• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΑΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ' | 20 Δεκεμβρίου 2017, 14:19

    Συμπληρωματικά στο προηγούμενο σχόλιό μας: Ενώ στο άρθρο 1 γίνεται αναφορά στις καταργούμενες οργανικές θέσεις του προσωπικού των εμμίσθων υποθηκοφυλακείων και του κτηματολογίου πουθενά δεν γίνεται λόγος για την κατάργηση του ελευθέριου επαγγέλματος του αμίσθου υποθηκοφύλακα. Ξεχνούν οι συντάκτες του σχεδίου ότι ο άμισθος υποθηκοφύλακας δεν είναι υπάλληλος που καταργείται η θέση του, αλλά αποτελεί κατά νόμο ελευθέριο επάγγελμα. Ούτε οργανική θέση έχει, ούτε το άμισθο υποθηκοφυλακείο διαθέτει υπόσταση υπό οργανική άποψη. Στην πραγματικότητα, λοιπόν, δεν μιλάμε για "μεταφορά" του προσωπικού των αμίσθων υποθηκοφυλακείων στο συνιστώμενο Οργανισμό. Μιλάμε για κατάργηση του ελευθέριου επαγγέλματος του αμισθου υποθηκοφύλακα και, συνακόλουθα, για κατάργηση και του ιδιωτικού προσωπικού που απασχολούσε. Οι τελευταίοι αποκτούν τη δυνατότητα να εισέλθουν στο Δημόσιο, χωρίς καμία διαδικασία αξιολόγησης, οι δε πρώτοι, αξιολογημένοι νομικοί επαγγελματίες, τί δυνατότητα έχουν; Μα την ίδια ακριβώς με τους υπαλλήλους που κάποτε εκείνοι προσέλαβαν ως βοηθούς εκπληρώσεως των καθηκόντων τους. Η μόνη εναλλακτική είναι είτε να γίνει ο καταργούμενος επαγγελματίας υπάλληλος του νέου οργανισμού είτε να μείνει άνεργος. Καμία πρόβλεψη περί της δυνατότητα διορισμού ως δικηγόρου η ως συμβολαιογράφου, όπως σήμερα προβλέπεται στο άρθρο 23 Ν. 2664/1998. Τούτο δε ενώ πάντα οι άμισθοι υποθηκοφύλακες αναπληρώνονται από συμβολαιογράφους, ενώ στα μη ειδικά άμισθα υποθηκοφυλακεία χρέη υποθηκοφύλακα ασκεί ο συμβολαιογράφος. Καταργείται, λοιπόν, ένα ελευθέριο νομικό επάγγελμα, στο οποίο οι άμισθοι υποθηκοφύλακες εισέρχονται με διαγωνισμό του Υπουργείου Δικαιοσύνης, χωρίς να δίνεται η δυνατότητα άσκησης άλλου αντίστοιχου και συναφούς και έτσι αποκλείονται εξ ολοκλήρου από την άσκηση ελευθέριου νομικού επαγγέλματος. Αν αυτό δεν είναι προσβολή του άρθρου 5 παρ. 1 του Σ., τί συνιστά ακριβώς τέτοια προσβολή;