• Από το άρθρο και συνολικά από το σχέδιο νόμου απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά σε μια μόνιμη επιχειρησιακή και οργανωτική δομή των ΦΔΠΠ, ώστε να καταστούν πραγματικά λειτουργικοί και να μπορέσουν να επιτελέσουν το έργο τους, ειδικά αφού και ρητά καταργείται η ισχύουσα σχετική διάταξη (βλ. παρακάτω άρθρο 12, παρ.2). Ο τίτλος του άρθρου δεν ανταποκρίνεται στο πραγματικό του περιεχόμενο, καθόσον δεν επιχειρείται λύση των εργασιακών ζητημάτων των ΦΔΠΠ, αλλά ρύθμιση της στελέχωσή τους κατά τη μεταβατική περίοδο. Προτείνουμε επομένως την αλλαγή του τίτλου σε: «Στελέχωση των ΦΔΠΠ κατά τη μεταβατική περίοδο». Δεν προβλέπεται η στελέχωση των ΦΔΠΠ με επαρκές και κατάλληλο τακτικό προσωπικό για να ανταποκριθούν στο απαιτητικό έργο τους. Κατ’ ελάχιστον απαιτούνται οι σχετικές εξουσιοδοτικές διατάξεις που θα επιτρέψουν στο ΥΠΕΝ να ορίσει το οργανόγραμμα των ΦΔΠΠ και να κινήσει οργανωμένη και διαφανή διαδικασία στελέχωσης, στην οποία θα ήταν θεμιτή και η μοριοδότηση της εργασιακής εμπειρίας του υφιστάμενου προσωπικού. Με τις προβλέψεις του άρθρου φαίνεται ότι οι ΦΔΠΠ μπαίνουν σε μία μεταβατική περίοδο όπου η έμφαση θα δίνεται σε διοικητικές και γραφειοκρατικές διαδικασίες. Η προστασία και η διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών θα εξαρτάται και πάλι από τη βούληση, το μεράκι και τις δεξιότητες διοικητικών συμβουλίων και εργαζομένων να ασχοληθούν με την αποτελεσματική προστασία, ενώ το βάρος της προσοχής τους θα είναι αυτονόητα εστιασμένο στην επίλυση των πολλών διαδικασιών μέχρι την οριστικοποίηση της στελέχωσης και την εξασφάλιση επαρκών πόρων των φορέων. Προτείνουμε και κρίνουμε απαραίτητη την πρόβλεψη/ εξουσιοδότηση για υπουργικές αποφάσεις ή προεδρικά διατάγματα που θα συστήνουν τον οργανισμό των ΦΔΠΠ κατά τη διάρκεια του 2018, με πρόβλεψη για θέση και αρμοδιότητες διευθυντή.