• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Ζέρβας' | 21 Νοεμβρίου 2017, 19:05

    Θα ήθελα να καλησπερίσω όλους όσους συμμετέχουν στον δημόσιο τούτο διάλογο του υπουργείου Περιβάλλοντος για την οργάνωση και λειτουργία των Φ.Δ.Π.Π, είτε πρόκειται για εργαζομένους εν ενεργεία είτε με οποιαδήποτε άλλη ιδιότητα. Θα σχολιάσω κάποια άρθρα εδώ στο προοίμιο του άρθρου 1, τα οποία θα αφορούν γενικά το σχέδιο νόμου. Καταρχήν συμφωνώ με το “άνοιγμα” των περιοχών προστασίας και με την δημιουργία νέων Φ.Δ.Π.Π. Ήταν μια βασική παράμετρος που έπρεπε να έχει υλοποιηθεί ήδη εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Έστω όμως και με καθυστέρηση το υπουργείο κατάλαβε το λάθος που είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια. Οπότε με βρίσκει απόλυτα θετικό το άρθρο 2. Επίσης θετικό είναι και το άρθρο 3, εκεί δίνεται η δυνατότητα που δεν υπήρχε ώστε να γίνει μεταφορά της έδρας των Φ.Δ.Π.Π σε μέρος που να βοηθάει ως προς τον καλύτερο έλεγχο των περιοχών αρμοδιότητας, καθώς και προς την “εξωστρέφεια” των φορέων αυτών, πχ καλύτερη πρόσβαση σχολείων, ημερίδες για περιβαλλοντικά θέματα κτλ. Φυσικά αυτά γίνονταν, αλλά πλέον εκτιμώ ότι δύναται να πραγματοποιηθούν σε ορισμένες περιπτώσεις με καλύτερο αποτέλεσμα, που είναι και το ζητούμενο κάθε φορά. Το άρθρο 4, εκτός της παραγράφου 12, η οποία σίγουρο είναι ότι δεν θα βοηθήσει διότι κύριοι πολλές φορές η σύγκλιση ενός ΔΣ μπορεί να γίνει σε διάστημα άνω του 1 μηνός οπότε όπως όλοι και όλες καταλαβαίνετε θα αρχίζουν να δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα, όλα τα υπόλοιπα με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο. Στο άρθρο 5, ξεκινάμε με το θετικό που είναι η μείωση των μελών σε 7 και ότι ο εκάστοτε πρόεδρος των Φ.Δ.Π.Π θα πρέπει να έχει επιστημονική επάρκεια (που φαντάζομαι ισχύει ήδη στην πλειονότητα των υπαρχόντων περιπτώσεων). Το αρνητικό κατ’εμέ είναι στο ότι τα μέλη έτσι όπως ορίζονται στο συγκεκριμένο άρθρο δεν είναι ξεκάθαρο πχ από που θα προέρχονται, τις ειδικότητές τους κτλ, είναι ολίγον γενικευμένο όλο αυτό. Ίσως το υπουργείο να έχει κάτι πιο ξεκάθαρο στο μυαλό του, αλλά το σίγουρο είναι ότι στην πράξη (σε αυτό που παραδόθηκε για την διαβούλευση) δεν έγινε κατανοητό. Επίσης δεκτή είναι και η τριετής θητεία του προέδρου και των μελών του Δ.Σ και η δυνατότητα ανανεώσεως της θητείας αυτής. Το άρθρο 7 τώρα, που αφορά τους εργαζόμενους των Φ.Δ.Π.Π παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το υπουργείο προτείνει 8μηνες συμβάσεις αυτή την χρονική στιγμή, δεν υπάρχει παράπονο σε αυτό, αφού κάποιοι και όχι το υπουργείο πάλεψαν για κάτι τέτοιο (κοινώς ΕΣΠΑ) και μόνο, το οποίο φυσικά δεν τους “βγήκε” όπως επιθυμούσαν (οι συνάδελφοι καθ όλην την επικράτεια καιρός είναι να σκεφτούν και λιγάκι τι συνέβη εδώ). Οπότε είτε είναι 8μηνες, 12μηνές, 6μηνες κτλ, δεν παίζει και τόσο ρόλο, σημασία έχει να αλλάξουν οι αρμοδιότητες που δίνονται στους ήδη εργαζόμενους των Φ.