• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΣΙΚΗΣ' | 11 Οκτωβρίου 2018, 13:10

    Άρθρο.1 Επειδή είναι αδύνατο να λειτουργήσει αποτελεσματικά χωρίς να παίζει κύριο ρόλο η γεωεπιστημονική έρευνα, η έρευνα πρέπει να προηγηθεί των άλλων αρμοδιοτήτων στους σκοπούς της Αρχής. Την ζητάει άλλωστε η υγιής επιχειρηματική κοινότητα και είναι προϋπόθεση τόσο για την ανάπτυξή της επιχειρηματικής δραστηριότητας όσο και για την ορθολογική εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της χώρας. Πρέπει επομένως να αναφέρεται στο νομοσχέδιο και ο σαφής ερευνητικός χαρακτήρας της νέας υπηρεσίας (όπως έγινε με την τροποποίηση του ιδρυτικού νόμου του ΙΓΜΕ) και να εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για την εκτέλεσή του, (ο παλαιότερος νόμος και οι τροποποιήσεις του είχαν έκδηλες ασάφειες που εμπόδιζαν την πλήρη εφαρμογή του). Το καινούργιο όνομα εξαφανίζει πάντως έναν τίτλο καταξιωμένο στη συνείδηση του ελληνικού λαού και στην διεθνή επιστημονική κοινότητα για προφανείς λόγους πρόσκαιρης οικονομικής συγκυρίας προκαλώντας ζημιά στο μακροπρόθεσμο εθνικό συμφέρον. Κατ’ ελάχιστο πρέπει να διατηρηθεί το παλαιό σύμβολο. Άρθρο4 1. Όπως τονίζουν και άλλοι πρέπει απαραίτητα να προσδιοριστούν τα προσόντα των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου. 2. Αυτά πρέπει να είναι είτε τίτλοι επιστημονικής καταξίωσης είτε να πηγάζουν από κάποια ιδιότητα (ενδεικτικά αναφέρονται αντιπρόσωποι της περιφερειακής διοίκησης, των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης και Πολιτισμού). Η σύνθεση των δύο είναι το ιδανικό. 3. Αδιανόητο σήμερα, μετά τη λήξη του Μνημονίου, να λείπει εκπρόσωπος των Εργαζομένων. 4. Θεωρείται επιβεβλημένο να προηγείται του διορισμού δημόσια πρόσκληση για υποβολή αίτησης ενδιαφέροντος. Επίσης είναι επιβεβλημένη η ακρόαση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλή του επιλεγέντος Γενικού Διευθυντή και η σύμφωνη γνώμη αυτής. Άρθρα 7 ως 14 και 18 Το νομοσχέδιο ρυθμίζει λεπτομέρειες που είναι θέμα του Κανονισμού Οργανωτικής Διάρθρωσης του νέου φορέα οι οποίες πρέπει να είναι ευέλικτες και να αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου με Προεδρικά Διατάγματα. Επομένως δεν πρέπει να αλλάξει ότι προβλέπεται ρητά στο Άρθρο 18 εκτός της Περιφερειακής Διάρθρωσης η οποία είναι αναγκαία για την οικονομική ανάπτυξη της περιφέρειας, πρέπει να διασφαλίζεται η ύπαρξής της και να μην μεταβάλλεται με απλά Προεδρικά Διατάγματα (αυτό γράφεται στο άρθρο 18, αλλά μόνον έμμεσα, καλύτερα να γίνει σαφέστερο επειδή υπάρχουν και αρκετές προσεγγίσεις του θέματος με κριτήρια που λαμβάνουν υπόψη τα οικονομικά του φορέα μόνο και όχι της χώρας συνολικά). ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ (Άρθρα 23-24-25) Με την πλήρη εφαρμογή των κανόνων του δημόσιου λογιστικού (τόσο προληπτικός, όσο και κατασταλτικός οικονομικός έλεγχος), είναι αδύνατον να λειτουργήσει ο νέος φορέας. Πρέπει να προβλεφτεί ρητά ότι για τη διαχείριση του Ειδικού Λογαριασμού, των πόρων των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και τους άλλους ερευνητικούς πόρους ισχύουν όσα προβλέπονται για τα λοιπά Δημοσίου Δικαίου Ερευνητικά Ιδρύματα της Ελλάδας. Στο Άρθρο 24 πρέπει να προστεθούν οι λέξεις: «ανάλογος με τον κανονισμό των άλλων Ερευνητικών Ιδρυμάτων Δημοσίου Δικαίου». Προσόντα πρόσληψης νέου προσωπικού. (Άρθρο 19) Εδάφιο 4 Είναι σαφές πως το προσωπικό της αρχής πρέπει να έχει αυξημένα προσόντα για να ανταποκρίνεται στο έργο του με επάρκεια. Για το προσωπικό των κατηγοριών Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης δεν είναι αρκετό το εδάφιο 4, πρέπει να ζητούνται αυξημένα προσόντα υποχρεωτικά (ύπαρξη διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών) επειδή στο παρελθόν το ΑΣΕΠ έφερε εμπόδια στο αίτημα του ΙΓΜΕ για την υποχρεωτική ύπαρξη αυτών των τίτλων. Εδάφιο 6 Οι διαδικασίες δεν είναι επιτρεπτό να διαρκούν πάνω από έναν χρόνο και οι παροδικές ανάγκες να καλύπτονται όταν τα έργα πλησιάζουν στη λήξη τους όπως έγινε στο προηγούμενο ΕΣΠΑ. Προτείνεται το εδάφιο να διαμορφωθεί ως εξής: Για την κάλυψη έκτακτων, εποχικών ή παροδικών αναγκών μπορούν να προσλαμβάνονται εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου ή με σύμβαση έργου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία που ισχύει στα Ερευνητικά Ιδρύματα Δημοσίου Δικαίου.