• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΣΗΑΠΕ' | 17 Μαρτίου 2020, 18:04

    ΠΑΡΟΧΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ ΛΟΓΩ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ Το πρόβλημα του κορωνοϊού έχει αρχίσει ήδη να δημιουργεί προβλήματα σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και του κύκλου ανάπτυξης, χρηματοδότησης, προμήθειας και κατασκευής έργων ΑΠΕ. Στο πλαίσιο των γενικότερων μέτρων ανακούφισης που λαμβάνονται θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα για κατάλληλη παράταση όλων των προθεσμιών που σχετίζονται με τις υποχρεώσεις των έργων ΑΠΕ. Ειδικότερα θα πρέπει είτε ο νόμος ο ίδιος να επιτρέπει είτε ο Υπουργός να μπορεί να αποφασίσει ως κάτωθι, εφόσον χρειαστεί: 1. Η διάρκεια ισχύος των αδειών εγκατάστασης και των ΟΠΣ να παραταθεί (τουλάχιστον για 6 μήνες για τις ήδη εκδοθείσες και αναλόγως για όσες εκδοθούν εντός του εξαμήνου). 2. Η προθεσμία για την Τιμή Αναφοράς έργων εκτός διαγωνισμού να μετατεθεί στην 1.9.2021 (από 1.1.2021). 3. Η προθεσμία για την Τιμή Αναφοράς έργων διαγωνισμού να παραταθεί (τουλάχιστον για 6 μήνες για τα ήδη επιλεγέντα και αναλόγως για όσα επιλεγούν εντός του εξαμήνου). 4. Η προθεσμία για την αποδοχή μιας εκδιδόμενης ΟΠΣ να παραταθεί (τουλάχιστον για 2 μήνες για τις ήδη εκδοθείσες και αναλόγως για όσες εκδοθούν εντός του διμήνου) . Με αυτά τα δεδομένα προτείνεται η προσθήκη του ακόλουθου άρθρου: « Άρθρο… 1.Για τον υπολογισμό της διάρκειας ισχύος αδειών εγκατάστασης και οριστικών προσφορών σύνδεσης σταθμών ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ ή ΣΗΘΥΑ δεν λαμβάνεται υπόψη το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την 1 Μαρτίου 2020 ή την έκδοσή τους εάν είναι μεταγενέστεση έως και την 30 Σεπτεμβρίου 2020. 2.Κατά παρέκκλιση της παραγράφου 5 του άρθρου 4 του ν. 4414/2016 οι Τιμές Αναφοράς των κατηγοριών αιολικών σταθμών του Πίνακα Β του άρθρου 2 της Υπουργικής Απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΠΕΕΚ/25511/882/20.3.2019 ισχύουν για αιολικούς σταθμούς που τίθενται σε λειτουργία (κανονική ή δοκιμαστική) από την 1 Σεπτεμβρίου 2021. 3. Για τον υπολογισμό της προθεσμίας για τη θέση σε δοκιμαστική λειτουργία των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ που έχουν επιλεγεί ή επιλέγονται μέσω ανταγωνιστικής διαδικασίας του άρθρου 7 του ν.4414/2016, η οποία προβλέπεται στην οικεία Προκήρυξη της ανταγωνιστικής διαδικασίας στην οποία επελέγησαν ή θα επιλεγούν, δεν λαμβάνεται υπόψη το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την 1 Μαρτίου 2020 ή την ημερομηνία οριστικής απόφασης της ΡΑΕ για την επιλογή τους εάν είναι μεταγενέστεση έως και την 30 Σεπτεμβρίου 2020. 4. Για τον υπολογισμό της προθεσμίας για την αποδοχή της Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης για σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ των άρθρων 3 και 4 του ν. 3468/2006 και την υποβολή στο διαχειριστή της σχετικής εγγυητική επιστολής απευθυνόμενης στον εν λόγω διαχειριστή κατά την περίπτωση 3, Υποπαράγραφος Ι.1 του ν. 4152/2013 δεν λαμβάνεται υπόψη το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την 1 Μαρτίου 2020 ή την έκδοσή της εάν είναι μεταγενέστεση έως και την 30 Απριλίου 2020». Εφόσον κριθεί ότι δεν είναι ακόμα ώριμες οι δια του νόμου παρατάσεις κατά τα ανωτέρω - και ελπίζουμε το φαινόμενο του κορωνοϊού να μην εξελιχθεί κατά τέτοιο τρόπο - τότε προτείνεται να προστεθεί ειδική εξουσιοδοτική σύμφωνα με τη οποία ο Υπουργός θα μπορεί να ενεργοποιεί άμεσα τις ανωτέρω παρατάσεις ή και να τις μεταβάλει κατάλληλα. 5. Οι ρυθμίσεις των παραγράφων 1, 2 και 3 ανωτέρω τίθενται σε ισχύ με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Με όμοια απόφαση ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί να περιορίζει ή να επεκτείνει τα χρονικά όρια των ανωτέρω παραγράφων και της παραγράφου 4.».