• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχάλης Λεμπιδάκης' | 26 Αυγούστου 2020, 11:53

    Με δεδομένο ότι εθνικές-επαρχιακές-δημοτικές οδοί υφίστανται σε ελάχιστες παραθαλάσσιες και ορεινές περιοχές, και την πολυπλοκότητα στη δημιουργία νέων δημοτικών οδών, οι διατάξεις της παρ. 1 θα καταστήσουν σχεδόν αδύνατη τη δημιουργία νέων παραθαλάσσιων ξενοδοχείων και mountain resorts και θα ανακόψουν πλήρως την τουριστική ανάπτυξη. Η μείωση του συντελεστή κάλυψης από 0,2 σε 0,1 (παρ. 9) θα υποχρεώσει τις νέες τουριστικές αναπτύξεις να δημιουργούν παντού διώροφα κτίρια ώστε να υπάρχει πλήρης εκμετάλλευση του συντελεστή δόμησης, ενώ αισθητικά, αρχιτεκτονικά και περιβαλλοντικά θα έπρεπε να επιδιώκουμε το αντίθετο. Επίσης, η πρόβλεψη της παρ. 6 ότι «Το κτίριο που ανεγείρεται εντός του γηπέδου πρέπει να είναι ενιαίο, στις προστατευόμενες περιοχές, σε απόσταση ενός χιλιομέτρου (1 χλμ.) από την ακτογραμμή» επίσης έρχεται σε αντίθεση με τις βέλτιστες πρακτικές για τη δημιουργία όμορφων και περιβαλλοντικά σωστών τουριστικών καταλυμάτων. Θα έπρεπε να επιδιώκουμε τη διάσπαση των όγκων και όχι τη δημιουργία τεράστιων ενιαίων όγκων. Προτάσεις: 1.Να αυξηθεί μεν η αρτιότητα για τα τουριστικά καταλύματα στα 8.000 μ2 (ή όσο προβλέπουν τα τοπικά σχέδια εφόσον είναι μεγαλύτερο από 8.000 μ2) αλλά να μην απαιτείται πρόσωπο σε δημοτική οδό και να επαρκούν τα μέχρι σήμερα ισχύοντα για την αρτιότητα και οικοδομησιμότητα, αρκεί να υπάρχει προσπέλαση με βάση τα προβλεπόμενα στην Υπουργική Απόφαση 216/ΦΕΚ Β 10/09.01.2015. 2.Στην έννοια του «κοινόχρηστου χώρου» της παρ. 1 να διευκρινιστεί ότι περιλαμβάνεται η παραλία, η οποία και από νομική άποψη είναι κοινόχρηστη. Δηλαδή, γήπεδα με έκταση μεγαλύτερη από 8.000 μ2 και πρόσωπο πάνω από 45 μ. στη γραμμή παραλίας να θεωρούνται άρτια-οικοδομήσιμα για την κατασκευή τουριστικών καταλυμάτων. 3.Να ενταχθούν στις εξαιρέσεις της παρ. 2, μαζί με τα ορειβατικά καταφύγια οι αγροτουριστικές μονάδες και τα καταλύματα τύπου glamping του Ν. 4688/2020, τα οποία εκ της φύσεως και του σκοπού τους δε μπορεί να δημιουργούνται πάνω σε δημοτικές οδούς. 4.Ο συντελεστής κάλυψης (παρ. 9) να ισούται σε κάθε περίπτωση με το συντελεστή δόμησης, χωρίς να υπερβαίνει σε καμία περίπτωση το 0,2. 5.Να καταργηθεί η παρ. 6. 6.Να επιτρέπεται η δημιουργία νέων δημοτικών οδών κατηγορίας Β σε δρόμους προϋφιστάμενους του 1923, κατόπιν μελέτης και εισήγησης ΣΥΠΟΘΑ και απόφαση της Περιφέρειας, χωρίς ανάγκη για Υπουργική Απόφαση και Προεδρικό Διάταγμα, και οι οδοί αυτοί να μη συνδέουν κατ’ ανάγκη με οργανωμένο υποδοχέα αλλά και με τουριστικά καταλύματα 300 κλινών και άνω. Η διαπλάτυνση του δρόμου να γίνεται στην περίπτωση αυτή με έξοδα του επενδυτή προκειμένου να μην υπάρξει οικονομική επιβάρυνση για το κράτος. 7.Για γήπεδα που είναι άρτια-οικοδομήσιμα με βάση τα μέχρι σήμερα ισχύοντα και για τα οποία έχει υποβληθεί αίτηση για Προέγκριση Οικοδομικής Άδειας, να ισχύσουν οι μέχρι σήμερα κανόνες όσον αφορά την αρτιότητα-οικοδομησιμότητα.