• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Αθανασόπουλος' | 1 Ιουλίου 2020, 15:02

    Ορθή Διαχείριση Στάθμευσης Για την επίτευξη του στόχου "είναι ανάγκη οι εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων από τις μεταφορές που βλάπτουν την υγεία και το περιβάλλον να μειωθούν δραστικά χωρίς καθυστέρηση" απαιτείται η δραστική αντικατάσταση μετακινήσεων από Ι.Χ. ή μηχανές σε βιώσιμα μέσα, ποδήλατο, περπάτημα και μέσα μαζικής μεταφοράς. Ένα σημαντικό εργαλείο για την αποτροπή της χρήσης του Ι.Χ. είναι η διαχείριση της στάθμευσης. Για να μετακινηθεί κάποιος με Ι.Χ. χρειάζεται στάθμευση, η οποία συχνά επιδοτείται με τη διάθεση δωρεάν στάθμευσης (είναι μάλιστα αφορολόγητη παροχή), η με την ανοχή στην παράνομη στάθμευση (με την οποία οι πεζοί εκτοπίζονται για να σταθμεύουν οχήματα). Αυτή η "δωρεάν" στάθμευση κάθε άλλο παρά δωρεάν είναι. Κάποιος την πληρώνει, συχνά αφαιρείται από τους πεζούς, κάνοντας την πεζή μετακίνήση πιο δύσκολη. Άλλοτε αφαιρείται από χώρους πρασίνου. Άλλοτε πληρώνεται ως κτιριακό κόστος που επωμίζονται όλοι, όχι μόνο όσοι την χρησιμοποιούν. Για να σταματήσει η επιδότηση της στάθμευσης, αρκεί να εφαρμοστούν γνωστές πρακτικές, όπως: Η απαγόρευση παροχής δωρεάν στάθμευσης. Θα πρέπει οι εργαζόμενοι που παρκάρουν σε χώρους της εργασίας τους να πληρώνουν για αυτή την παροχή. Εναλλακτικά, όσοι μετακινούνται με βιώσιμο τρόπο θα πρέπει να έχουν ισόποσες παροχές (δωρεάν κάρτα ΟΑΣΑ, ή παροχή για αγορά και συντήρηση ποδηλάτου). Η βεβαίωση κλήσεων για την παράνομη στάθμευση. Αφαιρέστε οτιδήποτε νομικά εμπόδια που εμποδίζουν τους Δήμους να κόβουν κλήσεις, ξεκινώντας από την δυνατότητα πρόσληψης υπαλλήλων για την διαχείριση της στάθμευσης χωρίς γραφειοκρατικά ή εκπαιδευτικά εμπόδια (π.χ. σχολή δημοτικής αστυνομίας). Η διευκόλυνση της ολιγόχρονης στάθμευσης και η αποτροπή της ολοήμερης στάθμευσης. Ας διευκολύνονται όσοι πάνε στο κέντρο για ψώνια με δωρεάν δύωρες θέσεις στάθμευσης. Όσοι όμως θέλουν να παρκάρουν όλη μέρα, να αναγκάζονται να πληρώνουν. Έτσι θα έχουν κίνητρο να πηγαίνουν στη δουλειά τους με εναλλακτικό μέσο.