• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΜ' | 27 Αυγούστου 2020, 12:41

    Δεν αφορά το συγκεκριμένο άρθρο, αλλά επειδή αφορά τους νόμους αυθαίρετων το γράφω στο παρόν. ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ & ΠΟΙΝΕΣ Δυστυχώς η πολυπλοκότητα της νομοθεσίας (έλλειψη κωδικοποίησης, αντιφάσεις, κακές διατυπώσεις, ανοικτές ερμηνείες, συνεχείς αλλαγές και τροποποιήσεις, εγκύκλιοι σε αντίφαση με τον νόμο κλπ), η δυσκολία στη συγκέντρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών (τιμή ζώνης, ελλειπή αρχεία οικοδομικών αδειών, ελλείψεις αεροφωτογραφιών κλπ), η εμπλοκή διαφορετικών κατηγοριών επαγγελματιών (μηχανικοί, νομικοί-συμβολαιογράφοι) κλπ έχουν οδηγήσει καταρχάς σε διαφορετικές ερμηνείες της νομοθεσίας και προφανώς και σε (ανθρώπινα) λάθη ή παραλείψεις. Τα λάθη ή παραλείψεις που εντοπίζονται πριν την σύνταξη συμβολαίων διορθώνονται σχετικά εύκολα. Αν όμως εντοπιστούν αργότερα τότε ξεκινά μια πολύπλοκη (χρονοβόρα-κοστοβόρα) διαδικασία επανάληψης του αρχικού συμβολαίου, που πολλές φορές δεν είναι εφικτή (για διάφορους λόγους που δεν έχει νόημα να αναπτυχθούν στο παρόν). Παράλληλα οι ποινές (ν. 4495, Άρθρο 83, περ. 12) που ορίζονται για αυτά τα ανθρώπινα λάθη ή παραλείψεις, που τελέστηκαν σε δύσκολες συνθήκες (βλ. πιο πάνω), είναι εξωφρενικές και δυσανάλογες με την πραγματική αξία της αυθαίρετης κατασκευής και την περιβαλλοντολογική καταστροφή που επιφέρει. Στην τελική δεν μπορεί όσοι συμμετείχαν στην αυθαίρετη δόμηση να μην έχουν κυρώσεις και όσοι ασχολούνται με τη ρύθμιση τέτοιων χώρων 50 χρόνια μετά να έχουν τόσο σοβαρές ποινές διότι ερμήνευσαν λανθασμένα την πολύπλοκη νομοθεσία (Εκτός αν και οι ποινές είναι εισπρακτικό μέτρο.).