• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Κοντάκος' | 16 Μαρτίου 2020, 12:51

    Με βάση τις αρμοδιότητες που περιγράφονται στο συγκεκριμένο άρθρο ο ΟΦΥΠΕΚΑ γίνεται κάτι σαν παρακλάδι του ΥΠΕΝ. Με βάση την υπάρχουσα εμπειρία από τους ΦΔΠΠ κρίνεται όντως σκόπιμο να έχει τη μορφή ΝΠΙΔ; Στην πράξη γνωρίζουμε πως αυτό δεν προσφέρει κάτι. Επίσης δεν είναι κατανοητό γιατί θα πρέπει να λειτουργεί κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας. Είναι γνωστό πως η οικονομική αυτοτέλεια αποτέλεσε το άλλοθι του Υπουργείου για να μην διευθετήσει οικονομικά ζητήματα κάποιων ΦΔ, κάτι που οδήγησε σε σοβαρά προβλήματα (κατασχέσεις, δέσμευση λογαριασμών κλπ). Δεδομένου ότι τα έσοδα που θα έχει ο οργανισμός από τον Κρατικό Προϋπολογισμό (άρθρο 31) δεν διασφαλίζεται ότι θα είναι επαρκή για την απρόσκοπτη διαχείριση των Προστατευόμενων Περιοχών, τίθεται σε επισφάλεια η διαχείριση των ΠΠ καθώς εξαρτάται από τις «οικονομικές επιδόσεις» του οργανισμού. Ο Οργανισμός είναι υπεύθυνος να εκπονήσει την Εθνική Στρατηγική αλλά δεν εκπονεί τα Διαχειριστικά Σχέδια των ΠΠ; Θα περίμενε κάποιος ότι αυτό θα είναι αρμοδιότητα των ΜΔΠΠ αλλά ούτε αυτοί καταρτίζουν τα ΔΣ (υποθέτω πως τα καταρτίζει το ΥΠΕΝ). Γενικότερα από τις αρμοδιότητες προκύπτει ότι ο νέος οργανισμός προσιδιάζει περισσότερο σε αναπτυξιακή εταιρία παρά σε διαχειριστή Προστατευόμενων Περιοχών, κάτι τέτοιο άλλωστε θα απαιτούσε (εκτός άλλων) εκτελεστική εξουσία. Δεν λύνεται επίσης το πρόβλημα της πολυδιάσπασης αρμοδιοτήτων ούτε διασφαλίζεται ότι ο συντονισμός των φορέων του Εθνικού Συστήματος Διακυβέρνησης (άρθρο 26) θα αποδώσει καθώς ο ΟΦΥΠΕΚΑ δεν δύναται να επιβάλει τη συνεργασία τους. Φαίνεται πως ο ΟΦΥΠΕΚΑ συμπεριλαμβανομένων των ΜΔΠΠ δεν θα έχει τη μορφή πραγματικού διαχειριστή αλλά θα είναι κάτι υποστηρικτική μονάδα του ΥΠΕΝ.