• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΡΑΠΑΣ' | 21 Αυγούστου 2020, 18:06

    - Σχετικά με την παρ.1: Η προϋπόθεση προσώπου 45μ είναι πολύ μεγάλη για τις δημοτικές οδούς με αποτέλεσμα να κτίζει πλέον ένα πολύ μικρό ποσοστό (έστω 5%) των υφιστάμενων άρτιων ιδιοκτησιών. Η αξία των λιγοστών max 5% εκτός σχεδίων που θα κτίζουν θα πολλαπλασιαστεί και των λοιπών minimum 95% που έκτιζαν και τώρα δεν θα κτίζουν θα πάει στα άχυρα. Ποιο θα είναι το κίνητρο να πάει κάποιος να κτίσει κατοικία σε Δημοτική οδό Α την στιγμή που δεν θα είναι μόνο ακριβή η αγορά της έκτασης αλλά και ο δρόμος θα είναι κύριος και με αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση? - Ποια είναι η έννοια του Κοινόχρηστου χώρου μετά την φράση για δημοτικές οδούς Α? Λογικά δεν έχει να κάνουνε με οδούς πάντως. - Τίθεται νέα προϋπόθεση βάθους 50μ που δεν ίσχυε μέχρι σήμερα στις μη κύριες δημοτικές οδούς. Καλό θα ήταν να γίνει για το βάθος η διευκρίνιση της Εγκ-83808/33/00 σύμφωνα με την οποία έχοντας υπόψη την ""5. Την Γνωμ-9/69/30-3-00 του ΚΣΧΟΠ και επειδή ναι μεν το βάθος του γηπέδου είναι μεγαλύτερο των 50,0 μέτρα αλλά στη θέση που τοποθετείται το κτίριο (λόγω της αποστάσεως αυτού από τον άξονα της εθνικής οδού) το βάθος του γηπέδου είναι 15,00 μέτρα, οπότε καθίσταται μη οικοδομήσιμο, Αποφασίζουμε: Σε γήπεδα της παρ.1β του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85) μπορεί να ληφθεί ως βάθος του γηπέδου η η διάσταση αυτού στη θέση, που τοποθετείται υποχρεωτικά το κτίριο, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ-209/24-6/15-7- 98 ( ΦΕΚ-169/Α/98 ) και να εφαρμοστούν οι μειωμένες αποστάσεις της παρ.5ββ του Αρθ-1 του ΠΔ-24/31-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85) από τα όρια του γηπέδου, εφ' όσον βέβαια συντρέχουν οι σχετικές προϋποθέσεις του χρόνου δημιουργίας του για την κατά παρέκκλιση αρτιότητα αυτού." - Σχετικά με την παρ. 3 Στις οδούς Β επιτρέπονται πολύ περιορισμένες σε αριθμό χρήσεις (χωρίς δηλαδή ενδεικτικά να επιτρέπονται πχ εκκλησάκια, αθλητικές εγκαταστάσεις, εστιατόρια-αναψυκτήρια-χώροι αναψυχής, χώροι συνάθροισης κοινού, εκπαίδευση, στάθμευσης σκαφών, χώροι επεξεργασίας αποβλήτων, κοιμητήρια, κατασκηνώσεις κλπ κλπ). - ΑΜΕΣΑ από την ψήφιση του νομοσχεδίου κανένα σχεδόν γήπεδο σε δημοτική οδό δεν θα μπορεί να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα διότι δεν θα έχουν καθοριστεί οι οδοί Α και Β με την διαδικασία προεδρικού διατάγματος μετά από πρόταση του Υπουργείου. Κατά συνέπεια στις υφιστάμενες δημοτικές οδούς θα κτίζουν εντός προθεσμίας 2 ετών μόνο τα οικόπεδα κατά παρέκκλιση του άρθρου 34 που αφορούν πλέον μόνο κατοικίες (αντί για όλες τις χρήσεις όπως παλιότερα). Άγνωστο τι θα γίνει μετά τα 2 έτη, λογικά θα δοθεί παράταση αν δεν έχουν καθοριστεί οι οδοί Α και Β. - Η παρ. 4 είναι σχεδόν αντιγραφή της παλιάς παρ. 5 του άρθρου 1 ΦΕΚ 270/Δ/85 , χωρίς να διορθωθούν οι παράγραφοι που αντιστοιχούν με το προτεινόμενο νομοσχέδιο που βρίσκονται πλέον σε μεταγενέστερο άρθρο 34. Κατά συνέπεια δεν βγάζει νόημα η εν λόγω παράγραφος στο σημείο του νομοσχεδίου που βρίσκεται. - Η παρ. 5 είναι νέα παράγραφος σχετικά με τις πλάγιες αποστάσεις και στην εφαρμογή σημαίνει πχ ότι εάν η οδός Α έχει πλάτος 6μ (αντίστοιχα Β πλάτος 5μ) και επομένως απέχει από τον άξονα 3μ (αντίστοιχα Β 2,5μ) τότε η περίφραξη δεν θα είναι στο όριο του γηπέδου μας αλλά 6μ πιο μέσα (ή 6,5μ για οδούς Β). Θα ήταν σκόπιμο να συμπληρωθεί ότι η εν λόγω οπισθοχώρηση της περίφραξης δεν επηρεάζει τα όρια του ακινήτου. - Επαναλαμβάνεται από το ΦΕΚ 270/Δ/85 κακώς η απόσταση 10μ από την όχθη ρέματος ενώ ως γνωστόν από το 1989 με το ισχύον άρθρο 6.1 του Κτιριοδομικού ισχύει δυσμενέστερη απόσταση αφού απαιτείται 10μ μόνο από οριοθετημένα ρέματα και υπάρχουν άλλες αποστάσεις με τον ν. 4258/14. - Δεν προτείνονται ανάλογες ρυθμίσεις με αυτές των ισχυουσών σήμερα παρ. 7 εώς 14 του άρθρου 1 του πδ 24-5-85 στο προτεινόμενο νομοσχέδιο. Αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται νομοθετικό κενό για την επιτρεπόμενο ύψος/αριθμό ορόφων για όσα κτίρια υπάγονται στους γενικούς όρους δόμησης. Κατά συνέπεια για να μην υπάρχει νομοθετικό κενό θα πρέπει αναγκαστικά να οριστεί ότι θα ισχύουν παράλληλα οι διατάξεις του άρθρου 1 ΦΕΚ 270/Δ/85 που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου. Επειδή αυτή είναι η συνήθης κακή νομοθέτηση και κανείς δεν βγάζει άκρη, θα ήταν πιο δόκιμο αντί να γίνουν τα νέα πολλά άρθρα που «έσπασε» το παλιό άρθρο 1 του πδ 24-5-85 (ΦΕΚ 270/Δ) , να αντικατασταθεί το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Άλλωστε και όλα τα ισχύοντα τοπικά διατάγματα ΖΟΕ κλπ κάνουν παραπομπές στα εν λόγω διατάγματα του ΦΕΚ 538/Δ/78 και ΦΕΚ 270/Δ/85. - Εν συντομία με το εν λόγω άρθρο προτείνεται πολεοδομικά η αποσπασματική γραμμική ανάπτυξη επί συγκριμένων οδών, αποκλείοντας πλέον την δόμηση των γηπέδων που κτίζουν μέχρι σήμερα είτε επειδή έχουν πρόσωπο στην πλειοψηφία των λοιπών υφιστάμενων μη αναγνωρισμένων δημοτικών οδών είτε είναι τυφλά με παροχή δουλείας διόδου.