• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Ζ.' | 8 Αυγούστου 2020, 12:34

    Μέχρι στιγμής για τα τουριστικά καταλύματα επιτρεπόταν η ανοικοδόμηση σε γήπεδα ελάχιστου εμβαδού 4000τ.μ. και χωρίς απαίτηση για πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο. Μάλιστα, η τελευταία σχετική διάταξη ήταν η ΥΑ 216/ Φ.Ε.Κ. 10/Β/09.01.2015 της τότε υπουργού Όλγας Κεφαλογιάννη, στην οποία αναφέρεται μεταξύ άλλων στο άρθρο 3, παρ. α: "Η προσπέλαση στα ξενοδοχεία [...] γίνεται από αναγνωρισμένη ως κοινόχρηστη ή ιδιωτική οδό ή μη αναγνωρισμένη αγροτική οδό πλάτους τουλάχιστον 3,5 μέτρων ή δια δουλείας διόδου συσταθείσας με μεταγεγραμμένη συμβολαιογραφική πράξη". Από τότε μέχρι σήμερα άλλαξε σε τέτοιο βαθμό η επιβάρυνση των ξενοδοχείων στο περιβάλλον, που δεν επιτρέπει αυτή τη δυνατότητα; Ή υπάρχει κάποια πρόσφατη μελέτη η οποία να άλλαξε άρδην την οπτική της Κεντρικής Διοίκησης ως προς το συγκεκριμένο ζήτημα; Προφανώς και τα παραπάνω ερωτήματα δεν αφορούν περιοχές κορεσμένες τουριστικά, όπως η Μύκονος ή η Σαντορίνη, ούτε περιοχές της Ανατολικής Αττικής όπως το Μάτι, αλλά ΜΟΝΟ το υπόλοιπο της χώρας. Επίσης, τα "τυφλά" γήπεδα με εμβαδό από 4000τ.μ. και άνω έχουν μέγιστο συντελεστή δόμησης για κατοικία 0,05. Είναι πολύ μικρότερος από το συντελεστή δόμησης στις εντός σχεδίου περιοχές, πράγμα το οποίο δε δικαιολογεί τη σύγκριση με αυτές που γίνεται στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το νόμο αυτό. Επιπλέον, στα γήπεδα που εμπίπτουν στις παρεκκλίσεις των 750τ.μ., 1200τ.μ. και 2000τ.μ. υπάρχει η απαίτηση για πρόσωπο σε Δημοτικό ή Κοινοτικό δρόμο. Σύμφωνα όμως με το Π.Δ. 24/05/1985, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει έως και σήμερα, "Ως Δημοτικοί ή Κοινοτικοί οδοί για την εφαρμογή του παρόντος θεωρούνται οι οδοί που ενώνουν οικισμούς του αυτού δήμου ή κοινότητας μεταξύ των ή οικισμούς ομόρων δήμων ή Κοινοτήτων ή με Διεθνείς Εθνικές ή Επαρχιακές οδούς. Σε περίπτωση που μεταξύ των προαναφερομένων οικισμών υπάρχουν περισσότερες της μιας Δημοτικοί ή Κοινοτικοί οδοί που συνδέουν αυτούς οι διατάξεις της παρούσης περίπτωσης έχουν εφαρμογή μόνο σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο στην κυριώτερη από τις οδούς αυτές. Η αναγνώριση των οδών αυτών σε κυριότερους ή μοναδικούς γίνεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη μετά γνώμη του Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του νομού." Θα ήταν άξιο διερεύνησης το πόσα γήπεδα πληρούν τα κριτήρια αυτά, και αν και κατά πόσο επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον σε τέτοιο βαθμό που να δικαιολογεί την κατάργηση της κατά παρέκκλιση αρτιότητας σε αυτά. Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, δεν είναι δυνατόν να καταργείται η κατά παρέκκλιση αρτιότητα χωρίς να έχει γίνει κάποιου είδους μελέτη που να αποδεικνύει ότι το συμφέρον του κράτους από την κατάργηση αυτή είναι μεγαλύτερο από το συμφέρον των ιδιωτών, αλλά και του ίδιου του κράτους από τη διατήρηση αυτών. Αυτό ειδικά όταν το μέχρι τώρα σύνηθες ήταν ο νομοθέτης να διατηρεί τον παλαιό κανόνα ως παρέκκλιση, στις περιπτώσεις που άλλαζαν οι όροι δόμησης.