• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΥΡΙΑΚΗ ΝΟΥΣΙΑ' | 27 Ιουνίου 2020, 22:06

    Δεδομένης και της προσεχούς διείσδυσης στην αγορά και την κυκλοφορία των οχημάτων και των "αυτο-οδηγούμενων οχημάτων¨(self-driving vehicles, autonomous vehicles) (πέραν των ηλεκτρικών) θα μπορούσε το εν λόγω σχέδιο νόμου να συμπεριλάβει και αρχικές προτάσεις για τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα. Σε περίπτωση που συμπεριληφθούν και διατάξεις για τα αυτό-οδηγούμενα οχήματα, ο τίτλος του σχεδίου νόμου θα μπορούσε να τροποποιηθεί ως ακολούθως: Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών (ηλεκτρικά και αυτό-οδηγούμενα οχήματα): Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης και της αγοράς αυτό-οδήγησης» Επίσης θα πρότεινα τις παρακάτω αλλαγές στ άρθρα 1, 2 Άρθρο 1 Σκοπός Σκοπός του παρόντος νόμου είναι: α) η μεγαλύτερη διείσδυση στη χώρα των οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών στο πλαίσιο της Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 20ης Ιουλίου 2016 με τίτλο «Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την κινητικότητα των χαμηλών εκπομπών», σύμφωνα με την οποία είναι ανάγκη οι εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων από τις μεταφορές που βλάπτουν την υγεία και το περιβάλλον να μειωθούν δραστικά χωρίς καθυστέρηση, καθώς και η εισαγωγή και διείσδυση στη χώρα αυτό-οδηγούμενων οχημάτων, αρχικά σε πιλοτικό πλαίσιο εφαρμογής, με σκοπό την ένταξη τους στη δημόσια κυκλοφορία όταν οι υποδομές καταστούν ικανές να υποστηρίξουν την κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων. . .. . . Άρθρο 2 Ορισμοί Για την εφαρμογή του παρόντος οι όροι που χρησιμοποιούνται έχουν την ακόλουθη έννοια: (α) «Ηλεκτρικό όχημα (Η/Ο)»: μηχανοκίνητο όχημα εξοπλισμένο με σύστημα μετάδοσης της κίνησης, το οποίο περιέχει τουλάχιστον μία μη περιφερειακή (εξωτερική, βοηθητική) ηλεκτρική μηχανή ως μετατροπέα ενέργειας με ηλεκτρικό επαναφορτιζόμενο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, το οποίο μπορεί να επαναφορτίζεται εξωτερικά. Ειδικότερα, ως ηλεκτρικά οχήματα για τις ανάγκες του παρόντος νοούνται τα αυτοκίνητα, καθώς και τα μοτοποδήλατα και τα ποδήλατα με υποβοηθούμενη ποδηλάτηση των κατωτέρω κατηγοριών: ........... . . . . . αε) «Αυτό-οδηγούμενα οχήματα» Ως «αυτό-οδηγούμενα οχήματα» ορίζονται όσα έχουν σχεδιαστεί ή έχουν προσαρμοστεί τεχνολογικά ώστε να μπορούν σε μερικές ή όλες τις περιπτώσεις να είναι αυτό-οδηγούμενα και να μπορούν να χρησιμοποιηθούν νόμιμα όταν είναι αυτό-οδηγούμενα σε μερικές ή όλες τις περιπτώσεις στους δρόμους ή σε άλλους δημόσιους χώρους εντός ή και εκτός της Ελληνικής επικράτειας. Ως «αυτό-οδηγούμενα οχήματα» θεωρούνται όσα δύνανται να τεθούν σε λειτουργία που δεν ελέγχεται και δεν χρειάζεται να παρακολουθείται από άτομο. Ως «αυτό-οδηγούμενα οχήματα» θεωρούνται όσα κατηγοριοποιούνται ως τέτοια βάσει του τύπου τους, ή βάσει αναφοράς σε πληροφορίες και προϋποθέσεις που περιέχονται σε έγγραφα σχετιζόμενα με την άδεια κυκλοφορίας τους, ή βάσει κάποιου άλλου λόγου. Τα «αυτό-οδηγούμενα οχήματα» μπορούν να χρησιμοποιηθούν νόμιμα όταν α) δεν έχουν υποστεί αλλαγές στο λογισμικό τους που να έγιναν από τον ασφαλισμένο οδηγό / χρήστη / πάροχο του οχήματος ενώ απαγορεύονται συμβατικά από τον κατασκευαστή του οχήματος και β) έχουν εγκαταστήσει κρίσιμες για την ασφάλεια ενημερώσεις λογισμικού τις οποίες ο οδηγός / χρήστης / πάροχος του οχήματος γνωρίζει ή θα έπρεπε εύλογα να γνωρίζει ως κρίσιμες για την ασφάλεια. Τα επίπεδα αυτοματισμού στα οποία δύναται να υπάγεται προς οδήγηση ένα ««αυτό-οδηγούμενο όχημα» ορίζονται επί του παρόντος στην αυτοκινητοβιομηχανία από την Διεθνή Ένωση Μηχανικών Αυτοκίνησης (SAE - Society of Automotive Engineers International) και κατηγοριοποιούνται στα επίπεδα 0-6, όπου ως επίπεδο 0 ορίζεται το επίπεδο όπου το όχημα είναι πλήρως συμβατικό όχημα με εμπλεκόμενο πλήρως τον οδηγό και την προσοχή αυτού και όπου ο οδηγός του οχήματος έχει τον πλήρη έλεγχο και εκτελεί όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την οδήγηση του οχήματος , ως επίπεδο 1 ορίζεται το επίπεδο στο οποίο το όχημα έχει ένα απλό σύστημα αυτοματοποίησης π.χ. ελέγχει την ταχύτητα μέσω του συστήματος cruise control, ως επίπεδο 2 ορίζεται το επίπεδο στο οποίο το όχημα μπορεί να πραγματοποιήσει ως αυτό-οδηγούμενο την πλοήγηση και την επιτάχυνση με εμπλεκόμενο πλήρως τον οδηγό και την προσοχή αυτού ο οποίος μπορεί να επέμβει ανά πάσα στιγμή, ως επίπεδο 3 ορίζεται το επίπεδο στο οποίο το όχημα έχει την ικανότητα να ανιχνεύει περιβαλλοντικές συνθήκες και δύναται να πραγματοποιήσει ως αυτό-οδηγούμενο όλες τις λειτουργίες της οδήγησης με την εποπτεία του οδηγού, ως επίπεδο 4 ορίζεται το επίπεδο στο οποίο το όχημα έχει την λειτουργία «γαιόφραξης» (geofencing) , πραγματοποιεί ως αυτό-οδηγούμενο όλες τις λειτουργίες της οδήγησης και η εποπτεία του οδηγού είναι δυνητική, ως επίπεδο 5 ορίζεται το επίπεδο το οποίο απαιτεί τη μη είσοδο οδηγού στο όχημα ή την παρακολούθηση του προγράμματος οδήγησης.