων υπηρεσιών. Τέτοια περιστατικά βιώνουν καθημερινά οι επόπτες - φύλακες των Φορέων Διαχείρισης από το πλήθος πολιτών που απευθύνονται σε αυτούς περιμένοντας ουσιαστική αντιμετώπιση των προβλημάτων και άμεσες παρεμβάσεις και όχι απλές υποδείξεις. Πολλές φορές στο παρελθόν έχουν παρατηρηθεί κρούσματα παράνομων δραστηριοτήτων στα οποία οι επόπτες – φύλακες μη έχοντας τη δυνατότητα των ελάχιστων προανακριτικών καθηκόντων και την δυνατότητα διενέργειας ελέγχων έχουν βρεθεί εκτεθειμένοι από τον νόμο. Επομένως το υπουργείο θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε να δώσει στους επόπτες-φύλακες των ΦΔΠΠ τα ελάχιστα προανακριτικά καθήκοντα, όπως έχουν οι δασοφύλακες και οι θηροφύλακες, διότι είναι από τις λίγες δομές οι οποίες συνεχίζουν να διενεργούν εντατικές περιπολίες για την προστασία των Π.Π. Β. Δεν περιγράφεται στο Σχέδιο Νόμου η επόπτευση-φύλαξη η οποία αποτελεί μία από τις κύριες και αναγκαίες δράσεις των ΦΔΠΠ για την αποτελεσματική προστασία των περιοχών αρμοδιότητας τους και η οποία ήδη εφαρμόζεται.Επιπλέον η απουσία περιγραφής της επόπτευσης-φύλαξης ως μία από τις κύριες δράσεις των ΦΔΠΠ, θέτει αυτομάτως σε αμφισβήτηση την συνέχιση της ύπαρξης των εργαζομένων που απασχολούνται ως επόπτες-φύλακες. Συνεπώς προτείνουμε η δράση επόπτευση φύλαξης να αποτελεί κύρια δράση των ΦΔΠΠ και όχι μόνο επικουρική προς συναρμόδιες υπηρεσίες. Για τις παραγράφους: Παρ. 1 Τα σχέδια διαχείρισης δεν αφορούν μόνο τις περιοχές του Δικτύου Natura 2000, αλλά και άλλες κατηγορίες Προστατευόμενων Περιοχών. Στο Ν.2742/199 άρθρο 15 παρ. 2 αναφέρει ως έργο των Φορέων και την «κατάρτιση» των Σχέδια Διαχείρισης. Εδώ δεν αναφέρεται κάτι και πιστεύουμε πως πρέπει να προστεθεί. Επίσης ως Έργο των ΦΔΠΠ πρέπει να είναι και η Έγκριση των Μελετών Διαχείρισης Δασικών Περιοχών. Παρ. 7 Δεν είναι σωστό οι πόροι των ΦΔΠΠ να χρησιμοποιούνται μόνο για την τοπική ανάπτυξη. Προτεινόμενη αλλαγή ώστε να συνδυάζουν την προστασία με την τοπική ανάπτυξη και την ενσωμάτωση της διατήρησης σε άλλες δράσεις αλλά όχι η ανάπτυξη να είναι σκοπός του ΦΔΠΠ. Ουδεμία αναφορά γίνεται για τα υπόλοιπα όπως το κόστος λειτουργίας, κ.α. Αυτό δεν διασφαλίζεται βλέποντας την πρόβλεψη του άρθ. 9. Παρ. 15 Τι γίνεται με τη συγχρηματοδότηση που απαιτούν αυτά τα προγράμματα; Πρέπει να γίνει έλεγχος αν καλύπτεται από το άρθ. 9. Αν η χρηματοδότηση των ΦΔΠΠ γίνεται από ευρωπαϊκούς πόρους, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα χρήματα για ιδία συμμετοχή. Πρέπει να προβλεφθεί εθνική συμμετοχή για αυτές τις περιπτώσεις, π.χ. από το Πράσινο Ταμείο. Παρ. 18 Πρέπει να προβλεφθεί και το αντίθετο. Ότι δηλαδή οι αρμόδιες διοικητικές και δικαστικές αρχές θέτουν στη διάθεση των ΦΔΠΠ προσωπικό και μέσα, π.χ. αν χρειάζεται μικτά κλιμάκια ή κάποιες κοινές περιπολίες κ.ο.κ. Παρ. 20 Να επιτρέπεται και η υλοποίηση ξεναγήσεων, όπως τόσα χρόνια υλοποιούν οι ΦΔΠΠ. Παρ. 22 Να αντικατασταθεί η λέξη «υποστήριξη» με τη λέξη «υλοποίηση», αφού οι ΦΔΠΠ έχουν Ξεναγούς. Παρ. 23 Πρέπει να προστεθεί ότι «οι οργανισμοί οφείλουν να συνδράμουν τους φορείς στο έργο τους παρέχοντας κάθε αναγκαίο στοιχείο και πληροφορία.» Και γενικότερα η στήριξη με υλικοτεχνικό εξοπλισμό / ακόμα και με προσωπικό ή υπηρεσίες προς τους ΦΔΠΠ.