• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Τσιάρας' | 10 Μαρτίου 2020, 12:09

    Άρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Διάκριση ΜΔ Πίνακας 1 Η προηγούμενη διάκριση των 36 ΦΔ είχε γίνει κυρίως με κριτήρια εγγύτητας των προστατευόμενων περιοχών προς την έδρα του Φορέα, αλλά και κάποια οικολογικά χαρακτηριστικά (παραθαλάσσιοι υγρότοποι, βουνά). Η προτεινόμενη μειώνει σε 24 τους ΦΔ (ΜΔ) και χρησιμοποιεί διοικητικά κριτήρια. Πρώτη παρατήρηση: δεν κρίθηκε η λειτουργικότητα ή όχι της καταργούμενης διάκρισης και δεύτερη: γίνονται μεγάλοι σε έκταση φορείς με περιοχές, μακριά από την έδρα του κάθε φορέα, και με περιοχές με τελείως διαφορετική χρήση, πιέσεις/απειλές. Οι 36 φορείς (προφανώς μπορεί να υπάρχουν επιμέρους διαφωνίες), πιστεύω ότι άμβλυναν το θέμα αυτό. Το θετικό της νέας διάκρισης είναι το επίπεδο περιφέρειας που επιλέγει, θα βοηθήσει στο γραφειοκρατικό κομμάτι και στην ευελιξία των νέων ΦΔ, εκτός από τις περιοχές Ν2Κ των ΠΕ Ημαθίας Πέλλας και Πιερίας που εντάσσονται στην Δυτική Μακεδονία. Η διάκριση των υπό εκπόνηση ΕΠΜ (που ακολουθήθηκε εδώ για τους ΦΔ) είχε και ως περιορισμό την έκταση των υπό μελέτη περιοχών, ώστε να μην υπάρχει μελέτη που να καλύπτει πολύ μεγάλη έκταση (κατά την άποψη μου ούτε αυτό ήταν λογικό, αλλά έγινε). Αυτό το λάθος δεν πρέπει να διαιωνιστεί, οι Ν2Κ των ΠΕ Ημαθίας Πέλλας και Πιερίας πρέπει να ενταχθούν σε αυτόν της Κεντρ. Μακεδονίας, αν τελικά προχωρήσει η νέα διάκριση. Νομίζω ότι το ΥΠΕΝ πρέπει να αποσύρει από τον νόμο τις ρυθμίσεις για τους ΦΔ, να αφήσει να λειτουργήσουν οι 36 ΦΔ για 2 χρόνια, ώστε να τελειώσει το τρέχον ΕΣΠΑ, οι ΕΠΜ και πιο σοφό πλέον, να πάρει τις αποφάσεις του. Άλλωστε η μείωση από 36 σε 24 είναι βέβαια σημαντική, αλλά δεν είναι τομή σε σχέση με την προηγούμενη ώστε να επιφέρει μεγάλες αλλαγές.