• Σχόλιο του χρήστη 'Εργαζόμενοι στον ΦΔ Υγροτόπων Κοτυχίου Στροφυλιάς' | 20 Νοεμβρίου 2017, 15:17

    Δεν αποδεχόμαστε το άρθρο 7 στο σύνολό του. Ωστόσο θεωρούμε ότι πρέπει να αναφερθούν τα παρακάτω: Είναι απαράδεκτο μέσα στο νομοσχέδιο να μην προβλέπεται τακτικό προσωπικό για τη στελέχωση των ΦΔ. Εφόσον αποτελεί επιλογή της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ ως σχήματα διοίκησης αυτό των ΦΔ δεν μπορεί να λειτουργεί, όλα αυτά τα χρόνια από την ίδρυσή τους μέχρι σήμερα, με προσωπικό ορισμένου χρόνου (που προσλήφθηκε αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ). Εφόσον λοιπόν επιλέγονται ως αποκεντρωμένες δομές του εποπτευόμενου Υπουργείου θα πρέπει να υπάρχει ρητή αναφορά στο νόμο. Η κύρια αρμοδιότητα των ΦΔ είναι η τήρηση των υποχρεώσεων της χώρας μας που απορρέουν από τις κοινοτικές οδηγίες (92/43/ΕΟΚ & 2009/147/ΕΚ) και από διεθνείς συμβάσεις για τις περιοχές ευθύνης τους. Παρότι είναι προσωπικό ορισμένου χρόνου διαθέτει πλέον την απαραίτητη τεχνική και επιστημονική επάρκεια σε κάθε επίπεδο λειτουργίας του συστήματος, καθώς και στην υλοποίηση της διαχείρισης. Η τεχνογνωσία και η εξειδικευμένη εμπειρία (σχεδιασμός, διαχείριση και υλοποίηση Γ΄ ΚΠΣ, ΕΣΠΑ, INTERREG, LIFE, παρακολούθηση σεμιναρίων για Επιστημονική Παρακολούθηση, εποπτεία, κ.ά.) καθώς και οι σχέσεις με την τοπική κοινωνία που έχουν αποκτηθεί όλα αυτά τα χρόνια από το υφιστάμενο προσωπικό δεν πρέπει να χαθούν, καθώς αποτελούν εγγύηση για την ομαλή διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών. Είναι δεδομένο ότι το υφιστάμενο προσωπικό με εμπειρία πλέον των 10 χρόνων στους ΦΔ καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Με το παρόν νομοσχέδιο δεν εξασφαλίζεται η συνέχιση της εργασίας του υφιστάμενου προσωπικού. Συμφωνούμε με το έγγραφο του ΠΣΕΣΦΔΠΠ για τη παράταση του υφιστάμενου προσωπικού. Το άμεσο άνοιγμα της σχετικής Πρόσκλησης του ΥΜΕΠΠΕΡΑΑ καθώς και την επίσης άμεση ένταξη των Πράξεων των Φ.Δ., ώστε να είναι πλέον εφικτή η Παράταση των Συμβάσεων των εργαζομένων είναι η μόνη εφικτή λύση για να ξεπεραστεί το πρόβλημα του 24μηνου. Όλα αυτά τα χρόνια μέσω της υλοποίησης και της χρηματοδότησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων, η ΕΕ έχει «επενδύσει» τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε εξοπλισμό στους ΦΔ για το οποίο θα πρέπει να υπάρχει συνέχεια με απώτερο στόχο τη προστασία της βιοποικιλότητας των περιοχών ευθύνης τους. Να καταργηθούν οι οκτάμηνες συμβάσεις, οι ΦΔ να προτείνουν οργανόγραμμα και την περιγραφή των θέσεων τους στα μέσα στο 2018 ώστε το υπουργείο περιβάλλοντος να προκηρύξει θέσεις αορίστου χρόνου με απαραίτητο κριτήριο την προϋπηρεσία για να αποκτήσουν το 2019 προσωπικό αορίστου χρόνου προκειμένου να εκπονήσουν μακροχρόνιο σχεδιασμό για τις περιοχές ευθύνης τους. Ωστόσο είναι αυτονόητο ότι μετά τη διεύρυνση της χωρικής αρμοδιότητας των υπαρχόντων ΦΔ και τη δημιουργία των νέων, κρίνεται απαραίτητη η ενίσχυσή τους και με νέο προσωπικό. Για την ενίσχυση με νέο προσωπικό οι Υφιστάμενοι ΦΔ έχουν ήδη καταθέσει τις προτάσεις τους στο ΥΠΕΝ κατόπιν οδηγιών της πολιτικής ηγεσίας. Επιπρόσθετα αναφέρεται στη παρ. 1 του άρθρου 7 ότι «Για τις προσλήψεις αυτές δεν απαιτείται η εγκριτική απόφαση της Τριμελούς Επιτροπής της παρ. 1 του άρθρου 2 της Π.Υ.Σ. 33/2006, όπως ισχύει.» Η εξαίρεση από την ΠΥΣ 33/2006 υφίσταται όταν η μισθοδοσία των εργαζομένων γίνεται μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων. Πως λοιπόν εξαιρείται η εγκριτική απόφαση για τη πρόσληψη αυτών των υπαλλήλων που θα υπογράψουν νέες 8μηνες συμβάσεις αφού η μισθοδοσία τους όπως αναφέρεται στο άρθρο 11 του παρόντος σχεδίου νόμου θα γίνεται από πόρους του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου ή από το Πράσινο Ταμείο; Επίσης αναφέρεται ότι: «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθορίζονται: α) τα απαιτούμενα ανά ειδικότητα προσόντα (κύρια, πρόσθετα ή επικουρικά) β) τυχόν πρόσθετα κριτήρια πρόσληψης σε σχέση με τα κριτήρια του άρθρου 18 Ν. 2190/1994 (Α’ 28) και ο συνολικός τρόπος βαθμολόγησης, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες ειδίκευσης στο πλαίσιο λειτουργίας του οικείου φορέα, γ) η προθεσμία υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων και ο τρόπος υποβολής τους, δ) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την απόδειξη των κριτηρίων πρόσληψης, καθώς και κάθε θέμα σχετιζόμενο με τη διαδικασία πρόσληψης του ανωτέρω προσωπικού.» Η διαδικασία αυτή δεν προκύπτει από τη κείμενη νομοθεσία (Ν.2190/94, Ν.3801/2009 και άλλες σχετικές διατάξεις) δηλ. να καθορίζουν οι Υπουργοί τα απαιτούμενα προσόντα της πρόσληψης.