• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΑΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ' | 20 Δεκεμβρίου 2017, 13:35

    Εντύπωση προξενεί η διάταξη της παραγράφου 2, ότι δηλαδή «Οι πληρωμές για δαπάνες αποδοχών του προσωπικού του Οργανισμού διενεργούνται μέσω ΕΑΠ», μέσω δηλαδή της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών. Έτσι όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη, αυτό σημαίνει ότι παρακάμπτονται οι διατάξεις για την Ενιαία Αρχή Πληρωμών για κάθε άλλη δαπάνη που δεν είναι «αποδοχές προσωπικού». Χαρακτηριστική είναι η διάταξη της παρ. 1.20 της Υ.Α. 2/37345/0004/4-6-2010 περί της ενιαίας αρχής πληρωμών, όπως τροποποιήθηκε με την ΥΑ αριθ. ΕΑΠ2003486 ΕΞ 2013/5-12-2013, σύμφωνα με την οποία εντάσσονται στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών και «Τα φυσικά πρόσωπα που απασχολούνται στο δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ. και την Τοπική Αυτοδιοίκηση με οποιουδήποτε τύπου σύμβαση μίσθωσης έργου ή παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών ή έμμισθης εντολής». Αν λοιπόν ληφθεί υπόψιν ότι α) τα κείμενα των τυπικών νόμων υπερισχύουν των υπουργικών αποφάσεων (που είναι οι διατάξεις για την ΕΑΠ), β) ότι ο Οργανισμός θα μπορεί να αναθέτει ακόμη και μέρος των παρεχόμενων υπηρεσιών του «σε τρίτους» αορίστως και γ) ότι ο προληπτικός έλεγχος δαπανών εκ μέρους του Ελεγκτικού Συνεδρίου πιθανότατα δεν θα εφαρμόζεται στον υπό ίδρυση φορέα, ο οποίος θα εξαιρείται του δημοσίου λογιστικού, γίνεται αντιληπτό ότι ενδέχεται να υπάρχει εν προκειμένω «τρύπα» για ανεξέλεγκτη, ευνοιοκρατική ανάθεση υπηρεσιών σε τρίτους, φυσικά ή και νομικά πρόσωπα, χωρίς ίσως να παρεμβάλλεται ο αναγκαίος, στο πλαίσιο του δημοσίου λογιστικού, προληπτικός έλεγχος δαπανών.