Δ.Π.Π και στους μελλοντικούς εργαζόμενους. Για παράδειγμα θα αναφέρω και πιστεύω ότι δεν θα διαφωνήσει κανείς σώφρον άνθρωπος μαζί μου, ότι τα “μάτια” και τα “αυτιά” του εκάστοτε φορέα, ήταν, είναι και θα είναι οι άνθρωποι που καθημερινά περιπολούν της ύπαιθρο και προστατεύουν την περιοχή και αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ειδικούς δασικής προστασίας, που εργάζονται ως “φύλακες”, με όλες τις αντιξοότητες που έχει μια εργασία στο πεδίο, αλλά και με τα θετικά της εργασίας τους, πχ άμεση επαφή με την φύση κτλ. Αυτοί οι άνθρωποι κύριοι ΔΕΝ έχουν αρμοδιότητες ουσιαστικές, αφού ΔΕΝ έχουν ανακριτικά δικαιώματα. Δυστυχώς η θηροφυλακή έχει περισσότερες αρμοδιότητες, μια θηροφυλακή που “φυλάει” και “προστατεύει” στις περισσότερες περιπτώσεις (όχι πάντα, δεν θέλω να γενικολογώ) τα δικά της άτομα, ωσάν κυνηγοί και οι ίδιοι. Είναι σαν να βάζουμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα. Χωρίς αρμοδιότητες λοιπόν κύριοι, κάνετε απλά μια τρύπα στο νερό. Επίσης αρμοδιότητες πρέπει να δοθούν περισσότερες και στο επιστημονικό προσωπικό (δασολόγους, περιβαλλοντολόγους κτλ). Οπότε όπως καταλαβαίνετε δεν έχει σημασία ποιοι θα εργάζονται, ούτε το καθεστώς εργασίας τους (αν και δέχομαι ότι άνθρωποι που έχουν ήδη αρκετά χρόνια ξέρουν μια περιοχή απέξω και ανακατωτά, σε σχέση με κάποιον άλλον που ξεκινάει από την αρχή), αλλά ο τρόπος που θα εργάζονται όποιοι και να είναι αυτοί, ώστε αυτό που είναι το επιθυμητό από όλους μας, δηλαδή η καλύτερη προστασία του περιβάλλοντος να μπορέσει να υλοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με τα καλύτερα αποτελέσματα. Το περιβάλλον και η προστασία του είναι το μέλλον και οφείλουμε να το παραδώσουμε όσο μπορούμε ακόμα αναλλοίωτο στις επόμενες γενεές. Για τα υπόλοιπα άρθρα, δεν έχω ούτε σωστή γνώμη (φαντάζομαι), ούτε γνώση (που θα έλεγε και ο Πλάτων) οπότε καλύτερο θα ήτο να μην εκφέρω άποψη, αφήνοντάς τα σε πιο ειδικούς από εμένα. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την τυχόν ανάγνωση του υφιστάμενου κειμένου και εύχομαι τα καλύτερα σε όλους και όλες. Ευελπιστώ κάποια κακώς κείμενα του σχεδίου νόμου που έχουν παρατηρηθεί και από άλλους συνομιλητές (και είμαι σίγουρος καλύτερα εκφρασμένα από τα δικά μου λόγια) αν είναι δυνατόν να εισακουστούν από τους υπεύθυνους του υπουργείου και όσο είναι δυνατόν να αλλαχτούν, ώστε η προστασία του περιβάλλοντος να γίνει επιτέλους πραγματικότητα. Ζέρβας Χρήστος Ειδικός Δασικής Προστασίας Φορέας Διαχείρισης Χελμού – Βουραικού