• Παρ.1: Οι ΦΔ θα πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο και στην κατάρτιση των Σχεδίων Διαχείρισης (π.χ. με συμμετοχή στις ομάδες εργασίας) των περιοχών ευθύνης τους, καθώς μετά από την πολυετή παρουσία τους στις περιοχές αυτές είναι σε θέση να γνωρίζουν καλά τις ανάγκες τους Παρ. 11: Πέρα των γνωμοδοτήσεων, σε περιπτώσεις σημαντικών έργων που αφορούν το προστατευταίο αντικείμενο, θα πρέπει να προβλέπεται η συμμετοχή του οικείου ΦΔ στη σύνθεση των επιτροπών και συμβουλίων για να έχει αποφασιστικό ρόλο Παρ. 12, 13: Να προβλέπεται να γίνεται δεκτή η γνώμη του οικείου Φορέα Διαχείρισης και για θέματα τα οποία εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του, σε περίπτωση που παραληφθεί αυτή να ζητηθεί από τις αρμόδιες αρχές Παρ. 15: Να προβλέπεται η κάλυψη της ίδιας συμμετοχής σε προγράμματα, στις περιπτώσεις που αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης συμμετοχής Παρ. 18: Για την εφαρμογή των αρμοδιοτήτων της παραγράφου απαιτείται η ανάθεση προακριτικών αρμοδιοτήτων στο προσωπικό των ΦΔ. Από την πολυετή εμπειρία των ΦΔ, έχει αποδειχθεί ότι η συνανεργασία με τους συναρμόδιους φορείς δεν είναι δυνατή χωρίς οι υπάλληλοι των ΦΔ να έχουν τις ελάχιστες ανακριτικές αρμοδιότητες. Παρ. 20: Να προβλέπεται η υλοποίηση δραστηριοτήτων ξενάγησης από τον ίδιο το ΦΔ. Παρ. 21: Βάσει του Ν. 3937/2011 αρμόδιο για την χορήγηση αδειών είναι το Τμήμα Δασικών Προστατευόμενων Περιοχών και Δασική Αναψυχής του ΥΠΕΝ. Προκειμένου να αποφεύγεται σύγχυση αρμοδιοτήτων προτείνουμε να είναι ξεκάθαρος ο γνωμοδοτικός χαρακτήρας του ΦΔ προς την αρμόδια υπηρεσία Παρ. 22: Θα πρέπει επιπλέον να προβλέπεται η προώθηση, οργάνωση και εφαρμογή οικοτουριστικών προγραμμάτων , όπως προβλέπονταν και στο Ν. 2742/1999 (Παρ15 η) Τέλος θα πρέπει να προβλέπεται η κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των αναγκαίων έργων υποδομής, καθώς και η προμήθεια επιστημονικού και τεχνικού εξοπλισμού για την άσκηση των λειτουργειών διαχείρισης, όπως προβλέπονταν και στο Ν. 2742/1999 (Παρ15)