• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΩΤΕΙΝΗ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ' | 28 Αυγούστου 2020, 12:08

    Παρατηρήσεις στην §3 του άρθρου 34 του Νομοσχεδίου ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ --------------------------- Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι πριν την ανακοίνωση αναστολής εκδόσεως οικοδομικών αδειών τουριστικών χρήσεων στις νήσους Μύκονο και Σαντορίνη, έχουν ήδη αποδεδειγμένα ξεκινήσει σοβαρά επενδυτικά σχέδια, για τα οποία έχουν ήδη πραγματοποιηθεί δαπάνες και έχουν εκπονηθεί μελέτες ή/και έχουν προχωρήσει σε υπογραφή δανειακών συμβάσεων με Τραπεζικά Ιδρύματα, Ελληνικά ή Αλλοδαπά κλπ. Τέτοια είναι π.χ. τα επενδυτικά σχέδια που έχουν ήδη υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 4399/2016 ή άλλων αναπτυξιακών νόμων, ορισμένα εκ των οποίων έχουν ήδη δημοσιευθεί στο ΦΕΚ ή άλλα είναι υπό δημοσίευση. Ενόψει της απόλυτης ανάγκης προστασίας των επενδύσεων, αλλά και της εμπέδωσης της εμπιστοσύνης των επενδυτών στο Ελληνικό Κράτος, ιδίως στην τόσο κρίσιμη περίοδο που διανύουμε (10τής κρίση, πανδημία κλπ) έχοντας απόλυτη ανάγκη των επενδύσεων (ιδίως μάλιστα αυτών που έχουν ήδη ξεκινήσει), απαιτείται τα επενδυτικά σχέδια που έχει ήδη εγκριθεί η υπαγωγή τους στις διατάξεις οποιουδήποτε αναπτυξιακού νόμου όπως του ν. 4399/2016 ή άλλου, να προστατευθούν και να μπορούν να συνεχιστούν. Απαιτείται λοιπόν να εξαιρεθούν από την απαγόρευση εκδόσεως οικοδομικών αδειών, άλλως αυτό θα λειτουργήσει και αποτρεπτικά και για μελλοντικές επενδύσεις. Η έκδοση των σχετικών οικοδομικών αδειών πρέπει επομένως να επιτρέπεται, εφόσον η οικοδομική άδεια σχετίζεται με επενδυτικά σχέδια που έχουν υπαχθεί στις σχετικές διατάξεις του ν. 4399/2016 ή άλλου αντίστοιχου και μάλιστα ανεξάρτητα του αν οι σχετικές αιτήσεις για έκδοση οικοδομικών αδειών έχουν ήδη υποβληθεί ή θα υποβληθούν μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Στις περιπτώσεις αυτές η αιτούμενη οικοδομική άδεια εκδίδεται με βάση το ισχύον καθεστώς κατά το χρόνο έγκρισης της επένδυσης ή δημοσίευσης της έγκρισης υπαγωγής στο ΦΕΚ. Επίσης στις περιοχές που έχουν θεσπιστεί Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) δεν είναι νοητό να επιβληθεί πάλι νέα απαγόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών. Οι Ζ.Ο.Ε. θεσπίστηκαν στην Μύκονο το 2005 με Προεδρικό Διάταγμα και όχι με απλό νόμο και θεωρούνται το πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό εργαλείο στον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της χώρας. Απετέλεσαν προϊόν μακροχρονίου επιστημονικού σχεδιασμού, χωροταξικού και πολεοδομικού και ανακοινώθηκαν σαν η οριστική – τελική λύση στα σχετικά θέματα. Είναι λοιπόν αδιανόητη νέα απαγόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών σε περιοχές Ζ.Ο.Ε, ιδίως μάλιστα στον πιο διάσημο παγκοσμίως τουριστικό προορισμό της Ελλάδος, την Μύκονο, την οποία έτσι θα εκμεταλλεύονται για τα επόμενα πολλά χρόνια αποκλειστικά οι υπάρχουσες ήδη στο νησί ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, των οποίων τα συμφέροντα ευνοούνται επίσης από την προτεινόμενη διάταξη. Οι τροποποιήσεις αυτές μπορούν ίσως να γίνουν και με Υπουργική απόφαση, αλλά για καθαρά νομικούς λόγους ενδείκνυται να γίνουν με προσθήκη στο κείμενο του Νόμου. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ Στην παράγραφο 3 του άρθρου 34 («Μεταβατικές διατάξεις») του νομοσχεδίου «Εκσυγχρονισμός Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας» να προστεθεί εδάφιο με το ακόλουθο κείμενο: «Στην αναστολή εκδόσεως οικοδομικών αδειών των προηγουμένων εδαφίων δεν περιλαμβάνονται οι αιτήσεις για έκδοση οικοδομικών αδειών για ακίνητα που βρίσκονται εντός εγκεκριμένης Ζ.Ο.Ε. ή αιτήσεις που σχετίζονται με επενδυτικά σχέδια τα οποία έχουν υπαχθεί στο καθεστώς ενίσχυσης και τις εν γένει διατάξεις του ν. 4399/2016 ή άλλου αναπτυξιακού νόμου. Οι σχετικές άδειες, ανεξαρτήτως χρόνου υποβολής των σχετικών αιτήσεων, εκδίδονται αντίστοιχα βάσει των προϊσχυουσών διατάξεων ή των διατάξεων που ίσχυαν κατά την έκδοση των σχετικών εγκριτικών αποφάσεων ή την δημοσίευσή τους στο ΦΕΚ.».