• Σχόλιο του χρήστη 'Πάρις Δούκας - Ελληνικές Ανανεώσιμες' | 17 Μαρτίου 2020, 10:59

    Θα πρέπει να εναρμονιστεί η νομοθεσία με την υπ αριθμ. 2579/5-12-2018 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και να γίνει άρση συγκεκριμένων περιορισμών εγκατάστασης φωτοβολταϊκών: Εν συντομία: 1.Η παράγραφος 3γ του άρθρου 53 του Νόμου 998/79, όπως ισχύει σήμερα, μετά την τροποποίησή του από το άρθρο 36 του Νόμου 4280/2014 (ΦΕΚ 159/Α/2014) αναφέρει: «3γ Ειδικότερα, εγκαταστάσεις εκμετάλλευσης ηλιακής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς σε δάση και αναδασωτέες εκτάσεις απαγορεύονται» (ενώ επιτρέπεται για τις υπόλοιπες ΑΠΕ) 2.Ήδη με την παρ. 3α του ιδίου άρθρου επιτρέπεται η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε δασικές εκτάσεις κατόπιν χορήγησης έγκρισης επέμβασης κλπ. 3.Όλες οι πράξεις αναδάσωσης συνοδεύονται από τεχνική έκθεση του οικείου Δασαρχείου που προσδιορίζει ακριβώς ποιά ήταν η βλάστηση πριν την πρόταση αναδάσωσης (αν ήταν δασική ή δάσος). 4.Ήδη η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας υπ αριθμ. 2579/5-12-2018, δίνει κατευθύνσεις σχετικά με την εγκατάσταση σταθμών ΑΠΕ επί αναδασωτέων. Ειδικότερα στην 7η σκέψη αναφέρει ...” Εξ άλλου, κατά την έννοια της διατάξεως του άρθρου 117 παράγρ. 3 του Συντάγματος, δεν αποκλείεται η θέσπιση από το νομοθέτη ρυθμίσεως, δια της οποίας παρέχεται η δυνατότητα, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, να εγκριθεί επέμβαση σε έκταση που έχει κηρυχθεί αναδασωτέα, ακόμη και πριν αυτή ανακτήσει τη δασική μορφή της, προκειμένου να εκτελεσθεί έργο, το οποίο αποβλέπει στην εξυπηρέτηση ανάγκης με ιδιαίτερη κοινωνική, εθνική ή οικονομική σημασία, αν η εκτέλεση του έργου στην έκταση αυτή είναι απολύτως αναγκαία και επιτακτική, στο μέτρο που η παρέλευση του απαιτούμενου για την πραγματοποίηση της αναδάσωσης χρονικού διαστήματος θα είχε ως συνέπεια τη ματαίωση του επιδιωκόμενου δημόσιου σκοπού. Στα έργα αυτά περιλαμβάνονται τα σημαντικά δημόσια έργα και έργα υποδομής, όπως αυτά των παρ. 1 και 2 του άρθρου 58, μεταξύ των οποίων οι σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και τα συνοδά έργα, για τα οποία εκδίδεται σχετική έγκριση επέμβασης.» 5. Δεδομένου του επιτακτικόυ στόχου για την περεταίρω διείσδηση των ΑΠΕ στο ενεργειακό μίγμα της χώρας μας, θα πρέπει να επιτραπεί η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών επί αναδασωτέας έκτασης, υπό την προϋπόθεση ότι η βλάστηση πριν την καταστροφή της ήταν δασική και όχι δάσος, αφού ούτως ή άλλως επιτρέπεται η εγκατάσταση τέτοιων σταθμών επί δασικών εκτάσεων. 6.Είναι υποχρέωση του νομοθέτη να εναρμονίζεται με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. 7.Με την παραπάνω ρύθμιση, αν τελικά υιοθετηθεί, θα είναι βέβαιη η αποκατάσταση τελικά της δασικής βλάστησης μετά το πέρας της ζωής του φωτοβολταϊκού σταθμού αφού ο επενδυτής δεσμεύεται για αυτήν, ενώ σε αντίθετη περίπτωση η αναδάσωση πιθανότατα δε θα πραγματοποιηθεί ποτέ. 8.Προτείνεται η κατάργηση της παραγράφου 3γ του άρθρου 53 του Νόμου 998/79, ή μετατροπή της σε «3γ Ειδικότερα, εγκαταστάσεις εκμετάλλευσης ηλιακής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς σε δάση απαγορεύονται, αλλά επιτρέπονται σε αναδασωτέες εκτάσεις οι οποίες πριν την κύρηξή τους ήταν δασικές και όχι δάση, σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση του δασαρχείου που συνοδεύει την πράξη αναδάσωσης» 9.Θα μπορούσε να τεθεί όριο ισχύος 1 MW για εγκατάσταση Φ/Β σε αναδασωτέα, όπως έγινε και για τη γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας (ΓΓΥΠ), ώστε, σύμφωνα με την ίδια λογική, "να μην δούμε μεγάλα φ/β να μπαίνουν σε αναδασωτέες εκτάσεις και να ενισχύσουμε την μικρή και διεσπαρμένη παραγωγή" Δούκας Πάρις Μηχανολόγος Μηχανικός Ελληνικές Ανανεώσιμες