• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ' | 25 Αυγούστου 2020, 22:10

    Οι τροποποιήσεις του άρθρου 52 για την Πολεοδόμηση των Πάρκων κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, για λόγους πληρότητας στο άρθρο προτείνονται να προστεθούν τα εξής: 1. Στην παρ. 2 εδάφιο γ στο τέλος της πρώτης πρότασης να προστεθεί: «χωρίς να γεννώνται ιδιοκτησιακά δικαιώματα επί των λοιπών χώρων του Πάρκου υπέρ των φορέων των ως άνω διαμορφωμένων κοινόχρηστων χώρων». Αιτιολόγηση: Η προσθήκη έχει διευκρινιστικό χαρακτήρα προκειμένου να μην δημιουργούνται δικαιώματα ιδιοκτησίας σε κατηγορίες χρήσεων που δεν συνδέονται με τέτοιες. 2. Στην παρ. 2 εδάφιο ε προτείνεται στην πρώτη πρόταση να προστεθούν οι εξής προτάσεις: «ε. Κατ' εξαίρεση, είναι δυνατή η καθ' ύψος υπέρβαση για την ανέγερση κτιριακών υποδομών (βιομηχανικά κτίρια, Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής), αποθηκών κατακόρυφου τύπου (SILOS) συναρμολογούμενων (βιδωτών), δεξαμενών υγρών καυσίμων, καθώς και καμινάδων βιομηχανικών εγκαταστάσεων κατά παρέκκλιση των προβλέψεων του ΝΟΚ. Το ύψος αυτό δεν δύναται να υπερβαίνει τα τριάντα δύο (32) μέτρα». Αιτιολόγηση: Με την προτεινόμενη διάταξη δίνεται η δυνατότητα ανέγερσης υψηλών κτιρίων αποθηκών και άλλων υψηλών εγκαταστάσεων (έως 32 m) σύμφωνα με τις απατήσεις της σύγχρονης τεχνολογίας γεγονός που αναπτύσσεται και εφαρμόζεται διεθνώς. Κατά παρέκκλιση των προβλέψεων του ΝΟΚ με την προτεινόμενη διάταξη τίθεται η βάση για αύξηση του επιτρεπόμενου μέγιστου ύψους κτηρίου και των δραστηριοτήτων που εγκαθίστανται σε ΟΥΔ. Η εν λόγω παρέκκλιση είναι απαραίτητη ιδίως για κτήρια αποθηκών που πλέον κρίνονται απαραίτητα από την αγορά επιχειρήσεων εφοδιαστικής βάσει των σύγχρονων μεθόδων αποθήκευσης που εφαρμόζουν με ή χωρίς τη χρήση των ειδικών μηχανολογικών εξοπλισμών που χρησιμοποιούν, με απώτερο σκοπό την ενίσχυση της επιλογής εγκατάστασης επιχειρήσεων logistics σε πολεοδομικά οργανωμένους υποδοχείς, με δεδομένο ότι τα logistics αποτελούν έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο. 3. Να προστεθεί νέα παράγραφος με την αρίθμηση 13 ως εξής: «Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου δύνανται να εφαρμοστούν και στις ΒΙΠΕ του Ν.4458/1965 και ΒΕΠΕ του Ν.2545/1997». Αιτιολόγηση: Στον Ν. 4447/2016 «Χωρικός σχεδιασμός - Βιώσιμη ανάπτυξη και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα στο Άρθρο 10, παρ. 1 ορίζονται τα Πολεοδομικά Σχέδια Εφαρμογής όπου αναφέρεται: «Για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής απαιτείται η σύνταξη και έγκριση Πολεοδομικού Σχεδίου Εφαρμογής το οποίο περιλαμβάνει το Πολεοδομικό Σχέδιο και Πράξη Εφαρμογής. Με τα σχέδια αυτά εξειδικεύονται, σε κλίμακα πόλης ή οικισμού ή τμημάτων αυτών ή σε ζώνες και περιοχές ειδικών χρήσεων, οι ρυθμίσεις των Τοπικών ή Ειδικών Χωρικών Σχεδίων περί χρήσεων γης και όρων δόμησης και καθορίζονται επακριβώς οι κοινόχρηστοι, κοινωφελείς και οικοδομήσιμοι χώροι της προς πολεοδόμηση περιοχής, καθώς και τα διαγράμματα των δικτύων υποδομής». Οι αρχές που διέπουν την πολεοδομική οργάνωση του αστικού χώρου μπορεί να έχουν διαφορές από εκείνες που διέπουν την πολεοδόμηση ενός Οργανωμένου Υποδοχέα Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (ΟΥΜΕΔ), αλλά στη κοινή βάση τους έχουν τις ίδιες αρχές. Η Πράξη Εφαρμογής αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των Πολεοδομικών Μελετών – όπου απαιτείται - όπως άλλωστε ορίζεται και στην παρ.7 του ιδίου άρθρου. Επομένως, είναι αυτονόητο να εισάγονται όλες οι κατηγορίες των ΟΥΔ στην εν λόγω ρύθμιση (Πολεοδόμηση – Πράξης Εφαρμογής) και να μην εξαιρούνται οι υποδοχείς που έχουν οργανωθεί με το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο.