• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΜ' | 26 Αυγούστου 2020, 19:18

    Επιτροπές Όπως ήδη αναφέρθηκε πρέπει οπωσδήποτε να επιλυθούν τα θέματα των Επιτροπών!!! Υπάρχουν περιπτώσεις για τις οποίες περνάμε έως και 2 επιτροπές για εσωτερική διαμερισμάτωση (Αρχαιολογία, Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής). Υπάρχουν περιπτώσεις που αναμένουν πάνω από 6μηνο για να περάσουν από τη σχετική επιτροπή. Σε περίπτωση τροποποίησης του προστίμου άνω του 20%, ποιο το νόημα να ελέγχεται η δήλωση από το ΣΥΠΟΘΑ; Για να καθυστερεί η ολοκλήρωση της ρύθμισης κανένα 6μηνο με απίστευτη ταλαιπωρία μηχανικών και ιδιοκτητών; Για να επιβαρύνεται το ΣΥΠΟΘΑ με υποθέσεις ήσσονος σημασίας που αφορούν πχ λανθασμένη τιμή ζώνης, μια λοιπή παράβαση που ξεχάστηκε κλπ. Σε περιπτώσεις με σχετικά χαμηλό πρόστιμο εύκολα προκύπτουν διαφορές άνω του 20%. Νομίζω ότι η παραπομπή στο ΣΥΠΟΘΑ πρέπει να γίνεται εφόσον η διαφορά είναι επιπλέον πάνω από ένα ορισμένο ποσό πχ 2.000 ευρώ. Εξώστες-έρκερ εκτός ρυμοτομικής γραμμής Σχετικά με τους αυθαίρετους εξώστες. Όπως γνωρίζετε, οι εξώστες είναι ένα χρόνιο πρόβλημα στον τομέα ρύθμισης αυθαιρέτων κατασκευών και εδικά για αυτούς που βρίσκονται εκτός ρυμοτομικής γραμμής. Δυστυχώς αντιμετωπίζεται από τον νόμο σαν μέγιστη παρανομία, ενώ ουσιαστικά πρόκειται για ανοικτό χώρο, και για αυθαιρεσία χωρίς σημαντικές περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις. Περιπτώσεις πολυώροφων αυθαίρετων ορόφων ρυθμίζονται χωρίς κανένα πρόβλημα (ειδικά αν είναι κατοικίες προ 75, με ένα πρόστιμο μόλις 250ευρω και χωρίς μελέτη στατικής επάρκειας) και οριζόντιες ιδιοκτησίες με υπερβάσεις σε εξώστες εκτός ρυμοτομικής γραμμής που δεν πληρούν (παλαιότερα το ποσοστό 10%) και αργότερα το ποσοστό 20% δεν μπορούν να ρυθμιστούν και να πωληθούν. Λυπηρό, να απαξιώνεται η ιδιοκτησία για κάτι τόσο επουσιώδες. Ευτυχώς απαλείψατε τον παραλογισμό που απαιτούσε ελεύθερο ύψος 3μ κάτω από τον εξώστη, χωρίς καν πρόβλεψη για τις περιπτώσεις που η Δημοτική Αρχή έχει στο μεταξύ ανυψώσει την οδό. Το σημείο που προσθέσατε για το κράσπεδο θέλει μελέτη για να μην δημιουργήσετε νέα αδιέξοδα, διότι υπάρχουν περιοχές με ανύπαρκτο ή πολύ μικρό πεζοδρόμιο. Μια ακόμη κατηγορία αυθαιρεσιών εκτός ρυμοτομικής γραμμής που συστηματικά δεν ρυθμίζονται, είναι οι κλειστοί εξώστες “έρκερ” σε κατασκευές προ του ΓΟΚ 85. Η δυνατότητα ρύθμισης ως Κατηγορία 3 περ. (γιε), δυστυχώς δεν περιλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις. Είναι παράλογο να μην υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης τέτοιων σχετικά μικρών υπερβάσεων σε αυθαίρετα που έγιναν πάνω από 50 χρόνια. Σημειώνεται δε ότι η λύση της κατεδάφισης τέτοιων κατασκευών είναι αδύνατη, καθώς μια τέτοια επέμβαση θα έθετε σε κίνδυνο τη στατικότητα του κτιρίου. Τέλος είναι λογικό να ρυθμίζονται, πχ με αναλυτικό ή ως κατηγορία 3, και άλλες μικρές παραβάσεις εκτός ρυμοτομικής γραμμής (όπως καπνοδόχοι, πέργκολες, γείσα από στέγες, στέγαστρα, εξώστες, κιγκλιδώματα κλπ). Κατηγορίες 4 & 5: Οι κατηγορίες 4 και 5, δεν είναι κατανοητές. Να τις απλοποιήστε και να τις διατυπώσετε απλά και κατανοητά. Πριν την σύνταξη του νομοσχεδίου οφείλατε να κάνετε μια συζήτηση με τα αρμόδια επιμελητήρια-συλλόγους (Μηχανικών και Συμβολαιογράφων). Θα είχατε την ευκαιρία να διορθώσετε τις αστοχίες της νομοθεσίας που μας ταλαιπωρούν για σχεδόν μια δεκαετία. Με διαβούλευση εξπρές μέσα στον Αύγουστο και προθεσμίες να λήγουν τέλη Αυγούστου, δεν γίνεται σωστή δουλειά.