• Σχόλιο του χρήστη 'Κοσμάς Κανονίδης' | 16 Μαρτίου 2020, 14:29

    Η έννοια της λέξης «εκσυγχρονισμός», σημαίνει ότι προσαρμόζω κάτι (μετά από μεταρρύθμιση) στο σύγχρονο τρόπο ή συνθήκες. Η έννοια της λέξης «κατάργηση», σημαίνει ότι προβαίνω στην άρση της ισχύος ή τη διακοπή κάποιων πραγμάτων, καταστάσεων, δραστηριοτήτων κλπ. Επομένως, λόγω του ότι οι ανωτέρω έννοιες δεν είναι ταυτόσημες, δεν μπορεί εξ’ ορισμού η «κατάργηση» της άδειας συλλογής και μεταφοράς να αποτελεί σε καμία περίπτωση «εκσυγχρονισμό». Επίσης, με την ίδια λογική της αιτιολογικής έκθεσης (γραφειοκρατία και κόστος για τις επιχειρήσεις), θα πρέπει να καταργηθούν όλες οι άδειες (π.χ. ΑΕΠΟ, Άδεια Λειτουργίας κλπ) και όλες οι επιχειρήσεις να εγγράφονται σε ένα Μητρώο, όπου εκεί θα αναφέρεται απλά ότι για να μπορούν να λειτουργούν, αρκεί να τηρούν την κείμενη νομοθεσία (περιβαλλοντική κλπ). Άρα, όπως ακριβώς μια επιχείρηση εκπονεί μια περιβαλλοντική μελέτη, η οποία καθορίζει την ορθή λειτουργία της (έκδοση ΑΕΠΟ), με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει και μια άλλη επιχείρηση να εκπονεί τη Μελέτη Οργάνωσης και Λειτουργίας του συστήματος συλλογής και μεταφοράς των αποβλήτων (έκδοση άδειας συλλογής και μεταφοράς). Επιπλέον, στα πλαίσια του ζητούμενου «εκσυγχρονισμού» της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, θα πρέπει όχι μόνο να μην καταργηθεί η άδεια συλλογής και μεταφοράς, αλλά να τροποποιηθεί/συμπληρωθεί η υπάρχουσα εγκύκλιος και να περιλαμβάνει δικλείδες ασφαλείας ως προς την καταλληλότητα των μέσων συλλογής και μεταφοράς. Και αυτό, διότι, μέχρι τώρα η όλη διαδικασία δεν αδειοδοτούσε τα μέσα συλλογής, παρά μόνο τη δραστηριότητα. Η πρόταση του κ. Μαχαίρα για έλεγχο από τις αρμόδιες κεντρικές ή περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Τέλος, επειδή ακριβώς μιλάμε για «απόβλητα», θα πρέπει να κατανοήσει ο νομοθέτης ότι όταν προτείνει την κατάργηση μιας διαδικασίας διαχείρισης, ουσιαστικά καταργεί ένα σημαντικό κρίκο από την αλυσίδα της διαδικασίας αυτής… Με τιμή, Κοσμάς Β. Κανονίδης Διπλ. Μηχανικός Περιβάλλοντος, MSc