• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ' | 6 Αυγούστου 2020, 15:03

    Αιτιολόγηση τροποποίησης Με βάση την παρ. 40 άρθρο 2 – ορισμοί του ν 4067/2012: «40.Κοινωφελείς χώροι είναι οι χώροι που καθορίζονται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο ή τοπικό ρυμοτομικό ή σχέδιο οικισμού και προορίζονται για την ανέγερση κατασκευών κοινής ωφέλειας δημόσιου ή ιδιωτικού χαρακτήρα». Κατά κανόνα στα ρυμοτομικά σχέδια δεν καθορίζεται ο φορέας της κοινωφελής χρήσης με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει ο ιδιοκτήτης που πρέπει να καταθέσει την αίτηση για τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου λόγω άρσης απαλλοτριώσεις (άρθρο 70 παρ.3. του προτεινομένου νομοσχεδίου). Επί πλέον για τον προγραμματισμό και την επιτάχυνση εφαρμογής του σχεδίου θα πρέπει το επιχειρησιακό σχέδιο να καταρτιστεί σε εύλογο χρόνο. Προτεινόμενη τροποποίηση παρ. 1 άρθρο 74 1. Για τον προγραμματισμό της ολοκλήρωσης της εφαρμογής του σχεδίου πόλης και την απόκτηση των χαρακτηρισμένων κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων, οι Δήμοι καταρτίζουν, σε διάστημα ενός έτους από την ψήφιση του παρόντος, επιχειρησιακό σχέδιο με το οποίο καταγράφονται και κατηγοριοποιούνται οι χαρακτηρισμένοι από το σχέδιο πόλης κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι και ο αρμόδιος φορέας υλοποίησης. Στις περιπτώσεις που ο αρμόδιος φορέας του κοινωφελούς χώρου δεν αναγράφεται στο ρυμοτομικό σχέδιο ή στο φεκ έγκρισης ή τροποποίησης του σχεδίου ή δεν προκύπτει από διάταξη νόμου θεωρείται Ο Δήμος. Οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι των οποίων δεν έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση ιεραρχούνται, ανά Δήμο ή δημοτική ενότητα ή δημοτική κοινότητα, ως προς την αναγκαιότητα υλοποίησης τους βάσει της πολεοδομικής σημασίας τους για την πόλη.