• Είναι καταρχήν προβληματικό οι ΜΔΠΠ να έχουν αρμοδιότητες που δεν έχει και ο κεντρικός συντονιστικός φορέας ΟΦΥΠΕΚΑ του οποίου αποτελούν Τμήματα. Είναι απόλυτα απαραίτητο ο ΟΦΥΚΕΠΑ και οι ΜΔΠΠ να έχουν σαφώς την αρμοδιότητα επιτήρησης (ανακριτικά καθήκοντα) και τα απαραίτητα μέσα για την αποτελεσματική εφαρμογή των διαχειριστικών μέτρων που προβλέπονται από τις ΕΠΜ, τα Προεδρικά Διατάγματα και τα Σχέδια Διαχείρισης. Επίσης να έχουν τη δυνατότητα να επιβάλλουν διοικητικά πρόστιμα με βάση ένα εθνικό σύστημα προστίμων για παραβάσεις που οδηγούν στην υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος εντός των ΠΠ που θα καταρτίσει ο ΟΦΥΚΕΠΑ. Μόνο σε αυτή την περίπτωση οι ΜΔΠΠ θα μπορούν να αξιολογηθούν όσον αφορά στο βασικό τους αντικείμενο που είναι η διατήρηση ειδών και οικοτόπων. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα σπαταληθεί χρήμα των ευρωπαίων πολιτών χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα ενώ η χώρα θα είναι συνεχώς εκτεθειμένη όσον αφορά τις ευρωπαϊκές της υποχρεώσεις με ότι σημαίνει αυτό (καταδίκες, πρόστιμα). Σε κάθε περίπτωση είναι επιεικώς απαράδεκτο ένα ολόκληρο σύστημα διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (εξαιρετικά μεγάλη δομή αντίστοιχου μεγάλου κόστους) που φτιάχνεται το 2020 να μην έχει τουλάχιστον τις αρμοδιότητες που έχουν οι ιδιώτες θηροφύλακες που βασίζονται σε νομοθέτημα του 1969!!! Αυτά που προβλέπονται στο σχέδιο δηλαδή: ζ) Επικουρία των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών στον έλεγχο της εφαρμογής της περιβαλλοντικής νομοθεσίας καθώς και των ειδικότερων όρων και ρυθμίσεων που αφορούν κάθε περιοχή και ιγ) Σύνταξη προτάσεων φύλαξης των περιοχών αρμοδιότητάς τους, τα οποία αποστέλλονται στους αρμόδιους φορείς για την εφαρμογή τους, καθώς και παρακολούθηση της εφαρμογής τους θεωρούμε ότι είναι γενικόλογα και άνευ πρακτικής αξίας ειδικά μάλιστα στην περίπτωση των Θαλάσσιων ΠΠ. Δηλαδή εδώ το Σχέδιο εννοεί ότι μια ΜΔΠΠ θα καταρτίζει μια πρόταση φύλαξης του θαλάσσιου χώρου και θα την στέλνει στη Λιμενική Αρχή…η οποία θα είναι υποχρεωμένη να την εφαρμόσει? Προφανώς ανεφάρμοστο και άνευ πρακτικού αποτελέσματος.